Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Impact of Biology Project Studies on the Scientific Attitudes of Gifted and Talented Students

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 75 - 93, 30.11.2018
https://doi.org/10.32433/eje.473159

Öz

Kaynakça

  • Altun, S. (2008). Proje tabanlı öğretim yönteminin öğrencilerin elektrik konusu akademik başarılarına, fiziğe karşı tutumlarına ve bilimsel işlem becerilerine etkisinin incelenmesi. (Doktora Tezi), Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Erzurum.Aslan, Ö. (2009). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik motivasyonlarına ve bilimin doğasını anlama düzeylerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Ankara.Ataman, A. (1998). Üstün zekâlı ve üstün yetenekliler. Özel eğitim. (Ed: S. Eripek). Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları.Ataman, A. (2009). Üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler. [online], (23 Ocak 2018), http://www.fencebilim.com/ustunyetenek/ustunyetenekliler.pdf.Bayri, N., Koksal, M. S., & Ertekin, P. (2016). Investigating gifted middle school students' ımages about scientists: A cultural similarity perspective. Science Education International, 27(1), 136-150.Bishop, K. (1999). Authentic learning and the research processes of gifted students. [online]. (23 Ocak 2018), https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED437056.pdf. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.Camcı Erdoğan, S. (2013a). Üstün zekâlı kızların bilime yönelik tutumları ve bilim insanı imajları. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 125–142.Camcı-Erdoğan, S. (2013b). Gifted and talented students’ images of scientists. Turkish Journal of Giftedness and Education, 3(1), 13–37.Çağlar, D. (2004). Üstün zekâlı çocukların özellikleri. 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Yayın Dizisi Seçilmiş Makaleler Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları, 111-125.Çeliker, H. D., Tokcan, A., & Korkubilmez, S. (2015). Fen öğrenmeye yönelik motivasyon bilimsel yaratıcılığı etkiler mi? Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30). 167-192.Davaslıgil, Ü. (2004). Üstün zekâlı çocukların eğitimi. 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Yayın Dizisi, Üstün Yetenekli Çocuklar Seçilmiş Makaleler Kitabı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları, 236–237.Demirbaş, M., & Yağbasan, R. (2006). Fen bilgisi öğretiminde bilimsel tutumların işlevsel önemi ve bilimsel tutum ölçeğinin Türkçeye uyarlanma çalışması. Uludağ üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 271–299.Demirbaş, M., & Yağbasan, R. (2008). Using social learning theory activities to improve the scientific attitudes of 6th class students of primary education. Fırat University Journal of Social Science 18(1), 105–120.Desouza, J. M. S., & Czerniak, C. M. (2002). Social behaviors and gender differences among preschoolers: Implications for science activities. Journal of Research in Childhood. Education, 16(2), 175–188Ergin, D. Y., & Özgürol, M. B. (2011). Bilimsel tutum ve duygusal zekâ arasındaki ilişki. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27–29 April, Antalya-Turkey.Gökdere, M. (2004). Üstün yetenekli çocukların fen bilimleri öğretmenlerinin eğitimine yönelik bir model geliştirme çalışması. (Doktora Tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.Gökdere, M., & Çepni S. (2005). Üstün yeteneklilerin fen öğretmenlerine yönelik hazırlanan bir hizmet içieğitimin çalışmasının öğrenme ortamına yansımaları. The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 4(4), 204-217.Gültekin, Z. (2009). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme uygulamalarının öğrencilerin bilimin doğasıyla ilgili görüşlerine, bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul.Harold, H., & Dwight, B. (1984). Attitudes toward science of gifted and nongifted fifth graders. Journal of Research in Science Teaching, 21(5), 483–488.İçelli, O., Polat, R., & Sülün, A. (2007). Fen bilgisi laboratuvar uygulamalarında yaratıcı proje desenleri I. Ankara: Maya Akademi Yayınları, 1-2.Jarvis, T., & Pell, A. (2005). Factors influencing elementary school children’s attitudes toward science before, during, and after a visit to the UK National Space Centre. Journal of Research in Science Teaching, 42(1), 53–83.Johnsen, S. K., & Goree, K. (2005). Teaching gifted students through independent study. F. Karnes & S. Bean (Eds.), Methods and materials for teaching the gifted and talented (379-408). Waco, TX: Prufrock Press.Johnsen, S. K., & Goree, K. (2009). Independent study for gifted learners. (Original work published 2005). Agency-One, Seoul: Academy Press. 387-388.Jung, H., Jun., W., & Gruenwald. L. (2001). A design and implementation of web-based project-based learning support systems. [online]. (01. Haziran 2018), http://www.cs.ou.edu/~database/documents/jjg01.pdf.Kanlı, E. (2017). Üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel yaratıcılık düzeyleri, cinsiyet ve bilimsel tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. İlköğretim Online, 16(4),1792-1802.Kaptan, F. & Korkmaz, H. (2001). İlköğretim okullarında fen bilgisi dersinin uygulanmasında karşılaşılan güçlükler. Çağdaş Eğitim Dergisi. 281.Karademir, E. (2016). Investigation the scientific creativity of gifted students through project-based activities. International Journal of Research in Education and Science, 2(2), 416-427.Karakuş, F. (2010). Üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 127-144.Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Akara: Nobel Yayın Dağıtım.Kemaneci, G. (2012). Üstün yetenekli öğrencilerin bilim insanı hakkındaki imajlarının araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.Keser, F. F. (2012). Üstün yetenekli öğrencilerin bilim ve bilim insanına yönelik görüşlerinin ve bu görüşleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.Klein, J., Taveras, S., Hope King, S. H., Commitante Curtis Bey, L., & Stripling, B. (2009). Project-based learning: Inspiring middle school students to engage in deep and active learning. Division of teaching and learning office of curriculum, standards, and academic engagement. New York: NYC Department of Education. Kurnaz, A. (2014). Evaluation of science and art centers in the twentieth year depending on the reports and directors' views. Journal of Gifted Education Research, 2(1), 1-22.Levent, F. (2014). Üstün yetenekli çocukları anlamak: Üstün yetenekli çocuklar sarmalında aile, eğitim sistemi ve toplum. 2. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.Liu, Y., Lou, S, Shih, R., Meng, H., & Lee, C. (2010). A case study of online project-based learning: The beer king project. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 6(1), 43-57.Loveridge, A., & Searle, J. (2009). The road to independent study. [online], (31 Mayıs 2018), http://gifted.tki.org.nz/content/download/3303/24892/file/The%20road%20to%20 independent%20study.pdf.MEB BİLSEM Yönergesi, (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. [online], (23 Ocak 2018), http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2593_0.html.Moore, W. R., & Foy, R. L. H., (1997). The scientific attitude inventory: A revision (SAI II). Journal of Research in Science Teaching, 34(4), 327–336.Özarslan, M., & Çetin, G. (2012). Üstün yetenekli öğrencilerin fen alanı proje çalışmaları hakkındaki düşünceleri: Bir pilot çalışma. 3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Bildiriler Kitabı, 14-16 Kasım, Ankara, 206-215.Özarslan, M., Çetin, G:, Yıldırım, O. B. (2017). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciailelerinin bilsem biyoloji proje çalışmaları hakkındaki görüşleri. Abant İzzet BaysalÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 1411-1436.Özarslan, M., & Çetin, G. (2018). Effects of biology project studies on gifted and talented students’ motivation toward learning biology. Gifted Education International, 2, 1-17.Özer Keskin, M., Keskin Samancı, N., & Aydın S. (2013). Science and art centers: current status, problems, and solution proposals. Journal of Gifted Education Research, 1(2), Special Issue, 78-96.Özden, B. (2012). İlköğretim II. kademe öğrencilerindin bilimsel bilgeye yönelik görüşlerinin ve bilimsel tutumlarının öğrencilerin demografik özellikler ve akademik başarıları açısından incelenmesi. (Yüksek Lisan Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Aydın.Powers, E. A. (2008). The use of independent study as a viable differentiation technique for gifted learners in the regular classroom. Gifted Child Today, 31(3), 57-65.Renzulli, J. S. (2005). The three-ring conception of giftedness. (ed. R. J. Sternberg & J. E. Davidson), New York, NY: Cambridge University Press.Renzulli, J. S., & Reis, S. M. (1986). The enrichment triad/revolving door model: A schoolwide plan for the development of creative productivity. Systems and models for developing programs for the gifted and talented. Mansfield Center; CT: Creative Learning Press. 216–267. Sak, U. (2012). Üstün zekalılar: Özellikleri tanılanmaları eğitimleri. 2. Baskı. Ankara: Vize Yayıncılık.Sarı, H., & Öğülmüş, K. (2014). Evaluation of the problems faced by teachers and students in science and art centers. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 254-265.Stuart, T., & Beste, A. (2011). Farklı olduğumu biliyordum: Üstün yeteneklileri anlayabilmek. (Çev: A. Gönenli), 3. Baskı. Ankara: Kök Yayıncılık.Şahin, F., & Levent, F. (2015). Examining the methods and strategies which classroom teachers use in the education of gifted students. The Online Journal of New Horizons in Education, 5(3), 73-82.Şan, İ., & Boran, A.İ. (2013). Scientific attitude levels of gifted students (A Case from Malatya). Journal of Theoretical Educational Science, 6(3), 434–454. Doi: http://dx.doi.org/10.5578/keg.5956.Taşpınar, M. (2009). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Data Yayınları.Tereci, H., Aydın, M., & Orbay, M. (2008) Bilim ve sanat merkezlerine devam eden öğrencilerin fen tutumlarının incelenmesi: Amasya BİLSEM Örneği. Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocuklar Kongresi, 16–17 Mayıs 2008, Ankara.Trna, J. (2014). IBSE and gifted students. Science Education International, 25(1), 19-28.Ural, A., & Kılıç, İ. (2006). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.Ülger, B. B. (2011). Bilim sanat merkezlerinde uygulanan fen eğitimi programlarının idareci, öğretmen ve öğrenci bakış açısından incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Adana.Van Tassel-Baska, J., & Stambaugh, T. (2009). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler için eğitim programı. (Çev. Ed: Serap Emir) İstanbul: Bilimsel Açılım Akademik Yayıncılık, 315-333.Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yıldız, H. (2010). Üstün yeteneklilerin eğitiminde bir model olan bilim ve sanat merkezleri (BİLSEM’ler) üzerine bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri Programı, Ankara.Yılmaz, F. (2005). İlköğretimde bilimsel tutum ve davranış kazandırmada fen bilgisi dersinin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Programı, Eskişehir.

