Journal of Advanced Education Studies, eğitim bilimleri alanında bilimsel kurallara uygun araştırmaları yayınlayan, açık erişimli ve uluslararası hakemli bir dergidir. Bu bağlamda Journal of Advanced Education Studies'in amacı; uluslararası boyutta, eğitimin teorik ve uygulamalı alanlarına katkı sunan, eğitim alanıyla ilgili nitelikli çalışma ve araştırmaların yayınlandığı zengin bir dijital paylaşım ve öğrenme ortamı oluşturmaktır.
Journal of Advanced Education Studies, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretimde eğitimin tüm alanlarıyla ilgili nitelikli özgün araştırma ve derleme türünde nicel, nitel veya karma desende yürütülen araştırma ve çalışmaları yayınlanmaktadır.
Bu bağlamda aşağıda belirtilen konular derginin kapsamını oluşturmaktadır.
Makalelerin Değerlendirilmesi
Dergiye gönderilen makaleler için yayın kararı, hakem değerlendirme süreci sonucunda verilir. Öncelikle editör tarafından dergiye uygun bulunan makaleler için hakem değerlendirme sürecine geçilir. Bu kapsamda, editör alanında uzman iki veya üç akademisyeni hakem olarak makalenizi değerlendirmek üzere seçecektir. Ancak, makalenin kabul veya reddine ilişkin nihai karardan editör sorumludur. Makale, kabul edildikten sonra mümkün olan en kısa sürede çevrimiçi (online) olarak dergide yayımlanır. Yayımlanan makalelerin bilimsel ve yasal sorumluluğu yazar(lar)a aittir.
Dergiye gönderilen makalelerin daha önce başka bir yerde yayımlanmamış olması veya aynı anda başka bir yerde değerlendirme aşamasında olmaması gerekmektedir. Tez, poster sunumu veya bildiri özeti şeklindeki çalışmalar ancak tam metin olarak daha önce başka bir yerde yayımlanmamış ise değerlendirmeye alınır. Ancak bu durum yazar(lar) tarafından dipnot olarak başlık sayfasında belirtilmelidir.
Telif Hakkı
Makalenin dergide yayımlanmak üzere kabul edildiği yazar(lar)a e-mail ile bildirilecektir. Yazar(lar)a telif hakkı ödenmemektedir.
Yeni Gönderimler
Dergiye gönderimler tamamen çevrimiçi (online) olarak gerçekleşir. Dosyalarınızın oluşturulması ve yüklenmesi aşamalarında adım adım yönlendirilirsiniz. Başvuru makaleniz Word “doc, docx” formatında olmalıdır.
YAZILARIN HAZIRLANMASI
Dergi makaleler için net bir biçimlendirmeye sahip olmamakla birlikte makaleler giriş, yöntem, bulgular, tartışma ve sonuçlar gibi ana bölümleri içermelidir. Kısaltmalar metinde, tablolarda, resim ve şekillerde ilk geçtiği yerde belirtilmelidir. Makalenin sonunda kaynaklardan önce makalenin hazırlanmasına katkıda bulunan kişi ya da kurumlara "Teşekkür" yazılabilir.
Makaleler 11 punto “Times New Roman” yazı karakteriyle, 1,5 satır aralıklı, iki yana yaslı olarak hizalanmış ve kenarlardan 2.5 cm boşluk bırakacak şekilde hazırlanmalıdır. Sayfa numaraları her sayfanın sağ alt köşesine yerleştirilmelidir. Paragraf başlarında girinti yapılmalıdır. Paragraflardan önce ve sonra boşluk bırakılmamalıdır.
Makalede ana başlıklar ve alt başlıklar kalın ve sola yaslı (girintisiz) olarak 1., 1.1., 1.1.1., 1.1.2., 1.1.2.1. gibi ondalıklı şekilde numaralandırılmalıdır. Başlıklara ait yazıların boyutu ana başlıklar ve alt başlıklar için 11 punto olmalıdır. Ana başlıkların bütün harfleri büyük yazılmalı (1. GİRİŞ, 2. YÖNTEM, 3. BULGULAR, 4. TARTIŞMA, 5. SONUÇLAR... gibi), alt başlıkların ise sadece baş harfleri büyük yazılmalıdır (2.2. Veri Toplama Araçları....gibi). Başlıklar en çok 4 düzeye kadar bölümlendirilmelidir. Başlıklardan önce bir satır boşluk bırakılmalı, başlık sonrasında ise boşluk bırakılmamalıdır.
