Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilikçi Öğretim Teknolojilerini Kullanarak Ders İçerikleri Hazırlamalarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yeterliliklerine Etkisi

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 28, 275 - 296, 31.12.2023
https://doi.org/10.58689/eibd.1297266

Öz

Araştırmada, fen bilimleri öğretmenlerinin, iklim değişikliği, biyoçeşitlilik ve çevre konularında yenilikçi öğretim teknolojilerini kullanarak çeşitli ders içerikleri hazırlamalarının teknolojik pedagojik alan bilgileri yeterlilikleri üzerindeki etkisini incelemek ve sürece yönelik duygu düşüncelerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma karma yöntem çerçevesinde yürütülmüştür. Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesinde görev yapan 14 erkek, 16 kadın olmak üzere toplamda 30 fen bilimleri öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri; Şahin’in (2011) geliştirmiş olduğu “Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB)” ölçeği ve öğretmenlerin tutmuş oldukları günlükler ile toplanmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde SPSS 23 paket programı, günlüklerden elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, fen bilimleri öğretmenlerinin TPAB ölçeğine ve alt boyutlarına ait sontest puanlarında artış olduğu ve öğretmenlerin puan ortalamalarının iyi düzey aralığına yükseldiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin proje öncesi ile proje sonrası alt boyut puanlarında ve ölçeğin tamamına ait puanlarda sontest puanları lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Öğretmenler, alan bilgisi ve teknoloji bilgisi açısından geliştiklerini, yeni bilgiler öğrenmenin yanı sıra eksik bilgilerini fark ettiklerini, kavram yanılgılarını giderdiklerini ve teknolojiyi derse nasıl entegre edebileceklerini öğrendiklerini tutmuş oldukları günlüklerde sıklıkla ifade etmişlerdir.

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

122B233

Teşekkür

Bu araştırma TÜBİTAK 4005 - Yenilikçi Eğitim Uygulamaları projesi kapsamında desteklenmiştir.

