Bu çalışmada lise öğretmen adaylarının alan ve çevre kavramlarına ilişkin bilgilerinin belirlenmesi amaçlamıştır. Çalışma nitel araştırma modellerinden, durum çalışması modeli kullanılarak yapılandırılmıştır. Çalışma grubu ölçüt örnekleme tekniği kullanılarak belirlenen 36 lise öğretmen adayından oluşmuş olup, çalışmada veriler Yew (2010) tarafından geliştirilen yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler, içerik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışma bulguları, lise öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun çevre ve alan kavramlarına ilişkin yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadığını ortaya koymuştur
It is aimed to determine the pre-service high school teachers’ knowledge about the concepts of perimeter and area within the study. Case study design which is one of the qualitative research designs was used to reach this aim. The participants include 36 pre-service teachers using the criterion sampling technique. The data obtained using the structured interview form created by Yew (2010) were analyzed through content analysis method. The findings of the study indicate that the most of the pre-service teachers did not have the knowledge related to the concepts of perimeter and area
Diğer ID | JA56ZP58JM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 10 |