Tablo ve şekiller sırasıyla numaralandırılmalı (Tablo 1, Tablo 2, Şekil 1 gibi) ve metin içerisinde bulunması gereken yerde olmalıdır. Tablonun ismi tablonun üstünde; şekil ismi ise şeklin altında yer almalıdır. Tablo ya da şeklin başlığının ilk harfleri büyük, sola dayalı ve 11 punto olmalıdır. Tablo veya şekle ilişkin kaynakça var ise tablo ya da şeklin altına ve 9 punto yazılmalıdır. Tablo ve şekiller başlıklarıyla beraber pencereye otomatik sığdırılarak yerleştirilmelidir. Tablo ve şekiller ile metin arasında bir satır boşluk bırakılmalıdır. Tablo ve şekil içindeki metin 11 punto olmalıdır.
Tablo
ve Şekil Başlığı Örneği;
Tablo 1. Limanlarda Performans Ölçümüne Yönelik Yazın Taraması
Şekil 1. Çalışmanın Kavramsal Modeli
Özet ve Anahtar Kelimeler
Makaleler Türkçe ve İngilizce özet içermelidir. Özet metni 150-200 kelime arasında olmalıdır. Makale Türkçe ise makalenin en sonunda 750-1000 kelime arası geniş İngilizce özet (Extended Abstract) yer almalıdır. Geniş İngilizce özet içinde, araştırmanın yöntemi, amaç, bulgular, sonuçlar ve tartışmaya ilişkin bilgiler yer almalıdır. Özet kelimesinin baş harfi büyük harfle yazılmalı (Özet), yazı boyutu 9 punto olmalıdır. Özet metni genel olarak çalışmanın amacını, yöntemini, bulgularını ve sonuçlarını içermelidir. Özette kısaltma kullanılmamalıdır. Dizinleme için en az üç, en çok beş anahtar kelime verilmelidir. Anahtar kelimeler özel isimler dışında küçük harfle yazılmalıdır. Anahtar kelimeler arasında noktalı virgül kullanılmadır. Tablo ve kaynakçalar APA 6 stilinde yazılmalıdır.
Başlık Sayfası
Makalenin kısa ve açıklayıcı başlığını (Türkçe ve İngilizce), yazarların adlarını, akademik unvanlarını, çalıştıkları kurum(ları), yazışmaların yapılacağı yazarın adını, açık adresini, telefon ve faks numaralarını ve e-mail adresini içermelidir. Yazar(lar)ın bir açık araştırmacı ve katılımcı kimliği (ORCID) edinmesi ve belirtmesi önerilmektedir (http://orcid.org). İsim ve kurum kimliği ile ilgili bilgiler başlık sayfası dışında hiçbir sayfada belirtilmemelidir. Türkçe ve İngilizce başlığın tamamı büyük harf, yazı boyutu 12 punto, yazı tipi stili koyu ve ortalanmış olarak yazılmalıdır. Yazar(lar)ın adı ve soyadı yalnızca ilk harfler büyük, sola hizalanmış olarak 11 punto yazılmalıdır. Yazar(lar)ın unvan ve iletişim bilgileri dipnot olarak verilmelidir.
Vurgu
Metin içinde kalın/koyu biçimli yazılmış kelime kullanılmaz. Eğer vurgu yapılmak isteniyorsa; italik ve 9 punto olarak yazılmalıdır.
Dipnotlar
Dipnotlar sadece açıklamalar için kullanılmalı ve sayfanın altında numaralandırılarak verilmelidir. Dipnot eklemek gerektiğinde rakam kullanılmalıdır.
Madde Sıralamaları
Metin içerisindeki sıralamalarda, 1, 2, 3 gibi rakamlar yerine • şeklinde madde işaretleri tercih edilmelidir.
Ekler
Anket formu, veri, istatistiki analiz vb. makaleyi destekleyici dokümanlar ekler bölümünde verilebilir. Birden fazla ek doküman sunulması gerektiğinde her bir ek için ayrı bir sıra numarası verilmelidir. Ekler kaynakçadan sonra farklı sayfalarda sunulmalıdır.