Kaynakça

  • Abeysekera, L., & Dawson, P. (2015). Motivation and Cognitive Load in the Flipped Classroom: Definition, Rationale and A Call for Research. Higher Education Research and Development, 34(1), 1-14.
  • Akbulut, F. (2019). Ters Yüz Öğrenme Modeline Yönelik Akademisyen Görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Alabay, E. (2006). Altı Yaş Okulöncesi Dönemi Çocuklarına Bilgisayar Destekli Matematiksel Kavramların Öğretimi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Alakoç, Z. (2003). Matematik Öğretiminde Teknolojik Modern Öğretim Yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology - (TOJET), 43-49.
  • Alkan, C. (1997). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Arslan, S., & Özpınar, İ. (2008). Öğretmen Nitelikleri: İlköğretim Programlarının Beklentileri ve Eğitim Fakültelerinin Kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 38-63.
  • Aydın, B., & Demirer, V. (2017). Ters Yüz Sınıf Modeli Çerçevesinde Gerçekleştirilmiş Çalışmalara Bir Bakış: İçerik Analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 7(1), 57-82.
  • Bates, S., & Galloway, R. (2012). The Inverted Classroom in A Large Enrolment Introductory Physics Course: A Case Study. The Higher Education Academy.
  • Bergmann , J., & Sams , A. (2012). Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. International Society for Technology in Education, 120-190.
  • Bishop, J. L., & Verleger, M. A. (2013). The Flipped Classroom: A Survey of the Research. 120th ASEE Annual Conference & Exposition. Atlanta: American Society for Engineering Education.
  • Boevé, A. J., Meijer, R. R., Bosker, R. J., Vugteveen, J., Hoekstra, R. ve Albers, C. J. (2017). Implementing The Flipped Classroom: An exploration of study behaviour and student performance. Higher Education, 74(6), 1015-1032.
  • Bolat, Y. (2016). Ters Yüz Edilmiş Sınıflar ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA). Journal of Human Science, 13(2), 3373-3388.
  • Brulle, J. M., & Xue, F. (2013). Flipping Calculus. Problems, Resources, and Issues in Mathematics Undergraduate Studies - (PRIMUS), 477-486.
  • Çekbaş, Y., Yakar, H., Yıldırım, B., & Savran, A. (2003). Bilgisayar Destekli Eğitimin Öğrenciler Üzerine Etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology - (TOJET), 76-78.
  • Davies, R. S., Dean, D. L., & Ball, N. (2013). Flipping The Classroom Instructional Technology Integration in A College-¬Level Information Systems Spreadsheet Course. Educational Technology Research and Development, 61, 563-580.
  • Davis, B. C., & Shade, D. D. (1994). Integrate, Don't Isolate! Computers in the Early Childhood Curriculum. ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education Urbana IL, 1-7.
  • Demetry, C. (2010). Work in progress- An innovation merging “classroom flip” and Team-Based Learning. (s. 1-2). Munich: ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference. Demiralay, R., & Karataş, S. (2014). Evde Ders Okulda Ödev Modeli. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 333-340.
  • Deniz, H. K. (2019). Matematik Dersinde Oyun ve Etkinlik Destekli Ters Yüz Sınıf Modelinin Öğrenci Başarısına, Problem Çözme ve Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Dong, J., & Warter-Perez, N. (2012). Flipping the Classroom: How to Embed Inquiry and Design Projects into a Digital Engineering Lecture. ASEE PSW Section Conference. San Luis Obispo: California Polytechnic State University.
  • Felder, R. M., & Brent, R. (1996). Navigating the Bumpy Road to Student-Centered Instruction. College Teaching, 44, 43-47.
  • Filiz, O., Göksün, D. O., & Kurt, A. A. (2016). Yükseköğretimde Dönüştürülmüş Sınıfla: Özel Öğretim Yöntemleri Dersi Örneği. A. İşman, H. F. Odabaşı, & B. Akkaoyunlu içinde, Eğitim Teknolojileri Okumaları (s. 615-631). Ankara: TOJET.
  • Flipped Learning Network. (2022). What is Flipped Learning? Flip Learning: https://flippedlearning.org/definition-of-flipped-learning/.
  • Foertsch, J., Moses, G., Strikwerda, J. C., & Litzkow, M. (2002). Reversing the Lecture/Homework Paradigm Using eTEACH® Web-based Streaming Video Software. Journal of Engineering Education, 91(3), 1-19.
  • Gannod, G. C., Burge, J. E., & Helmick, M. T. (2008). Using the inverted classroom to teach software engineering. (s. 777-786). Leipzig: 2008 ACM/IEEE 30th International Conference on Software Engineering.
  • Genç, V. (2019, 7 9). Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Nedir? Vizyoner Genç: https://vizyonergenc.com/icerik/ters-yuz-edilmis-ogrenme-nedir adresinden alındı.
  • Gençer, B. G., Gürbulak, N., & Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde Yeni Bir Süreç: Ters-Yüz Sınıf Sistemi. International Teacher Education Conference, (s. 881-888).
  • Gündüz, A. Y., & Akkoyunlu, B. (2016). Dönüştürülmüş Sınıftan Dönüştürülmüş Öğrenmeye. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu, & A. İşman içinde, Eğitim Teknolojileri Okumaları (s. 237-253). Ankara: TOJET.
  • Gürbüz, M. Ç. (2014). Pisa Matematik Okuryazarlık Öğretiminin Pisa Sorusu Yazma ve Matematik Okuryazarlık Düzeyleri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Hertz, M. B. (2015). Blended Learning The Flipped Classroom: Pro and Con. Nisan 19, 2022 tarihinde Edutopia: https://www.edutopia.org/blog/flipped-classroom-pro-and-con-mary-beth-hertz adresinden alındı.
