Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Yetiştirme Programlarında Eğitim Politikası Reformu: MÖDKÖ (Mülteci Öğrencilere Dil ve Konu Öğretimi) İnfüzyonu Modeli

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 26, 169 - 196, 31.12.2022

Öz

2011 yılında Suriye'de başlayan iç savaşın ardından Suriyeli mülteciler büyük kitleler halinde Türkiye'ye sığınmışlardır. İstatistikler, Türkiye'de barınan mültecilerin yarıya yakınının 0-18 yaş arası okul çağındaki çocuklar olduğunu göstermektedir. Türkiye devleti, ilk etapta mülteci kamplarında Arapça ağırlıklı ve uyarlanmış Suriye müfredatı ile eğitim vererek bu çocukların eğitim ihtiyaçlarını karşılamıştır. Ancak son yıllarda mülteci ailelerin mülteci kamplarından ayrılıp şehir merkezlerinde yaşamaya başlamasıyla birlikte mülteci çocuklar Türkçe eğitim veren ve Türkiye müfredatını kullanan devlet okullarına nakil olmuşlardır. Bu okullarda mülteci öğrenciler büyük akademik zorluklar yaşamaktadır ve bu yüzden, birçok mülteci öğrenci 12 yıllık zorunlu eğitim süresini tamamlayamadan okulu bırakmaktadır. Bu durumun bir nedeni, öğretmenlerin bu öğrenci grubuna ders verme konusundaki yetersizlikleridir. Millî Eğitim Bakanlığı öğretmenlerin yeterliliklerini artırmak için mülteci öğrencilerin yoğun olduğu devlet okullarındaki öğretmenlere hizmet içi eğitimler verse de bu eğitimler uzun vadeli ve sürdürülebilir bir çözüm sunma konusunda yetersiz kalmaktadır. Bu çalışma, mülteci öğrencilerin akademik başarısını arttırabilecek sürdürülebilir bir çözüm için bu eğitimlerin hizmet öncesi dönemde alınması gerektiğini savunmaktadır. Bunun gerçekleşmesi için ise Türkiye'deki tüm öğretmen yetiştirme programlarında uygulanmak üzere yeni bir model olan MÖDKÖ (Mülteci Öğrencilere Dil ve Konu Öğretimi) infüzyonu modelinin benimsenmesi gerekir. Bu politika modeli Florida'nın "ESOL (İngilizceden Farklı Dilleri Konuşanların) infüzyonu" modelinden uyarlanarak hazırlanmıştır.