Doğrudan Alıntılar
Doğrudan alıntılar "......" tırnak işareti içerisinde 9 punto ile yazılmalıdır.
Metin İçinde Atıflar
Yazar(lar) metin içinde yapacakları atıflar için American Psychological Association Publication Manual (6th ed.) tarafından yayımlanan kılavuzda yer alan kurallara uymalıdır. Beş yazara kadar olan kaynaklarda bütün yazarların soyadları ilk atıfta verilmelidir. Üç ila beş yazarlı kaynaklarda, metindeki ilk göndermede bütün yazarların soyadları verilirken, varsa aynı kaynağın ikinci ve sonraki atıflarında sadece ilk yazarın soyadı yazılıp sonda “vd.” ifadesi ile birlikte sunulmalıdır. Altı ve daha fazla sayıda yazarlı kaynaklara yapılan göndermelerde ise ilk atıf dâhil sadece ilk yazarın soyadı yazılıp sonda “vd.” ifadesi ile birlikte verilir.
Aşağıda bazı örnekler verilmiştir:
- Yazar adı cümle sonunda kullanılarak atıf yapılacaksa parantez içinde yazarın soyadı ve yayın yılı verilerek atıf yapılmalıdır.
(Yanpar, 2001)
(Uygur & Yanpar, 2019)
(Uygur vd., 2009); (Uygur ve Yanpar, 2002)
- Yazar adı cümle başında ya da ortasında kullanılarak atıf yapılacaksa parantez içinde ilgili kaynağın yayın yılı verilir.
Yanpar & Uygur (1994) tarafından yapılan araştırmaya göre………..
Yanpar vd. (2001) teknolojik pedagojik alan bilgisinin……….
- Aynı yerde birden fazla kaynak gösterilmesi istendiğinde, kaynaklar parantez içinde ilk yazarlarının soyadı alfabetiğine göre dizilerek ve araları noktalı virgül ile ayrılarak belirtilir.
(Kılıç, 2002; Yanpar, 1983)
(Mutlu, 1999; Shafranske & Mahoney, 1998; Smith vd., 2003)
- Doğrudan alıntı ifadeler kullanıldığında sayfa numarası da belirtilmelidir.
Yanpar’a (2018, s. 39) göre “……………..”
..... çocukların gelişimi başka bir alanda tartışılmıştır (Efendioğlu, 2017, ss. 34-35).
- Aynı soyadlı yazarların kaynak gösterilmesi halinde kaynaklar yazarların adlarına göre alfabetik olarak dizilir ve araları noktalı virgül ile ayrılarak belirtilir.
(E. Johnson, 2001; L. Johnson, 1998)
- Kurumsal kaynaklar
İç İşleri Bakanlığı (2000) nüfus sayımı ..........
..........Suriyeli öğrenci sayısı artmıştır (Milli Eğitim Bakanlığı, 2018, s. 34).
Kurumsal İç Değerlendirme Kılavuzu’nda (2017) belirtildiği gibi……….
..........(Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı [ASPB], 2012, s. 15).
Kaynakça
Kaynakça metnin sonunda yer almalı ve APA formatına uygun olarak verilmelidir. Metin içinde kullanılmayan atıf bilgileri kaynakçada yer almamalıdır ya da kaynakçada kullanılmayan atıf bilgileri metin içinde yer almamalıdır. Aynı yıl içinde yazar(lar)ın birden fazla yayını varsa kaynaklar yazılırken yayın yılı yanına 'a', 'b', 'c', vb. harfler eklenerek kaynaklar farklılaştırılabilir. DOI kullanımı önerilmektedir. Yararlanılan kaynaklar kaynakça bölümünde yazar(lar)ın soyadının ilk harfine göre alfabetik sıralanmalıdır. Kaynakça başlığı ve metninin yazı boyutu 11 punto olmalıdır. Aşağıda bazı örnekler verilmiştir:
- Dergiden makale yayını gösterimi
Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri, Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri, & Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl). Makale adı. Dergi Adı, cilt numarası(sayı numarası), sayfalar. http://doi.org/xx.xxx/yyyyy
Yelken, T. (2009). The effects of materials development based on "creativity activities within a group" on teacher candidates' portfolios. Egitim ve Bilim-Education And Science, 34(153), 83-98.
