Bu araştırmanın amacı özel yetenekli bireylere uygulanan eğitim politikalarına ilişkin paydaş görüşlerini saptayarak, geliştirilecek eğitim politikalarına katkı sağlamaktır. Araştırmanın örneklemini özel yetenekli bireylere yönelik çalışma yapan Sivil Toplum Kuruluşlarını (STK), eğitim politikalarının belirlenmesinde ve uygulanmasında yetkili olan Millî Eğitim Bakanlığını (MEB) ve TÜBİTAK bünyesindeki bilim merkezlerini temsil eden toplam 43 katılımcı oluşturmaktadır. Katılımcılardan tanılama, öğretim programı, personel seçimi ve eğitimine yönelik politikalar hakkında değerlendirmeler alınmıştır. Görüşme yöntemiyle elde edilen veriler MAXQDA nitel veri analiz programı ile analiz edilmiştir. Araştırmada orta, üst gelir grubunda yer alan ailelerin çocuklarının tanılamada daha fazla temsil edildiği tespit edilmiştir. Özel yetenekli bireylere yönelik alınan kararların uygulanmamasının toplumda ümitsizliğe sebep olduğu görülmüştür. Kurumların iş birliğine açık olduklarını ifade etmelerine rağmen kararların gerçekleşmesi için kurumlararası iş birliğinin hayata geçirilmediği, bunun için kurumsal eğitimlerin gerekli olduğu belirlenmiştir. Akademinin kurumlararası işbirliğinde etki rol oynayabileceği, farklı kurumlardaki katılımcıların akademisyenlerle işbirliğinde bulundukları görülmüştür. Katılımcılar tarafından eğitimlerin yeniliklere açık ve devinimsel müfredatla verilmesi gerektiği ifade edilmiştir. STK ve TÜBİTAK bünyesindeki eğitimlerde bir öğretmen ve bir uzmanın görev aldığı, bu uygulamanın MEB tarafından da uygulanabileceği düşünülmektedir.
Özel yetenekli bireyler eğitim politikası Kurumlararası işbirliği
DR SEHER AKDENİZ
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Eylül 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 26 |