  • İliç, U., & Akbulut, Y. (2019). Effect of Disfluency on Learning Outcomes, Metacognitive Judgments and Cognitive Load in Computer Assisted Learning Environments. Computers in Human Behavior, 99, 310-321.
  • Jonassen, D. (1999). Self-Learning Skills Perceived in Communities of Inquiry of Portuguese Higher Education Students. Psychology, 4(5), 215-239.
  • Kacar, A. Ö. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitimin Rolü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kansızoğlu, H. B. (2018). Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeline Dayalı Yazma Öğretiminin Öğrencilerin Üstbilişsel Farkındalık Düzeylerine, Yazma Başarılarına ve Kaygılarına Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kara, C. O. (2016). Tıp Fakültesi Klinik Eğitiminde ''Ters-Yüz Sınıf Modeli'' Kullanılabilir mi? (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Karademir, İ. C. (2023). Bibliyometri nedir? Bilgi Bilimi: https://bilgibilimi.net/bibliyometri-nedir/ adresinden alındı.
  • Kertil, M. (2008). Matematik Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Modelleme Sürecinde İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kim, S. M., Getman, J., & Khera, O. (2014). The Experience of Three Flipped Classrooms in an Urban University: An Exploration of Design Principles. The Internet and Higher Education.
  • Kocabatmaz, H. (2016). Ters Yüz Sınıf Modeline İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(4), 14-24.
  • Kol, S. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Teknolojik Araç-Gereç Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 543-554.
  • Kurutkan, M. N., & Orhan, F. (2018). Sağlık Politikası Konusunun Bilim Haritalama Teknikleri ile Analizi. İKSAD Yayınları.
  • Lage, M. J., & Platt, G. (2000). Inverting the Classroom: A Gateway to Creating an Inclusive Learning Environment. The Journal of Economic Education, 31(1), 30-43.
  • Lim, C. P., Zhao, Y., Tondeur, J., Chai, C. S. ve Tsai, C. C. (2013). Bridging the Gap: Technology trends and use of technology in schools. Educational Technology & Society, 16(2), 59-68.
  • McLaughlin, J. E. (2014). The Flipped Classroom: A Course Redesign to Foster Learning and Engagement in a Health Professions School. Academic Medicine, 89(2), 1-8.
  • Milman, N. B. (2012). The Flipped Classroom Strategy: What Is it and How Can it Best be Used? Distance Learning; Greenwich, 9(3), 85-87.
  • Mongeon, P., & Paul-Hus, A. (2015). The Journal Coverage of Web of Science and Scopus: a Comparative Analysis. Scientometrics, 1-17.
  • O'Flaherty, J. & Phillips C.(2015). The Use of Flipped Classrooms in Higher Education: A Scoping Review. The Internet and Higher Education, 25, 85-95.
  • Özkul, A. E., & Girginer, N. (2014). Uzaktan Eğitimde Teknoloji ve Etkinlik. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 107-117.
  • Serçemeli, M. (2016). Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 69, 115-126.
  • Sezer, B. (2015). Gerçekleştirilen Teknoloji Destekli Tersine Çevrilmiş Sınıf Uygulamasının Yansımaları. 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Sırakaya, D. A., & Seferoğlu, S. S. (2017). Ters Yüz Sınıf Modelinde Bireysel Özelliklerin Rolüyle İlgili Bir Değerlendirme. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu, & A. İşman içinde, Eğitim Teknolojileri Okumaları (s. 725-754). Adapazarı: TOJET ve Sakarya Üniversitesi.
  • Staker, H., & Horn, M. B. (2012). Classifying K-12 Blended Learning. https://www.christenseninstitute.org/wp-content/uploads/2013/04/Classifying-K-12-blended-learning.pdf adresinden alındı.
  • Strayer , J. F. (2012). How Learning in an Inverted Classroom Influences Cooperation, Innovation and Task Orientation. J. Learning Environments Research, 15, 171-193.
  • Talbert, R. (2012). Inverted Classroom. Colleagues: 9(1), 1-3.
  • Tekin, M., Öztürk, D., & Bahar, İ. (2021). Tersine Lojistiğin Bibliyometrik Analizi. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 87-100.
  • Turan, Z., & Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde Yeni Bir Yaklaşım:Öğrencilerin Ters Yüz Sınıf Yöntemine İlişkin Görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Ulakbim. (2023). Bibliyometrik Analiz. Ulakbim: https://cabim.ulakbim.gov.tr/bibliyometrik-analiz/bibliyometrik-analiz-sikca-sorulan-sorular/#:~:text=Bibliyometri%20Nedir%20%3F,aras%C4%B1ndaki%20ili%C5%9Fkilerin%20say%C4%B1sal%20olarak%20analizidir.
  • Van Eck, N. J., & Waltman, L. (2010). Software survey: VOSviewer, a computer program for bibliometric mapping. Scientometrics, 84, 523-538.
  • Yıldırım, A. & H. Şimşek (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • Yıldız, Ş. N., Sarsar, F., & Çobanoğlu, A. A. (2017). Dönüştürülmüş Sınıf Uygylamalarının Alanyazına Dayalı İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(60), 76-86.
  • Yılmaz, A. (2005). Eğitim Yönetiminde Bilgisayardan Faydalanmanın Avantajları ve Dezavantajları. Milli Eğitim Dergisi, 166.
  • Zappe, S., Leicht, R., Messner, J., Litzinger, T., & Lee, H. W. (2009). Flipping the classroom to explore active learning in a large undergraduate course. American Society for Engineering Education. Zownorega, S. J. (2013). Effectiveness Of Flipping The Classroom In A Honors Level, Mechanics-Based Physics Class. (Masters Theses). Eastern Illinois University, Charleston.