Konokman, G. Y., & Yelken, T. Y. (2014). Eğitim fakültesi öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme yeterliklerine ilişkin algıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(2), 267-282.
Berndt, T. J. (1981a). Age changes and changes over time in prosocial intentions and behavior between friends. Developmental Psychology, 17(2), 408-416.
Uygur, M., Yelken, T. Y., & Akay, C. (2018). Analyzing the views of pre-service teachers on the use of augmented reality applications in education. European Journal of Educational Research, 7(4), 849-860. doi: 10.12973/eu-jer.7.4.849.
- Kitap gösterimi
Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl). Kitabın adı. Baskı Yeri: Yayınevi.
Yanpar, T. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Ankara: Anı Yayıncılık.
- Derlenmiş kitap gösterimi
Editörün Soyadı, Editörün Adının Baş Harfleri. (Ed.). (Yıl). Kitabın adı. Baskı Yeri: Yayınevi.
Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl). Kitabın adı. Editörün Adının Baş Harfleri. Editörün Soyadı (Ed.). Baskı Yeri: Yayınevi.
Yelken, T. (Ed.). (2015). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
Duncan, G. J., & Brooks-Gunn, J. (Eds.). (1997). Consequences of growing up poor. New York, NY: Russell Sage Foundation.
- Kitap çevirisi
Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl). Kitabın adı. (Çevirmenin Adının İlk Harfleri. Çevirmenin Soyadı, Çev.) Baskı Yeri: Yayınevi.
Creswell, W. (2017). A concise ıntroduction to mixed methods research. (Mustafa Sözbilir, Çev.). Ankara: Pegem akademi.
- Kitap içinden bölüm gösterimi
Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl). Yazının başlığı. Kitabın adı (ss. sayfa numarası aralığı). Baskı Yeri: Yayınevi.
Yelken, T (2017). Eğitimin teknolojik temelleri. Eğitim bilimine giriş (ss. 165-184). Ankara: Anı Yayıncılık.
- Elektronik kaynak gösterimi
Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl). Yazının adı. Retrieved from http://www.someaddress.com/full/url/
Petersen, J.C. (1999). Internationalizing quality assurance in higher education. USA: Council for Higher Education Accreditation. Retrieved from http://www.chea.org/pdf/IntlQualityPetersen_June1999.pdf .
- Konferans bildirileri
Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri&Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl, Ay, Gün). Yazının adı. Yayımlanan Bildiri Kitabının Adı. Konferans Adı, Yer (sayfa numaraları). Baskı Yeri: Yayınevi.
Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri &Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl, Ay, Gün). Yazının adı. Konferans Adı, Yer. doi:10.XXX/XXXXX.XX
Editörün Soyadı, Editörün Adının Baş Harfleri. (Eds.). (Yıl). Konferans Adı, Yer, Tarih. Baskı Yeri: Yayınevi.
Uygur, M., Akay, C., & Yelken, T. (2018, 13-15 Eylül). Yükseköğretim sisteminde dijital dönüşümün adımları: mobil öğrenmeye hazır mıyız? I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu Tam Metin Bildiri Kitabı. I. Uluslararası Eğitimde ve Kültürde Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Türkiye, Mersin (s.18-25).
Balakrishnan, R. (2006, 25-26 March). Why aren't we using 3d user interfaces, and will we ever? Paper presented at the IEEE Symposium on 3D User Interfaces. doi:10.1109/VR.2006.148.
Wilkinson, R. (1999). Sociology as a marketing feast. In M. Collis, L. Munro, & S. Russell (Eds.), Sociology for the New Millennium. Papers presented at The Australian Sociological Association, held at Monash University, Melbourne, 7-10 December (pp. 281-289). Churchill, Victoria: Celts.
- Gazete makalesi
Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl, Ay, Gün). Yazının adı. Gazete Adı. Retrieved from http://www.someaddress.com/full/url/
Shepherd J. (2009, February 10). Fertile minds need feding. The Guardian. Retrieved from https://www.theguardian.com/education/2009/feb/10/teaching-sats
- Basılı tez
Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl). Tezin adı (Doktora tezi). Retrieved from Tezin Ulaşıldığı Kaynağın Adı. (Tez Erişim Numarası)
Biswas, S. (2008). A neuroprotective treatment target in Parkinson's disease. Retrieved from ProQuest Digital Dissertations. (W200008)
- Basılmamış tez
Yazarın Soyadı, Yazarın Adının Baş Harfleri. (Yıl). Tez adı (Yayımlanmamış doktora tezi). Kurum Adı, Yer.