Biyoloji Proje Çalışmalarının Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerin Bilimsel Tutumlarına Etkisi

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 75 - 93, 30.11.2018
https://doi.org/10.32433/eje.473159

Öz

Bu çalışmanın amacı,
biyoloji proje çalışmalarının üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin bilimsel
tutumlarına etkisini belirlemektir. Çalışmada kontrol grupsuz öntest-sontest
deneysel desen uygulanmış, nitel ve nicel veri toplama araçları beraber
kullanılmıştır. Çalışma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Marmara
Bölgesi’nde bulunan iki (Bilim ve Sanat Merkez) BİLSEM’e devam eden ve biyoloji
proje çalışması gerçekleştiren 46 üstün zekalı ve yetenekli öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Veriler, öntest-sontest olarak Bilimsel Tutum Ölçeği ve
proje sonrasında ise Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ile toplanmıştır.
Çalışmada nicel verilerin analizi SPSS 20 paket programı yardımıyla Wilcoxon
İşaretli Sıralar Testi ve betimsel analiz istatiksel yöntemleri ile
yapılmıştır. Nitel veriler içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir.
Araştırma sonuçlarında, öğrencilerin hem öntest ve
sontest puanlarına göre bilimsel tutumlarının yüksek düzeyde olduğu
belirlenmiştir. Biyoloji proje çalışmalarının öğrencilerin bilimsel tutumlarına
istatiksel olarak anlamlı bir etkisinin olmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca
öğrencilerin, BİLSEM’de biyoloji projelerinin yapıldığı mekânın yetersizliği, malzeme ve araç gereçlerin temini ve kullanımı
konularında sorunlar yaşadığı, proje tamamlama süresinin yetersizliği olduğu, orijinal ve özgün proje konusu bulmakta
zorlandığı belirlenmiştir.



