Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 32 - 52, 15.06.2019

Öz

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. Ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, s. 1-10.
  • Aktay S. Ve Keskin T. (2016). Eğitim bilişim ağı (eba) incelemesi, Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, Sayı 03, 27-44.
  • Alabay A Ve Taşdelen V. (2017). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin eba (eğitimde bilişim ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma, İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 27-29.
  • Altın H. M. Ve Kalelioğlu F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri, Başkent Unıversıty Journal Of Educatıon, Sayı 2(1), 89-105.
  • Atam, O. (2006). Fen ve Teknoloji Dersi ısı-sıcaklık konusunda hazırlanan simülasyon tabanlı bir yazılımın ilköğretim 5.sınıf öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Ballıel Ünal B. Ve Hastürk H. G. (2013). Fen bilimleri dersinde eğitim bilişim ağı (eba) kullanımının ortaokul öğrencilerinin dolaşım sistemi başarı testi sonuçlarına etkisi, International Journal of Humanities and Education, 328-342.
  • Cuya B. Ve Kayış E. (2018). Öğrencilere göre eba portalı’nın kullanım düzeyi, Eğitim Teknolojileri Geliştirme ve Projeler Daire Başkanlığı.
  • Çetin, O Ve Günay, Y. (2011). Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 175-202.
  • Çiftçi, S.,Taşkaya, S. M. ve Alemdar, M. (2012). Sınıf öğretmenlerinin fatih projesine ilişkin görüşleri. 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan sözlü bildiri, Rize.
  • Demir D. Özdinç F. Ve Ünal E. (2018). Eğitim bilişim ağı (eba) portalına katılımın incelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 2, 407-422.Eğitim Bilişim Ağı Hakkında (EBA Nedir?) (2016). http://www.eba.gov.tr/hakkinda/tam adresinden 13.04.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Güvendi, G.M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: eğitim bilişim ağı (EBA) örneği, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Kana F. Ve Aydın V. (2017). Ortaokul öğretmenleri ve öğrencilerinin eğitim bilişim ağı hakkında görüşleri, Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 1494-1504.
  • Kana F. Ve Saygılı D. (2016). Ortaöğretim türk dili ve edebiyatı dersinde eğitim bilişim ağı'nın kullanımına yönelik öğrenci görüşlerine yönelik bir durum çalışması, Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, Sayı 11, 11-23.
  • Kapıdere M. Ve Çetinkaya H.N. (2017). Eğitim bilişim ağı (eba) mobil uygulamasının değerlendirilmesi, International Journal of Active Leraning, 2(2), 1-14.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. Ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları, XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayın Dağıtım.
  • Kibar, Z. (2006). İlköğretim düzeyi fen bilgisi öğretiminde yüksek etkileşimli BDÖ yazılımlarının öğrenci başarısına etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Kurtdede Fidan N., Erbasan Ö. Ve Kolsuz S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı’ndan (eba) yararlanmaya ilişkin görüşleri, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2016, Sayı:45, 626-637.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2016), Eğitimde Fatih Projesi, http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?İd=4 adresinden 12 Nisan 2016 tarihinde erişilmiştir.Miles, M. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Öğreten, B. Ve Uluçınar, Sağır, Ş. (2013). 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde interaktif öğretimin akademik başarıya ve tutuma etkisi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 04(07), 1-18.
  • Saklan H. Ve Ünal C. (2018). Teknoloji dostu fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (eba) hakkındaki görüşleri, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), Sayı 1, ss: 493-526.
  • Şenel, A. Ve Gençoğlu, S. (2003). Küreselleşen dünyada teknoloji eğitimi, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(12), s. 45-65.
  • Tanrıkulu, F. (2017), EBA’nın Türkçe dersi öğrenme alanlarını karşılama yeterliliğine yönelik öğretmen görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(3), 395-416.
  • Tınmaz, H. (2013), Öğretim teknolojinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler, (Ed. Kürşat Çağıltay ve Yüksel Göktaş), Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Turgut, G. (2015). Sosyal Bilgiler dersinde bir eğitim aracı olarak sanal müzelerden yararlanma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Tüysüz C. Ve Çümen V. (2016). Eba ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9/3, 279-296.
  • Üçışık, S. Ve Tuna, F. (2004). Orta öğretim kurumlarında coğrafya anlatım becerisinin bilgisayar destekli anlatımla geliştirilmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, 9, 97-118.

ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE EBA (EĞİTİMDE BİLİŞİM AĞI) KULLANIM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 1, 32 - 52, 15.06.2019

Öz

Araştırmada tarama deseni türlerinden kesitsel araştırma deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu, Hatay İli İskenderun İlçesi resmi ortaokullarda görev yapan 85
öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada kullanılan nicel veriler, araştırmacılar
tarafından geliştirilen “EBA (Eğitimde Bilişim Ağı) Kullanımı Anketi” ile
toplanmıştır. Anketin güvenirliliğini belirlemek için yapılan analizde Cronbach
Alfa değeri .82 olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen verilere
göre, EBA (Eğitimde Bilişim Ağı) kullanımı düzeyinin yüksek seviyede olduğu sonucu
elde edilmiştir. Çeşitli değişkenler açısından değerlendirilen bulgular
açısından bakıldığında ise, cinsiyet açısından 4 maddede kadınlar lehine 1
maddede ise erkekler lehine görüşlerde farklılık olduğu; kıdem açısından
bakıldığında ilk 14 maddede 6-10 yıl arası kıdeme sahip öğretmenler arasında
farklılık olduğu ve branş açısından 14. Madde hariç farklılık olmadığı
bulgusuna ulaşılmıştır. Eğitim programları açısından bakıldığında, yapılan
çalışmanın Türkiye’nin diğer illerinde de uygulanarak sonuçların program
değerlendirme çalışmalarında veri olarak kullanılmasının alana katkı getireceği
söylenebilir
Bu araştırmada ortaokul öğretmenlerinin EBA
kullanım düzeylerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. Ve Kurbanoğlu, S. (2003). Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ve bilgisayar öz-yeterlik algıları üzerine bir çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, s. 1-10.
  • Aktay S. Ve Keskin T. (2016). Eğitim bilişim ağı (eba) incelemesi, Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, Sayı 03, 27-44.
  • Alabay A Ve Taşdelen V. (2017). Ortaöğretim öğretmenlerinin ve öğrencilerinin eba (eğitimde bilişim ağı) kullanımına ilişkin görüşleri üzerine bir araştırma, İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 27-29.
  • Altın H. M. Ve Kalelioğlu F. (2015). Fatih projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri, Başkent Unıversıty Journal Of Educatıon, Sayı 2(1), 89-105.
  • Atam, O. (2006). Fen ve Teknoloji Dersi ısı-sıcaklık konusunda hazırlanan simülasyon tabanlı bir yazılımın ilköğretim 5.sınıf öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Ballıel Ünal B. Ve Hastürk H. G. (2013). Fen bilimleri dersinde eğitim bilişim ağı (eba) kullanımının ortaokul öğrencilerinin dolaşım sistemi başarı testi sonuçlarına etkisi, International Journal of Humanities and Education, 328-342.
  • Cuya B. Ve Kayış E. (2018). Öğrencilere göre eba portalı’nın kullanım düzeyi, Eğitim Teknolojileri Geliştirme ve Projeler Daire Başkanlığı.
  • Çetin, O Ve Günay, Y. (2011). Fen eğitimine yönelik örnek bir web tabanlı öğretim materyalinin hazırlanması ve bu materyalin öğretmen öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 175-202.
  • Çiftçi, S.,Taşkaya, S. M. ve Alemdar, M. (2012). Sınıf öğretmenlerinin fatih projesine ilişkin görüşleri. 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu’nda sunulan sözlü bildiri, Rize.
  • Demir D. Özdinç F. Ve Ünal E. (2018). Eğitim bilişim ağı (eba) portalına katılımın incelenmesi, Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 2, 407-422.Eğitim Bilişim Ağı Hakkında (EBA Nedir?) (2016). http://www.eba.gov.tr/hakkinda/tam adresinden 13.04.2018 tarihinde alınmıştır.
  • Güvendi, G.M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: eğitim bilişim ağı (EBA) örneği, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Kana F. Ve Aydın V. (2017). Ortaokul öğretmenleri ve öğrencilerinin eğitim bilişim ağı hakkında görüşleri, Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 1494-1504.