Uygur, M. (2018). Yükseköğretimde kalite güvencesi bağlamında öğretme-öğrenme süreçlerinin incelenmesi ve öğretim elemanlarına yönelik bir eğitici eğitimi programı geliştirilmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Mersin Üniversitesi, Türkiye.
-Kurum
Karadeniz Teknik Üniversitesi. (2015). Kuruluşunun 60. yılında Karadeniz Teknik Üniversitesinde kurumsal üniversite-sanayi iş birliği (Yayın No. 235). Trabzon, Türkiye. Karadeniz Teknik Üniversitesi Yayınları.
- Veri seti
İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü. (2018). Göç istatistikleri [Veri Dosyası]. Retrieved from http://www.goc.gov.tr/icerik6/giris-cikis_363_378_4708_icerik
- Powerpoint
Yelken, T. (2015). Bologna süreci uygulamalar [PowerPoint slaytları]. Retrieved from https://slideplayer.biz.tr/slide/3115189
Genişletilmiş Türkçe Özet Hakkında
Dergimiz yayın kurulu, 2023 yılından itibaren, sadece İngilizce makaleleri yayınlama kararı almıştır. Bu doğrultuda Türkiye'den gönderilen makalelerden genişletilmiş Türkçe özet istenmektedir. Genişletilmiş Türkçe özet, makalelerin dergimize ilk başvurusu esnasında İngilizce makalenin sonunda yer alacak biçimde talep edilecektir. Genişletilmiş Özet, küresel ölçekte konuyla alakalı veri tabanlarını tarayan araştırmacılar ve okuyucular için yarar sağlar. Bununla birlikte, çalışmanın sorununun, amacının, metodunun ve sonuçlarının geleneksel özete göre daha ayrıntılı ele alınacağı Genişletilmiş Özet, Türkçe dilinde olacağı için makalelerin ulusal alan yazında daha fazla atıf almasının yolunu da açmaktadır.
Genişletilmiş Türkçe özet, 750-1000 kelime uzunluğunda olmalı; kısaca şu bilgiler yer almalıdır: çalışmanın amacı, kuramsal çerçeve, yöntem, bulgular ve tartışma, sonuç ve öneriler. Genişletilmiş Türkçe özetin altına en az 3 en fazla 5 olacak şekilde anahtar kelimeler yazılmalıdır. Anahtar kelimeler küçük harflerle ve virgül ile ayrılmış olarak yazılmalıdır.
Genişletilmiş Türkçe özet içindeki alt başlıklar, çalışmanın türüne göre değişiklik ve çeşitlilik gösterebilir.
Aşağıda, Genişletilmiş Türkçe özette Kullanılabilecek Alt Başlıklar gösterilmiştir.
Örnek :
Giriş ve Araştırma Problemleri ve Amaç:
Giriş ve araştırmanın amaç kısmında, çalışmanın hangi soruya cevap aradığı, hangi araştırma sorusu ya da sorularından yola çıkıldığı ve bu çalışmanın niçin gerekli olduğuna ilişkin okuyucuda net fikir oluşumunu sağlayacak açıklıkta bilgiler verilmelidir.
Literatür Taraması:
Literatür taramasının yöntemini (hangi veri tabanlarından yararlanıldı, ne tür kaynaklara ulaşıldı vs.), amacını ve ulaşılan kaynakların genel eğilimi (bu konuda yapılan daha önceki araştırmaların kesiştiği veya ayrıldığı noktalar nelerdir vs.) kısaca belirtiniz. Özellikle çalışma konusu ve amacıyla ilişkili doğrudan olan çalışmalar özetlenmeli ve yapılan çalışmanın bu anlamda niçin önemli / anlamlı olduğu, hangi boşluğu dolduracağı, ilave hangi katkıyı sağlayabileceği net olarak açıklanmalıdır.
Yöntem/Desen:
Bu kısımda,
Tartışma ve Sonuç (ya da ayrı başlıklar olabilir):
Araştırma amaçlarına/sorularına ilişkin ana bulgular, temel çıkarımlar, sonuçlar ve/ya önerileriniz.