The purpose of this study is to determine the impact of biology project work on the scientific attitudes of gifted and talented students. This study was composed of pre-test and post-test experimental research design without control group. Quantitative and qualitative research methods have been used for collecting data in the study. It was conducted with 46 gifted and talented students who were registered at two different centre of BİLSEM (Science and Art Centre) in the Marmara Region, and who carried out biology project work during the autumn semester of 2012-2013 academic year. Data was collected using pre-test and post-test research model and Scientific Attitude Scale. Semi-structured Interview Form was used after the project. Wilcoxon Signed Ranks Test and descriptive analysis statistical methods were used to analyse the quantitative data of the study with the help of SPSS 20 software program. Qualitative data was analysed using content analysis method. The results of our study revealed that both of the pre-test and post-test scores of scientific attitudes of the students were high.  It is also understood that biology project work did not show any statistically significant effect on the scientific attitudes of the students.  In addition, it has been determined that the students experience several problems at  BİSEM, such as  inadequate study space for the biology projects, insufficient supply and use of materials and equipment, limited project completion period, the difficulty in finding the original and unique project topics. 

Kaynakça

  • Altun, S. (2008). Proje tabanlı öğretim yönteminin öğrencilerin elektrik konusu akademik başarılarına, fiziğe karşı tutumlarına ve bilimsel işlem becerilerine etkisinin incelenmesi. (Doktora Tezi), Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Eğitimi Anabilim Dalı, Erzurum.Aslan, Ö. (2009). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilköğretim öğrencilerinin fen ve teknoloji dersine yönelik motivasyonlarına ve bilimin doğasını anlama düzeylerine etkisi. (Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Ankara.Ataman, A. (1998). Üstün zekâlı ve üstün yetenekliler. Özel eğitim. (Ed: S. Eripek). Eskişehir Anadolu Üniversitesi Yayınları.Ataman, A. (2009). Üstün zekâlılar ve üstün yetenekliler. [online], (23 Ocak 2018), http://www.fencebilim.com/ustunyetenek/ustunyetenekliler.pdf.Bayri, N., Koksal, M. S., & Ertekin, P. (2016). Investigating gifted middle school students' ımages about scientists: A cultural similarity perspective. Science Education International, 27(1), 136-150.Bishop, K. (1999). Authentic learning and the research processes of gifted students. [online]. (23 Ocak 2018), https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED437056.pdf. Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö., E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.Camcı Erdoğan, S. (2013a). Üstün zekâlı kızların bilime yönelik tutumları ve bilim insanı imajları. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 125–142.Camcı-Erdoğan, S. (2013b). Gifted and talented students’ images of scientists. Turkish Journal of Giftedness and Education, 3(1), 13–37.Çağlar, D. (2004). Üstün zekâlı çocukların özellikleri. 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Yayın Dizisi Seçilmiş Makaleler Kitabı. İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları, 111-125.Çeliker, H. D., Tokcan, A., & Korkubilmez, S. (2015). Fen öğrenmeye yönelik motivasyon bilimsel yaratıcılığı etkiler mi? Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30). 167-192.Davaslıgil, Ü. (2004). Üstün zekâlı çocukların eğitimi. 1. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Yayın Dizisi, Üstün Yetenekli Çocuklar Seçilmiş Makaleler Kitabı, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları, 236–237.Demirbaş, M., & Yağbasan, R. (2006). Fen bilgisi öğretiminde bilimsel tutumların işlevsel önemi ve bilimsel tutum ölçeğinin Türkçeye uyarlanma çalışması. Uludağ üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 271–299.Demirbaş, M., & Yağbasan, R. (2008). Using social learning theory activities to improve the scientific attitudes of 6th class students of primary education. Fırat University Journal of Social Science 18(1), 105–120.Desouza, J. M. S., & Czerniak, C. M. (2002). Social behaviors and gender differences among preschoolers: Implications for science activities. Journal of Research in Childhood. Education, 16(2), 175–188Ergin, D. Y., & Özgürol, M. B. (2011). Bilimsel tutum ve duygusal zekâ arasındaki ilişki. 