Kaynakça

  • Arslangilay, A. S. (2018). Are Turkish teacher candidates ready for migrant students? Journal of Education and Learning, 7(2), 316-328.
  • Aydın, H. & Kaya, Y. (2019). Education for Syrian refugees: The new global issue facing teachers and principals in Turkey. Educational Studies, 55(1), 46-71, doi: 10.1080/00131946.2018.1561454
  • Banks, J. A. (1997). Multicultural education: Characteristics and goals. J. A. Banks & C. A. M. Banks, (Eds.). Multicultural Education: Issues and Perspectives (3rd ed., pp. 3-31). Boston: Allyn and Bacon.
  • Birleşmiş Milletler Mülteci Örgütü (UNHCR). (2021). Türkiye’deki mülteciler ve Sığınmacılar. Retrieved from https://www.unhcr.org/tr/Türkiyedeki-mülteciler-ve-siginmacilar
  • Birleşmiş Milletler Mülteci Örgütü (UNHCR). (2018). Türkiye’deki Suriyeli mülteciler hakkında sık sorulan Sorular. Retrieved from http://www.unhcr.org/tr/12529-Türkiyedeki-suriyeli-mülteciler-hakkinda-siksorulan-sorular.html
  • Craighead, E. & Ramanathan, H. (2007). Effective teacher interactions with English language learners in mainstream classes. Research in the Schools, 14(1), 60-71.
  • Cirit-Karaağaç, F. & Güvenç, H. (2019). Resmi ilkokullara devam eden Suriyeli mülteci öğrencilerin eğitim sorunları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 530-568, doi: 10.26466/opus.530733
  • Ciğerci, F. M. & Güngör, F. (2016). The problems encountered by the foreign primary school students from the perspectives of classroom teachers (Bilecik sampling). Journal of Education and Future, 10, 137-164.
  • Coşkun, İ. & Emin, M. N. (2018). Türkiye’de göçmenlerin eğitimi: Mevcut durum ve çözüm önerileri. Ilke Politika Notu, 3, Retrieved from https://ilke.org.tr/images/yayin/pdf/Türkiyede_gocmenlerin_eğitimi_mevcut_durum_ve_cozum_onerileri.pdf
  • Coşkun, V., Derince, M. S. & Uçarlar, N. (2010). Dil Yarası: Türkiye’de Eğitimde Anadilin Kullanılmaması Sorunu ve Kurt öğrencilerin Deneyimleri. Diyarbakır Siyasal ve Sosyal Araştırmalar Enstitüsü. Retrieved from https://tr.boell.org/sites/default/files/dil_yarasi.pdf
  • de Jong, E.J., Huang, H., Jo, A., Coady, M., & Harper, C.A. (2010). After infusion: What graduates say about their preparation for working with ELLs. SE TESOL, FL: Miami. Retrieved from https://education.ufl.edu/project-delta/files/2011/01/Appendix-E-SETESOL-2010-DELTA-Presentation.pdf
  • Dilek, S., Boyacı, B. & Yasar, E. (2018). Teaching Turkish as a second language to Syrian refugees. Educational Research and Reviews, 13(18), 645-653, doi: 10.5897/ERR2018.3565.
  • Echevarría, J. E., Vogt, M. E., & Short, D. J. (2012). Making Content Comprehensible for English Learners (4th ed.). New York, NY: Allyn & Bacon.
  • Ereş, F. (2015). Türkiye’de göçmen eğitimi sorunsalı ve göçmen eğitiminde farklılığın yönetimi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 17-30.
  • Ergen, H. & Şahin, E. (2019). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377-405.
  • Flores, N. & García, O. (2013). Linguistic third spaces in education: Teachers’ translanguaging across the bilingual continuum. In D. Little, C. Leung, & P. Van Avermaet (eds.), Managing diversity in education: Languages, policies, pedagogies, pp.243-256. Bristol, UK: Multilingual Matters.
  • Gay, G. (2002). Preparing for culturally responsive teaching. Journal of Teacher Education, 53(2), 106-116.
  • Güngör, F. & Şenel, E. A. (2018). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(2), 124-173, doi: 10.18039/ajesi.454575
  • Gümüş, E., Kurnaz, Z., Esici, H. & Gümüş, S. (2020). Current conditions and issues at Temporary Education Centres (TECs) for Syrian child refugees in Turkey. Multicultural Education Review, 12(2), 53-78, doi: 10.1080/2005615X.2020.1756083
  • Güncel Nüfus Anketi [CPS]. (2020). Frequently requested statistics on immigrants and iimmigration in the United States. Retrieved from https://www.migrationpolicy.org/article/frequently-requested-statistics-immigrants-and-immigration-united-states-2020
  • Haneda, M. & Wells, G. (2012). Some key pedagogic principles for helping ELLs to succeed in school. Theory Into Practice, 51, 297-304.