Yayınlama eylemine katılan tüm taraflar için (yazar, editör (ler), hakem ve yayıncı) beklenen etik davranış standartları konusunda anlaşmak gerekir. Dergimizin etik beyanları, Yayın Editörleri Komitesi (COPE) Dergi Editörleri için En İyi Uygulama Kılavuzuna dayanmaktadır.
1. Baş Editörün Görevleri
Adil davranış
Gönderilen yazılar entelektüel içerikleri açısından ırk, cinsiyet, cinsel yönelim, dini inanç, etnik köken, vatandaşlık veya yazarların politik felsefesi dikkate alınmaksızın değerlendirilir.
Gizlilik
Baş editör ve herhangi bir editör kurulu üyesi, gönderilen yazar hakkında herhangi bir bilgiyi, ilgili yazar, hakemler, potansiyel hakemler, diğer editör kurulu üyesi ve yayıncı dışında kimseye açıklamamalıdır.
Bilgilendirme ve çıkar çatışmaları
Gönderilen bir makalede açıklanan yayınlanmamış materyaller, yazarların açık yazılı onayı olmadan bir Editörün kendi araştırmasında kullanılmamalıdır.
Yayın kararları
Derginin editörü, gönderilen makalelerin hangilerinin yayınlanacağına karar vermekten sorumludur. Baş Editör, derginin Yayın Kurulu politikaları tarafından yönlendirilebilir ve daha sonra iftira, telif hakkı ihlali ve intihal ile ilgili olarak geçerli olacak yasal gerekliliklerle kısıtlanabilir. Baş Editör bu kararı verirken diğer editörlerle veya hakemlerle görüşebilir.
2. Hakemlerin Görevleri
Editör kararlarına katkı
Hakemlik incelemesi, Baş Editör'e editoryal kararlar vermesinde yardımcı olur ve yazarla editoryal iletişim yoluyla yazarın makaleyi geliştirmesine de yardımcı olabilir.
Çabukluk
Bir makalede bildirilen araştırmayı gözden geçirmek için niteliksiz hisseden veya zamanında incelemenin imkansız olacağını bilen davetli hakemler, derhal Baş Editör'e haber vermeli, böylece alternatif gözden geçirenlerle iletişime geçilmelidir.
Gizlilik
İncelenmek üzere alınan yazılar gizli belge olarak değerlendirilmelidir. Baş Editör tarafından yetkilendirilmedikçe başkalarına gösterilmemeli veya başkalarıyla tartışılmamalıdır.
Tarafsızlık standartları
Yorumlar objektif olarak yapılmalıdır. Yazarın kişisel eleştirisi kabul edilemez. Hakemler uygun destekleyici tartışmalarla görüşlerini açıkça ifade etmelidir.
Kaynakların kabulü
Hakemler, yazarlar tarafından belirtilmeyen ilgili yayınlanmış çalışmaları tanımlamalıdır. Bir gözlem, türetme veya argümanın daha önce bildirilmiş olduğu herhangi bir ifadeye, ilgili atıf eşlik etmelidir. Gözden geçiren bir kimse, söz konusu makale ile kişisel bilgileri olduğu yayınlanmış diğer veriler arasında önemli bir benzerlik veya örtüşme olmasını Editörün dikkatine çağırmalıdır.
Bilgilendirme ve çıkar çatışması
Hakem değerlendirmesi yoluyla elde edilen imtiyazlı bilgi veya fikirler gizli tutulmalı ve kişisel avantaj için kullanılmamalıdır. Hakemler, sunuşa bağlı yazar, şirket veya kurumların herhangi biriyle rekabet, işbirlikçi veya diğer ilişkiler veya bağlantılardan kaynaklanan çıkar çatışmaları olan makaleleri değerlendirmeyi düşünmemelidir.
3. Yazarların Görevleri
Raporlama standartları
Orijinal araştırmanın sonuçlarını rapor eden yazarlar, yapılan çalışmanın doğru bir hesabını ve bunun önemi hakkında objektif bir tartışma sunmalıdır. Temel veriler makalede doğru bir şekilde temsil edilmelidir. Bir makale, başkalarının çalışmayı tekrarlamasına izin vermek için yeterli ayrıntı ve referans içermelidir. Hileli veya bilerek yanlış ifadeler etik olmayan davranışlar oluşturur ve kabul edilemez.