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27–29 April, Antalya-Turkey.Gökdere, M. (2004). Üstün yetenekli çocukların fen bilimleri öğretmenlerinin eğitimine yönelik bir model geliştirme çalışması. (Doktora Tezi), Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.Gökdere, M., & Çepni S. (2005). Üstün yeteneklilerin fen öğretmenlerine yönelik hazırlanan bir hizmet içieğitimin çalışmasının öğrenme ortamına yansımaları. The Turkish Online Journal of Educational Technology–TOJET, 4(4), 204-217.Gültekin, Z. (2009). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenme uygulamalarının öğrencilerin bilimin doğasıyla ilgili görüşlerine, bilimsel süreç becerilerine ve tutumlarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, İstanbul.Harold, H., & Dwight, B. (1984). Attitudes toward science of gifted and nongifted fifth graders. Journal of Research in Science Teaching, 21(5), 483–488.İçelli, O., Polat, R., & Sülün, A. (2007). Fen bilgisi laboratuvar uygulamalarında yaratıcı proje desenleri I. Ankara: Maya Akademi Yayınları, 1-2.Jarvis, T., & Pell, A. (2005). Factors influencing elementary school children’s attitudes toward science before, during, and after a visit to the UK National Space Centre. Journal of Research in Science Teaching, 42(1), 53–83.Johnsen, S. K., & Goree, K. (2005). Teaching gifted students through independent study. F. Karnes & S. Bean (Eds.), Methods and materials for teaching the gifted and talented (379-408). Waco, TX: Prufrock Press.Johnsen, S. K., & Goree, K. (2009). Independent study for gifted learners. (Original work published 2005). Agency-One, Seoul: Academy Press. 387-388.Jung, H., Jun., W., & Gruenwald. L. (2001). A design and implementation of web-based project-based learning support systems. [online]. (01. Haziran 2018), http://www.cs.ou.edu/~database/documents/jjg01.pdf.Kanlı, E. (2017). Üstün yetenekli öğrencilerin bilimsel yaratıcılık düzeyleri, cinsiyet ve bilimsel tutumları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. İlköğretim Online, 16(4),1792-1802.Kaptan, F. & Korkmaz, H. (2001). İlköğretim okullarında fen bilgisi dersinin uygulanmasında karşılaşılan güçlükler. Çağdaş Eğitim Dergisi. 281.Karademir, E. (2016). Investigation the scientific creativity of gifted students through project-based activities. International Journal of Research in Education and Science, 2(2), 416-427.Karakuş, F. (2010). Üstün yetenekli çocukların anne babalarının karşılaştıkları güçlükler. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 127-144.Karasar, N. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Akara: Nobel Yayın Dağıtım.Kemaneci, G. (2012). Üstün yetenekli öğrencilerin bilim insanı hakkındaki imajlarının araştırılması. (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.Keser, F. F. (2012). Üstün yetenekli öğrencilerin bilim ve bilim insanına yönelik görüşlerinin ve bu görüşleri etkileyen faktörlerin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı, Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.Klein, J., Taveras, S., Hope King, S. H., Commitante Curtis Bey, L., & Stripling, B. (2009). Project-based learning: Inspiring middle school students to engage in deep and active learning. Division of teaching and learning office of curriculum, standards, and academic engagement. New York: NYC Department of Education. Kurnaz, A. (2014). Evaluation of science and art centers in the twentieth year depending on the reports and directors' views. Journal of Gifted Education Research, 2(1), 1-22.Levent, F. (2014). Üstün yetenekli çocukları anlamak: Üstün yetenekli çocuklar sarmalında aile, eğitim sistemi ve toplum. 2. Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.Liu, Y., Lou, S, Shih, R., Meng, H., & Lee, C. (2010). A case study of online project-based learning: The beer king project. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 6(1), 43-57.Loveridge, A., & Searle, J. (2009). The road to independent study. [online], (31 Mayıs 2018), http://gifted.tki.org.nz/content/download/3303/24892/file/The%20road%20to%20 independent%20study.pdf.MEB BİLSEM Yönergesi, (2007). Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesi. [online], (23 Ocak 2018), http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2593_0.html.Moore, W. R., & Foy, R. L. H., (1997). The scientific attitude inventory: A revision (SAI II). Journal of Research in Science Teaching, 34(4), 327–336.