  • Harper, C. A. & de Jong, E. J. (2009). English language teacher expertise: The elephant in the room. Language and Education, 23(2), 137–151.
  • Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli mültecilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. Elementary Education Online, 17(3),1224-1237, doi 10.17051/ilkonline.2018.466333
  • Kiremit, R. F., Akpınar, U.& Tüfekçi-Akcan, A. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2139-2149, doi:10.24106/kefdergi.428598
  • Kutay, V. (2018). Inclusive education in Turkey. Studies in Educational Research and Development, 2(2), 144-162.
  • MEB. (Kasım, 2020). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Göç ve Acil Durum Daire Başkanlığı. Retrieved from https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_11/18114946_17155955_3_KASIM__2020__YNTERNET_BULTENY_Sunu.pdf Mülteciler Derneği. (2021). Türkiye'deki Suriyeli sayısı mart 2021. Retrieved from https://mülteciler.org.tr/Türkiyedeki-suriyeli-sayisi/
  • Nutta, J. & Stoddard, K. (2005). Reducing confusion about infusion: A collaborative process of infusing ESOL into special education teacher preparation. Florida Journal of Teacher Education, 8, 21-32.
  • Özer, Y. Y., Komşuoğlu, A. & Özde-Ateşok, Z. (2016). Türkiye’deki Suriyeli̇ çocukların eğitimi: Sorunlar ve çözüm öneri̇leri̇. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(37), 76–110.
  • Öztürk, M., Tepetaş-Cengiz, G. S., Köksal, H. & İrez, S. (2017). Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci bulunan Öğretmenler için El Kitabı. Retrieved from http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_10/04145100_sinifinda_yabanci_öğrenci_bulunan_ogretmenler_icin_el_kitabi.pdf
  • Philips, D. & Ochs, K. (2003). Processes of policy borrowing in education: Some explanatory and analytical devices. Comparative Education, 39(4), 451-461, doi:10.1080/0305006032000162020
  • PIKTES (2021). Uyum sınıfları ile ilgili sorulan sıkça sorular. Retrieved from http://piktes.gov.tr/izleme/Uploads/rehberlik/sss.pdf
  • PIKTES. (2017). Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi: Destekleme Eğitimi Uygulama Kılavuzu. Retrieved from https://hamitsutmenio.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/34/31/738053/dosyalar/2018_01/25224048_PYCTES_DesteklemeEgitimKlavuzu.pdf
  • Sarıer, Y. (2020). Türkiye’de mülteci öğrencilerin eğitimi üzerine bir meta-sentez çalışması: Sorunları ve çözüm önerileri. Egitimde Yeni Yaklasimlar Dergisi, 3(1), 80-111.
  • Seydi, A. R. (2014). Türkiye’nin Suriyeli sığınmacıların eğitim sorununun çözümüne yönelik izlediği politikalar. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 75-96.
  • Şahin, S. & Sümer, S. (2018). The problems experienced in the integration process of Syrian students into the Turkish education system. Universal Journal of Educational Research, 6(5), 909-918. doi: 10.13189/ujer.2018.060512
  • Tracy, A. M. (2009). Analysis of ESL Teacher Endorsement Effects on English Language Learners’ Student Achievement and English Language Acquisition. University of Kentucky Doctoral Dissertations.
  • Ulusal Eğitimde İlerleme Değerlendirmesi [NCES]. (2020). English language learner (ELL) students enrolled in public elementary and secondary schools, by state: Selected years, fall 2000 through fall 2018. Retrieved from https://nces.ed.gov/programs/digest/d20/tables/dt20_204.20.asp
  • Taşkın, P. & Erdemli, O. (2018). Education for Syrian refugees: Problems faced by teachers in Turkey. Eurasian Journal of Educational Research, 75, 155-178 doi: 10.14689/ejer.2018.75.9
  • Toker-Gökçe, A. & Acar, E. (2018). School principals’ and teachers’ problems related to the education of refugee students in Turkey. European Journal of Educational Research, 7(3), 473-484. doi: 10.12973/eu-jer.7.3.473.
  • Tösten, R., Toprak, M., & Kayan, M. S. (2017). An investigation of forcibly migrated Syrian refugee students at Turkish public schools. Universal Journal of Educational Research, 5(7), 1149-1160, doi: 10.13189/ujer.2017.050709
  • Winston County Schools. (2021). Federal Programs Title Plans. Retrieved from https://www.winstonk12.org/Content2/572