The Effect of Preparation of Course Contents Using Innovative Instructional Technologies of Science Teachers on Technological Pedagogical Content Knowledge Competencies

Yıl 2023, Cilt: 14 Sayı: 28, 275 - 296, 31.12.2023
https://doi.org/10.58689/eibd.1297266

Öz

In the study, it was aimed to examine the effects of science teachers' preparation of various course contents on climate change, biodiversity and environment subjects by using innovative teaching technologies on their technological pedagogical content knowledge competencies and to determine their feelings about the process. The research was carried out within the framework of mixed method. A total of 30 science teachers, 14 male and 16 female, working in the Eastern and Southeastern Anatolia Regions constitute the study group of the research. The data of the research; It was collected with the "Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK)" scale developed by Şahin (2011) and the diaries kept by the teachers. SPSS 23 package program was used in the analysis of the data obtained from the scale, and content analysis was used in the analysis of the data obtained from the diaries. According to the findings of the study, it was determined that there was an increase in the post-test scores of the science teachers of the TPACK scale and its sub-dimensions, and the average score of the teachers increased to the good range. A significant difference was found in favor of posttest scores in the pre-project and post-project sub-dimension scores of the teachers and the scores of the whole scale. Teachers frequently stated in the diaries they kept that they improved in terms of content knowledge and technology knowledge, that they realized incomplete knowledge as well as learning new information, eliminated their misconceptions and learned how to integrate technology into the lesson.