Özgünlük ve İntihal
Yazarlar, tamamen orijinal eserler yazdıklarından ve yazarlar, bunun uygun şekilde atıfta bulunulan veya alıntılandığına dair eserleri ve / veya diğer kelimeleri kullandıklarından emin olmalıdır.
Çoklu, gereksiz veya eşzamanlı yayın
Bir yazar genel olarak aynı araştırmayı birden fazla dergi veya birincil yayında tanımlayan yazılar yayınlamamalıdır. Aynı makalenin birden fazla dergiye paralel olarak sunulması etik dışı yayıncılık davranışı oluşturur ve kabul edilemez.
Kaynakların kabulü
Her zaman başkalarının çalışmalarının uygun şekilde onaylanması gerekir. Yazarlar ayrıca bildirilen çalışmanın doğasını belirlemede etkili olan yayınları da belirtmelidir.
Makalenin yazarı
Yazarlık, rapor edilen çalışmanın tasarımına, tasarımına, yürütülmesine veya yorumlanmasına önemli katkılarda bulunanlarla sınırlı olmalıdır. Önemli katkılarda bulunanların hepsinde ortak yazar olarak yer almalıdır. Araştırma projesinin belirli önemli yönlerine katılan başkalarının olduğu yerlerde, bir Teşekkür bölümünde adlandırılmalıdır.
İletişim yazarı
İletişim yazarı, tüm uygun yazarların (yukarıdaki tanıma göre) ve makalenin yazar listesine uygun olmayan ortak yazarların bulunmamasını ve tüm ortak yazarların makalenin son sürümünü görüp onaylamasını yayına sunulmasını kabul etmiş olmalarını sağlamalıdır.
Tehlikeler ve insan veya hayvan denekler
Eser, kullanımlarında doğası gereği olağandışı tehlikeleri olan kimyasallar, prosedürler veya ekipman içeriyorsa, yazarlar bunları makalede açıkça tanımlamalıdır.
Bilgilendirme ve çıkar çatışmaları
Tüm yazarlar makalelerde sonuçları veya makaledeki yorumlarını etkilediği şeklinde yorumlanabilecek herhangi bir mali veya diğer önemli çıkar çatışmasını açıklamalıdır. Proje için tüm mali destek kaynakları açıklanmalıdır.
Yayınlanmış eserlerde temel hatalar
Bir yazar, kendi yayınlanmış çalışmasında önemli bir hata veya yanlışlık tespit ettiğinde, dergi Baş Editör'ü veya yayıncısını derhal haberdar etmek ve onlarla işbirliği yapmak veya makaleyi geri çekmek veya uygun bir düzeltme metni (erratum) yayınlamakla yükümlüdür.
4. Yayıncının Onayı
Bilimsel suistimal, hileli yayın veya intihal iddiası olduğu durumlarda, yayıncı Baş Editörler ile yakın işbirliği içinde durumu açıklığa kavuşturmak ve söz konusu makaleyi değiştirmek için gerekli tüm tedbirleri alacaktır. Bu, bir erratumun derhal yayınlanmasını veya en ciddi vakalarda etkilenen çalışmanın tamamen geri çekilmesini içerir.
Yayıncı ve Dergi, yayıncılık programlarında, hizmetlerinde yaş, renk, din, inanç, engellilik, medeni durum, gazilik durumu, ulusal köken, ırk, cinsiyet, genetik yatkınlık veya taşıyıcı durumu veya cinsel yönelim temelinde ayrım yapmaz.
Dergimize (Journal of Advanced Education Studies) makale gönderen yazar(lar)ın makale başvurusu sırasında -kabul/red şartına bağlı olmaksızın-ücret yatırmaları gerekmektedir. Dergiye gönderilen makalelerin değerlendirme sürecinin başlatılabilmesi için mizanpaj yazılımı, dijital baskı, dizgi işlemleri, uluslararası indekslere tanıtılması vb. işlemlerin masraflarına katkı olarak 2450 TL makale işlem ücreti ödemeleri talep edilecektir. Hakemlerin değerlendirme süreci sonunda yayınlanması kabul edilmeyen makalelerin yazar(lar)ına para iadesi yapılmayacaktır.