Educational Policy Reform at Teacher Education Programs: The MODKO (Teaching Language and Content to Refugee Students) Infusion Model

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 26, 169 - 196, 31.12.2022

Öz

Syrian refugees influxed in big masses to Turkey after the Syrian civil war in 2011. Statistics show that nearly half of the refugees in Turkey are children between the ages of 0-18. Turkiye met these children’s educational needs by initially providing them Arabic-intensive education in refugee camps. However, as refugee families moved from the refugee camps to city centers, refugee children have transferred to Turkish-only public schools. In these schools, refugee students experience great academic difficulties, and several refugee students drop out of schools before completing the 12-year compulsory education. One reason for this situation is that mainstream teachers are not qualified enough to teach this student population. To increase teachers’ efficiencies, the Turkish Ministry of National Education offered training to in-service teachers at public schools where Syrian refugee students were highly populated. However, the training could not offer a sustainable and long-term solution because these teacher trainings should start at higher education for a sustainable solution. Thus, there is a need for a new model, i.e. TLCRS (Teaching Language and Content to Refugee Students) infusion model, to be implemented in all teacher education programs in Turkey. This policy model was adopted from Florida's "ESOL (English to Speakers of Other Languages) infusion" model.

Kaynakça

  • Arslangilay, A. S. (2018). Are Turkish teacher candidates ready for migrant students? Journal of Education and Learning, 7(2), 316-328.
  • Aydın, H. & Kaya, Y. (2019). Education for Syrian refugees: The new global issue facing teachers and principals in Turkey. Educational Studies, 55(1), 46-71, doi: 10.1080/00131946.2018.1561454
  • Banks, J. A. (1997). Multicultural education: Characteristics and goals. J. A. Banks & C. A. M. Banks, (Eds.). Multicultural Education: Issues and Perspectives (3rd ed., pp. 3-31). Boston: Allyn and Bacon.
  • Birleşmiş Milletler Mülteci Örgütü (UNHCR). (2021). Türkiye’deki mülteciler ve Sığınmacılar. Retrieved from https://www.unhcr.org/tr/Türkiyedeki-mülteciler-ve-siginmacilar
  • Birleşmiş Milletler Mülteci Örgütü (UNHCR). (2018). Türkiye’deki Suriyeli mülteciler hakkında sık sorulan Sorular. Retrieved from http://www.unhcr.org/tr/12529-Türkiyedeki-suriyeli-mülteciler-hakkinda-siksorulan-sorular.html
  • Craighead, E. & Ramanathan, H. (2007). Effective teacher interactions with English language learners in mainstream classes. Research in the Schools, 14(1), 60-71.
  • Cirit-Karaağaç, F. & Güvenç, H. (2019). Resmi ilkokullara devam eden Suriyeli mülteci öğrencilerin eğitim sorunları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11(18), 530-568, doi: 10.26466/opus.530733
  • Ciğerci, F. M. & Güngör, F. (2016). The problems encountered by the foreign primary school students from the perspectives of classroom teachers (Bilecik sampling). Journal of Education and Future, 10, 137-164.
  • Coşkun, İ. & Emin, M. N. (2018). Türkiye’de göçmenlerin eğitimi: Mevcut durum ve çözüm önerileri. Ilke Politika Notu, 3, Retrieved from https://ilke.org.tr/images/yayin/pdf/Türkiyede_gocmenlerin_eğitimi_mevcut_durum_ve_cozum_onerileri.pdf
  • Coşkun, V., Derince, M. S. & Uçarlar, N. (2010). Dil Yarası: Türkiye’de Eğitimde Anadilin Kullanılmaması Sorunu ve Kurt öğrencilerin Deneyimleri. Diyarbakır Siyasal ve Sosyal Araştırmalar Enstitüsü. Retrieved from https://tr.boell.org/sites/default/files/dil_yarasi.pdf
  • de Jong, E.J., Huang, H., Jo, A., Coady, M., & Harper, C.A. (2010). After infusion: What graduates say about their preparation for working with ELLs. SE TESOL, FL: Miami. Retrieved from https://education.ufl.edu/project-delta/files/2011/01/Appendix-E-SETESOL-2010-DELTA-Presentation.pdf
  • Dilek, S., Boyacı, B. & Yasar, E. (2018). Teaching Turkish as a second language to Syrian refugees. Educational Research and Reviews, 13(18), 645-653, doi: 10.5897/ERR2018.3565.
  • Echevarría, J. E., Vogt, M. E., & Short, D. J. (2012). Making Content Comprehensible for English Learners (4th ed.). New York, NY: Allyn & Bacon.
  • Ereş, F. (2015). Türkiye’de göçmen eğitimi sorunsalı ve göçmen eğitiminde farklılığın yönetimi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 17-30.
  • Ergen, H. & Şahin, E. (2019). Sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimi ile ilgili yaşadıkları problemler. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(44), 377-405.
  • Flores, N. & García, O. (2013). Linguistic third spaces in education: Teachers’ translanguaging across the bilingual continuum. In D. Little, C. Leung, & P. Van Avermaet (eds.), Managing diversity in education: Languages, policies, pedagogies, pp.243-256. Bristol, UK: Multilingual Matters.
  • Gay, G. (2002). Preparing for culturally responsive teaching. Journal of Teacher Education, 53(2), 106-116.
  • Güngör, F. & Şenel, E. A. (2018). Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 8(2), 124-173, doi: 10.18039/ajesi.454575