Proje Numarası

122B233

Kaynakça

  • Abeysekera, L., & Dawson, P. (2015). Motivation and Cognitive Load in the Flipped Classroom: Definition, Rationale and A Call for Research. Higher Education Research and Development, 34(1), 1-14.
  • Akbulut, F. (2019). Ters Yüz Öğrenme Modeline Yönelik Akademisyen Görüşleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Alabay, E. (2006). Altı Yaş Okulöncesi Dönemi Çocuklarına Bilgisayar Destekli Matematiksel Kavramların Öğretimi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Alakoç, Z. (2003). Matematik Öğretiminde Teknolojik Modern Öğretim Yaklaşımları. The Turkish Online Journal of Educational Technology - (TOJET), 43-49.
  • Alkan, C. (1997). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Arslan, S., & Özpınar, İ. (2008). Öğretmen Nitelikleri: İlköğretim Programlarının Beklentileri ve Eğitim Fakültelerinin Kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 38-63.
  • Aydın, B., & Demirer, V. (2017). Ters Yüz Sınıf Modeli Çerçevesinde Gerçekleştirilmiş Çalışmalara Bir Bakış: İçerik Analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama 7(1), 57-82.
  • Bates, S., & Galloway, R. (2012). The Inverted Classroom in A Large Enrolment Introductory Physics Course: A Case Study. The Higher Education Academy.
  • Bergmann , J., & Sams , A. (2012). Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. International Society for Technology in Education, 120-190.
  • Bishop, J. L., & Verleger, M. A. (2013). The Flipped Classroom: A Survey of the Research. 120th ASEE Annual Conference & Exposition. Atlanta: American Society for Engineering Education.
  • Boevé, A. J., Meijer, R. R., Bosker, R. J., Vugteveen, J., Hoekstra, R. ve Albers, C. J. (2017). Implementing The Flipped Classroom: An exploration of study behaviour and student performance. Higher Education, 74(6), 1015-1032.
  • Bolat, Y. (2016). Ters Yüz Edilmiş Sınıflar ve Eğitim Bilişim Ağı (EBA). Journal of Human Science, 13(2), 3373-3388.
  • Brulle, J. M., & Xue, F. (2013). Flipping Calculus. Problems, Resources, and Issues in Mathematics Undergraduate Studies - (PRIMUS), 477-486.
  • Çekbaş, Y., Yakar, H., Yıldırım, B., & Savran, A. (2003). Bilgisayar Destekli Eğitimin Öğrenciler Üzerine Etkisi. The Turkish Online Journal of Educational Technology - (TOJET), 76-78.
  • Davies, R. S., Dean, D. L., & Ball, N. (2013). Flipping The Classroom Instructional Technology Integration in A College-¬Level Information Systems Spreadsheet Course. Educational Technology Research and Development, 61, 563-580.
  • Davis, B. C., & Shade, D. D. (1994). Integrate, Don't Isolate! Computers in the Early Childhood Curriculum. ERIC Clearinghouse on Elementary and Early Childhood Education Urbana IL, 1-7.
  • Demetry, C. (2010). Work in progress- An innovation merging “classroom flip” and Team-Based Learning. (s. 1-2). Munich: ASEE/IEEE Frontiers in Education Conference. Demiralay, R., & Karataş, S. (2014). Evde Ders Okulda Ödev Modeli. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 3(3), 333-340.
  • Deniz, H. K. (2019). Matematik Dersinde Oyun ve Etkinlik Destekli Ters Yüz Sınıf Modelinin Öğrenci Başarısına, Problem Çözme ve Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerilerine Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Dong, J., & Warter-Perez, N. (2012). Flipping the Classroom: How to Embed Inquiry and Design Projects into a Digital Engineering Lecture. ASEE PSW Section Conference. San Luis Obispo: California Polytechnic State University.
  • Felder, R. M., & Brent, R. (1996). Navigating the Bumpy Road to Student-Centered Instruction. College Teaching, 44, 43-47.
  • Filiz, O., Göksün, D. O., & Kurt, A. A. (2016). Yükseköğretimde Dönüştürülmüş Sınıfla: Özel Öğretim Yöntemleri Dersi Örneği. A. İşman, H. F. Odabaşı, & B. Akkaoyunlu içinde, Eğitim Teknolojileri Okumaları (s. 615-631). Ankara: TOJET.