Özarslan, M., & Çetin, G. (2012). Üstün yetenekli öğrencilerin fen alanı proje çalışmaları hakkındaki düşünceleri: Bir pilot çalışma. 3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi Bildiriler Kitabı, 14-16 Kasım, Ankara, 206-215.Özarslan, M., Çetin, G:, Yıldırım, O. B. (2017). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciailelerinin bilsem biyoloji proje çalışmaları hakkındaki görüşleri. Abant İzzet BaysalÜniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (3), 1411-1436.Özarslan, M., & Çetin, G. (2018). Effects of biology project studies on gifted and talented students’ motivation toward learning biology. Gifted Education International, 2, 1-17.Özer Keskin, M., Keskin Samancı, N., & Aydın S. (2013). Science and art centers: current status, problems, and solution proposals. Journal of Gifted Education Research, 1(2), Special Issue, 78-96.Özden, B. (2012). İlköğretim II. kademe öğrencilerindin bilimsel bilgeye yönelik görüşlerinin ve bilimsel tutumlarının öğrencilerin demografik özellikler ve akademik başarıları açısından incelenmesi. (Yüksek Lisan Tezi), Adnan Menderes Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Aydın.Powers, E. A. (2008). The use of independent study as a viable differentiation technique for gifted learners in the regular classroom. Gifted Child Today, 31(3), 57-65.Renzulli, J. S. (2005). The three-ring conception of giftedness. (ed. R. J. Sternberg & J. E. Davidson), New York, NY: Cambridge University Press.Renzulli, J. S., & Reis, S. M. (1986). The enrichment triad/revolving door model: A schoolwide plan for the development of creative productivity. Systems and models for developing programs for the gifted and talented. Mansfield Center; CT: Creative Learning Press. 216–267. Sak, U. (2012). Üstün zekalılar: Özellikleri tanılanmaları eğitimleri. 2. Baskı. Ankara: Vize Yayıncılık.Sarı, H., & Öğülmüş, K. (2014). Evaluation of the problems faced by teachers and students in science and art centers. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(2), 254-265.Stuart, T., & Beste, A. (2011). Farklı olduğumu biliyordum: Üstün yeteneklileri anlayabilmek. (Çev: A. Gönenli), 3. Baskı. Ankara: Kök Yayıncılık.Şahin, F., & Levent, F. (2015). Examining the methods and strategies which classroom teachers use in the education of gifted students. The Online Journal of New Horizons in Education, 5(3), 73-82.Şan, İ., & Boran, A.İ. (2013). Scientific attitude levels of gifted students (A Case from Malatya). Journal of Theoretical Educational Science, 6(3), 434–454. Doi: http://dx.doi.org/10.5578/keg.5956.Taşpınar, M. (2009). Kuramdan uygulamaya öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Data Yayınları.Tereci, H., Aydın, M., & Orbay, M. (2008) Bilim ve sanat merkezlerine devam eden öğrencilerin fen tutumlarının incelenmesi: Amasya BİLSEM Örneği. Üstün Zekâlı ve Yetenekli Çocuklar Kongresi, 16–17 Mayıs 2008, Ankara.Trna, J. (2014). IBSE and gifted students. Science Education International, 25(1), 19-28.Ural, A., & Kılıç, İ. (2006). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.Ülger, B. B. (2011). Bilim sanat merkezlerinde uygulanan fen eğitimi programlarının idareci, öğretmen ve öğrenci bakış açısından incelenmesi. (Yüksek Lisans Tezi), Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Adana.Van Tassel-Baska, J., & Stambaugh, T. (2009). Üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler için eğitim programı. (Çev. Ed: Serap Emir) İstanbul: Bilimsel Açılım Akademik Yayıncılık, 315-333.Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.Yıldız, H. (2010). Üstün yeteneklilerin eğitiminde bir model olan bilim ve sanat merkezleri (BİLSEM’ler) üzerine bir araştırma. (Yüksek Lisans Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitimin Sosyal ve Tarihi Temelleri Programı, Ankara.Yılmaz, F. (2005). İlköğretimde bilimsel tutum ve davranış kazandırmada fen bilgisi dersinin etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri. (Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Programı, Eskişehir.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Murat Ozarslan 0000-0003-2139-4347

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Gönderilme Tarihi 22 Ekim 2018
Kabul Tarihi 9 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ozarslan, M. (2018). Biyoloji Proje Çalışmalarının Üstün Zekâlı ve Yetenekli Öğrencilerin Bilimsel Tutumlarına Etkisi. Erciyes Journal of Education, 2(2), 75-93. https://doi.org/10.32433/eje.473159

ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Map             erihplus.png