  • Gümüş, E., Kurnaz, Z., Esici, H. & Gümüş, S. (2020). Current conditions and issues at Temporary Education Centres (TECs) for Syrian child refugees in Turkey. Multicultural Education Review, 12(2), 53-78, doi: 10.1080/2005615X.2020.1756083
  • Güncel Nüfus Anketi [CPS]. (2020). Frequently requested statistics on immigrants and iimmigration in the United States. Retrieved from https://www.migrationpolicy.org/article/frequently-requested-statistics-immigrants-and-immigration-united-states-2020
  • Haneda, M. & Wells, G. (2012). Some key pedagogic principles for helping ELLs to succeed in school. Theory Into Practice, 51, 297-304.
  • Harper, C. A. & de Jong, E. J. (2009). English language teacher expertise: The elephant in the room. Language and Education, 23(2), 137–151.
  • Kardeş, S. & Akman, B. (2018). Suriyeli mültecilerin eğitimine yönelik öğretmen görüşleri. Elementary Education Online, 17(3),1224-1237, doi 10.17051/ilkonline.2018.466333
  • Kiremit, R. F., Akpınar, U.& Tüfekçi-Akcan, A. (2018). Suriyeli öğrencilerin okula uyumları hakkında öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(6), 2139-2149, doi:10.24106/kefdergi.428598
  • Kutay, V. (2018). Inclusive education in Turkey. Studies in Educational Research and Development, 2(2), 144-162.
  • MEB. (Kasım, 2020). T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü, Göç ve Acil Durum Daire Başkanlığı. Retrieved from https://hbogm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_11/18114946_17155955_3_KASIM__2020__YNTERNET_BULTENY_Sunu.pdf Mülteciler Derneği. (2021). Türkiye'deki Suriyeli sayısı mart 2021. Retrieved from https://mülteciler.org.tr/Türkiyedeki-suriyeli-sayisi/
  • Nutta, J. & Stoddard, K. (2005). Reducing confusion about infusion: A collaborative process of infusing ESOL into special education teacher preparation. Florida Journal of Teacher Education, 8, 21-32.
  • Özer, Y. Y., Komşuoğlu, A. & Özde-Ateşok, Z. (2016). Türkiye’deki Suriyeli̇ çocukların eğitimi: Sorunlar ve çözüm öneri̇leri̇. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(37), 76–110.
  • Öztürk, M., Tepetaş-Cengiz, G. S., Köksal, H. & İrez, S. (2017). Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci bulunan Öğretmenler için El Kitabı. Retrieved from http://oygm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_10/04145100_sinifinda_yabanci_öğrenci_bulunan_ogretmenler_icin_el_kitabi.pdf
  • Philips, D. & Ochs, K. (2003). Processes of policy borrowing in education: Some explanatory and analytical devices. Comparative Education, 39(4), 451-461, doi:10.1080/0305006032000162020
  • PIKTES (2021). Uyum sınıfları ile ilgili sorulan sıkça sorular. Retrieved from http://piktes.gov.tr/izleme/Uploads/rehberlik/sss.pdf
  • PIKTES. (2017). Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonunun Desteklenmesi Projesi: Destekleme Eğitimi Uygulama Kılavuzu. Retrieved from https://hamitsutmenio.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/34/31/738053/dosyalar/2018_01/25224048_PYCTES_DesteklemeEgitimKlavuzu.pdf
  • Sarıer, Y. (2020). Türkiye’de mülteci öğrencilerin eğitimi üzerine bir meta-sentez çalışması: Sorunları ve çözüm önerileri. Egitimde Yeni Yaklasimlar Dergisi, 3(1), 80-111.
  • Seydi, A. R. (2014). Türkiye’nin Suriyeli sığınmacıların eğitim sorununun çözümüne yönelik izlediği politikalar. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31, 75-96.
  • Şahin, S. & Sümer, S. (2018). The problems experienced in the integration process of Syrian students into the Turkish education system. Universal Journal of Educational Research, 6(5), 909-918. doi: 10.13189/ujer.2018.060512
  • Tracy, A. M. (2009). Analysis of ESL Teacher Endorsement Effects on English Language Learners’ Student Achievement and English Language Acquisition. University of Kentucky Doctoral Dissertations.
  • Ulusal Eğitimde İlerleme Değerlendirmesi [NCES]. (2020). English language learner (ELL) students enrolled in public elementary and secondary schools, by state: Selected years, fall 2000 through fall 2018. Retrieved from https://nces.ed.gov/programs/digest/d20/tables/dt20_204.20.asp
  • Taşkın, P. & Erdemli, O. (2018). Education for Syrian refugees: Problems faced by teachers in Turkey. Eurasian Journal of Educational Research, 75, 155-178 doi: 10.14689/ejer.2018.75.9
  • Toker-Gökçe, A. & Acar, E. (2018). School principals’ and teachers’ problems related to the education of refugee students in Turkey. European Journal of Educational Research, 7(3), 473-484. doi: 10.12973/eu-jer.7.3.473.
  • Tösten, R., Toprak, M., & Kayan, M. S. (2017). An investigation of forcibly migrated Syrian refugee students at Turkish public schools. Universal Journal of Educational Research, 5(7), 1149-1160, doi: 10.13189/ujer.2017.050709
  • Winston County Schools. (2021). Federal Programs Title Plans. Retrieved from https://www.winstonk12.org/Content2/572
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuba Yilmaz 0000-0003-2844-1230

Erken Görünüm Tarihi 10 Eylül 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Gönderilme Tarihi 29 Mart 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Yilmaz, T. (2022). Öğretmen Yetiştirme Programlarında Eğitim Politikası Reformu: MÖDKÖ (Mülteci Öğrencilere Dil ve Konu Öğretimi) İnfüzyonu Modeli. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 13(26), 169-196.