  • Flipped Learning Network. (2022). What is Flipped Learning? Flip Learning: https://flippedlearning.org/definition-of-flipped-learning/.
  • Foertsch, J., Moses, G., Strikwerda, J. C., & Litzkow, M. (2002). Reversing the Lecture/Homework Paradigm Using eTEACH® Web-based Streaming Video Software. Journal of Engineering Education, 91(3), 1-19.
  • Gannod, G. C., Burge, J. E., & Helmick, M. T. (2008). Using the inverted classroom to teach software engineering. (s. 777-786). Leipzig: 2008 ACM/IEEE 30th International Conference on Software Engineering.
  • Genç, V. (2019, 7 9). Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Nedir? Vizyoner Genç: https://vizyonergenc.com/icerik/ters-yuz-edilmis-ogrenme-nedir adresinden alındı.
  • Gençer, B. G., Gürbulak, N., & Adıgüzel, T. (2014). Eğitimde Yeni Bir Süreç: Ters-Yüz Sınıf Sistemi. International Teacher Education Conference, (s. 881-888).
  • Gündüz, A. Y., & Akkoyunlu, B. (2016). Dönüştürülmüş Sınıftan Dönüştürülmüş Öğrenmeye. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu, & A. İşman içinde, Eğitim Teknolojileri Okumaları (s. 237-253). Ankara: TOJET.
  • Gürbüz, M. Ç. (2014). Pisa Matematik Okuryazarlık Öğretiminin Pisa Sorusu Yazma ve Matematik Okuryazarlık Düzeyleri Üzerine Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Hertz, M. B. (2015). Blended Learning The Flipped Classroom: Pro and Con. Nisan 19, 2022 tarihinde Edutopia: https://www.edutopia.org/blog/flipped-classroom-pro-and-con-mary-beth-hertz adresinden alındı.
  • İliç, U., & Akbulut, Y. (2019). Effect of Disfluency on Learning Outcomes, Metacognitive Judgments and Cognitive Load in Computer Assisted Learning Environments. Computers in Human Behavior, 99, 310-321.
  • Jonassen, D. (1999). Self-Learning Skills Perceived in Communities of Inquiry of Portuguese Higher Education Students. Psychology, 4(5), 215-239.
  • Kacar, A. Ö. (2006). Okul Öncesi Eğitimde Bilgisayar Destekli Eğitimin Rolü. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kansızoğlu, H. B. (2018). Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeline Dayalı Yazma Öğretiminin Öğrencilerin Üstbilişsel Farkındalık Düzeylerine, Yazma Başarılarına ve Kaygılarına Etkisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kara, C. O. (2016). Tıp Fakültesi Klinik Eğitiminde ''Ters-Yüz Sınıf Modeli'' Kullanılabilir mi? (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi, Antalya.
  • Karademir, İ. C. (2023). Bibliyometri nedir? Bilgi Bilimi: https://bilgibilimi.net/bibliyometri-nedir/ adresinden alındı.
  • Kertil, M. (2008). Matematik Öğretmen Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin Modelleme Sürecinde İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Kim, S. M., Getman, J., & Khera, O. (2014). The Experience of Three Flipped Classrooms in an Urban University: An Exploration of Design Principles. The Internet and Higher Education.
  • Kocabatmaz, H. (2016). Ters Yüz Sınıf Modeline İlişkin Öğretmen Adayı Görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(4), 14-24.
  • Kol, S. (2012). Okul Öncesi Eğitimde Teknolojik Araç-Gereç Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 20(2), 543-554.
  • Kurutkan, M. N., & Orhan, F. (2018). Sağlık Politikası Konusunun Bilim Haritalama Teknikleri ile Analizi. İKSAD Yayınları.
  • Lage, M. J., & Platt, G. (2000). Inverting the Classroom: A Gateway to Creating an Inclusive Learning Environment. The Journal of Economic Education, 31(1), 30-43.
  • Lim, C. P., Zhao, Y., Tondeur, J., Chai, C. S. ve Tsai, C. C. (2013). Bridging the Gap: Technology trends and use of technology in schools. Educational Technology & Society, 16(2), 59-68.
  • McLaughlin, J. E. (2014). The Flipped Classroom: A Course Redesign to Foster Learning and Engagement in a Health Professions School. Academic Medicine, 89(2), 1-8.
  • Milman, N. B. (2012). The Flipped Classroom Strategy: What Is it and How Can it Best be Used? Distance Learning; Greenwich, 9(3), 85-87.