  • Kana F. Ve Saygılı D. (2016). Ortaöğretim türk dili ve edebiyatı dersinde eğitim bilişim ağı'nın kullanımına yönelik öğrenci görüşlerine yönelik bir durum çalışması, Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, Sayı 11, 11-23.
  • Kapıdere M. Ve Çetinkaya H.N. (2017). Eğitim bilişim ağı (eba) mobil uygulamasının değerlendirilmesi, International Journal of Active Leraning, 2(2), 1-14.
  • Karaman, S., Yıldırım, S. Ve Kaban, A. (2008). Öğrenme 2.0 yaygınlaşıyor: web 2.0 uygulamalarının eğitimde kullanımına ilişkin araştırmalar ve sonuçları, XIII. Türkiye’de İnternet Konferansı Bildirileri, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel yayın Dağıtım.
  • Kibar, Z. (2006). İlköğretim düzeyi fen bilgisi öğretiminde yüksek etkileşimli BDÖ yazılımlarının öğrenci başarısına etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Kurtdede Fidan N., Erbasan Ö. Ve Kolsuz S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı’ndan (eba) yararlanmaya ilişkin görüşleri, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2016, Sayı:45, 626-637.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2016), Eğitimde Fatih Projesi, http://fatihprojesi.meb.gov.tr/tr/icerikincele.php?İd=4 adresinden 12 Nisan 2016 tarihinde erişilmiştir.Miles, M. ve Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Öğreten, B. Ve Uluçınar, Sağır, Ş. (2013). 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde interaktif öğretimin akademik başarıya ve tutuma etkisi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 04(07), 1-18.
  • Saklan H. Ve Ünal C. (2018). Teknoloji dostu fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim bilişim ağı (eba) hakkındaki görüşleri, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), Sayı 1, ss: 493-526.
  • Şenel, A. Ve Gençoğlu, S. (2003). Küreselleşen dünyada teknoloji eğitimi, Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(12), s. 45-65.
  • Tanrıkulu, F. (2017), EBA’nın Türkçe dersi öğrenme alanlarını karşılama yeterliliğine yönelik öğretmen görüşleri. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 5(3), 395-416.
  • Tınmaz, H. (2013), Öğretim teknolojinin temelleri: Teoriler, araştırmalar, eğilimler, (Ed. Kürşat Çağıltay ve Yüksel Göktaş), Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Tutar, M. (2015). Eğitim bilişim ağı (EBA) sitesine yönelik olarak öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Turgut, G. (2015). Sosyal Bilgiler dersinde bir eğitim aracı olarak sanal müzelerden yararlanma. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Tüysüz C. Ve Çümen V. (2016). Eba ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri, Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9/3, 279-296.
  • Üçışık, S. Ve Tuna, F. (2004). Orta öğretim kurumlarında coğrafya anlatım becerisinin bilgisayar destekli anlatımla geliştirilmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, 9, 97-118.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

R. Murat Kuyubaşıoğlu Bu kişi benim 0000-0002-2546-2549

Figen Kılıç 0000-0002-2546-2549

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 18 Nisan 2019
Kabul Tarihi 27 Mayıs 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kuyubaşıoğlu, R. M., & Kılıç, F. (2019). ORTAOKUL ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE EBA (EĞİTİMDE BİLİŞİM AĞI) KULLANIM DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Journal of Advanced Education Studies, 1(1), 32-52.

25126

     
     drji.png           
                                                                                                                                                               

     logo.png



  asos-index.png  


logo.png


14518

harph63.png