  • Mongeon, P., & Paul-Hus, A. (2015). The Journal Coverage of Web of Science and Scopus: a Comparative Analysis. Scientometrics, 1-17.
  • O'Flaherty, J. & Phillips C.(2015). The Use of Flipped Classrooms in Higher Education: A Scoping Review. The Internet and Higher Education, 25, 85-95.
  • Özkul, A. E., & Girginer, N. (2014). Uzaktan Eğitimde Teknoloji ve Etkinlik. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3, 107-117.
  • Serçemeli, M. (2016). Muhasebe Eğitiminde Yeni Bir Yaklaşım Önerisi: Ters Yüz Edilmiş Sınıflar. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 69, 115-126.
  • Sezer, B. (2015). Gerçekleştirilen Teknoloji Destekli Tersine Çevrilmiş Sınıf Uygulamasının Yansımaları. 3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu. Trabzon: Karadeniz Teknik Üniversitesi.
  • Sırakaya, D. A., & Seferoğlu, S. S. (2017). Ters Yüz Sınıf Modelinde Bireysel Özelliklerin Rolüyle İlgili Bir Değerlendirme. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu, & A. İşman içinde, Eğitim Teknolojileri Okumaları (s. 725-754). Adapazarı: TOJET ve Sakarya Üniversitesi.
  • Staker, H., & Horn, M. B. (2012). Classifying K-12 Blended Learning. https://www.christenseninstitute.org/wp-content/uploads/2013/04/Classifying-K-12-blended-learning.pdf adresinden alındı.
  • Strayer , J. F. (2012). How Learning in an Inverted Classroom Influences Cooperation, Innovation and Task Orientation. J. Learning Environments Research, 15, 171-193.
  • Talbert, R. (2012). Inverted Classroom. Colleagues: 9(1), 1-3.
  • Tekin, M., Öztürk, D., & Bahar, İ. (2021). Tersine Lojistiğin Bibliyometrik Analizi. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(3), 87-100.
  • Turan, Z., & Göktaş, Y. (2015). Yükseköğretimde Yeni Bir Yaklaşım:Öğrencilerin Ters Yüz Sınıf Yöntemine İlişkin Görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(2), 156-164.
  • Ulakbim. (2023). Bibliyometrik Analiz. Ulakbim: https://cabim.ulakbim.gov.tr/bibliyometrik-analiz/bibliyometrik-analiz-sikca-sorulan-sorular/#:~:text=Bibliyometri%20Nedir%20%3F,aras%C4%B1ndaki%20ili%C5%9Fkilerin%20say%C4%B1sal%20olarak%20analizidir.
  • Van Eck, N. J., & Waltman, L. (2010). Software survey: VOSviewer, a computer program for bibliometric mapping. Scientometrics, 84, 523-538.
  • Yıldırım, A. & H. Şimşek (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık: Ankara.
  • Yıldız, Ş. N., Sarsar, F., & Çobanoğlu, A. A. (2017). Dönüştürülmüş Sınıf Uygylamalarının Alanyazına Dayalı İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 16(60), 76-86.
  • Yılmaz, A. (2005). Eğitim Yönetiminde Bilgisayardan Faydalanmanın Avantajları ve Dezavantajları. Milli Eğitim Dergisi, 166.
  • Zappe, S., Leicht, R., Messner, J., Litzinger, T., & Lee, H. W. (2009). Flipping the classroom to explore active learning in a large undergraduate course. American Society for Engineering Education. Zownorega, S. J. (2013). Effectiveness Of Flipping The Classroom In A Honors Level, Mechanics-Based Physics Class. (Masters Theses). Eastern Illinois University, Charleston.
Toplam 61 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gonca Keçeci 0000-0002-2582-3850

Burcu Alan 0000-0003-3429-0942

Selin Yıldız 0000-0001-8134-0864

Pelin Yıldırım 0000-0003-4425-2472

Fikriye Zengin 0000-0002-0547-8746

Proje Numarası 122B233
Erken Görünüm Tarihi 21 Kasım 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 15 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Keçeci, G., Alan, B., Yıldız, S., Yıldırım, P., vd. (2023). Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yenilikçi Öğretim Teknolojilerini Kullanarak Ders İçerikleri Hazırlamalarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Yeterliliklerine Etkisi. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 14(28), 275-296. https://doi.org/10.58689/eibd.1297266