In mathematics the
process of visualization requires the process of forming and manipulating
images to explore and understand. Indeed, according to mathematicians, it is
difficult to understand without visualization. There is consensus that visual
proofs are important tools in mathematics education. However, there is no
consensus on the effects of the visualization on proof. Therefore, this study
aims to reveal the relationship between van Hiele levels of geometric thinking,
spatial ability and visual proofs. In this study, relational survey method is
used. The study is conducted on 85 pre-service elementary mathematics teachers
studying in the Faculty of Education at a public university located in Turkey.
The data is analyzed via Spearman correlation. In the study, it was seen that
most of the elementary mathematics teachers were at the 3rd level of van
Hiele’s geometric thinking. Another result is that there is a significant
relationship between van Hiele's level of geometric thinking and visual proof
skills. However, there is no significant relationship between visual proof
skills and spatial ability. The relationship between visual proofs skills and
spatial ability can be investigated deeply with qualitative research. Moreover,
experimental studies can be done to investigate the effect of training on
visual proofs on the level of van Hiele geometric thinking.
Matematikte görselleştirme süreci,
araştırmak, keşfetmek ve anlamak için, zihinsel olarak görüntü oluşturma ve
manipüle etme sürecini gerektirir. Nitekim matematikçilere göre görselleştirme
olmadan anlamanın gerçekleşmesi zordur. Görsel temsillerin kullanıldığı görsel
ispatların matematik eğitiminde önemli araçlar olmalarıyla ilgili fikir birliği
vardır. Ancak görselleştirmenin ispat üzerinde etkileri hususunda fikir birliği
yoktur. Dolayısıyla bu çalışma ile van Hiele geometrik düşünme düzeylerinin ve
uzamsal düşünmenin görsel ispatlarla ilişkisini ortaya koymak amaçlanmaktadır.
Çalışmada korelasyonel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu çalışma Türkiye’de
bir devlet Üniversitesi’nde İlköğretim Matematik Öğretmenliğinde öğrenim gören
85 öğretmen adayıyla yürütülmüştür. Verilerin analizi için Spearman korelasyon
katsayısına bakılmıştır. Çalışmada ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının
van Hiele geometrik düşünme düzeylerinin 3. düzeyde yoğunlaştığı
görülmüştür. Ortaya çıkan sonuçlardan
bir diğeri van Hiele geometrik düşünme düzeyi ve görsel ispat becerisi arasında
anlamlı bir ilişki olmasıdır. Buna karşın görsel ispat becerisi ve uzamsal
düşünme becerisi arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Görsel ispatlar
ile uzamsal beceri arasındaki ilişkinin derinlemesine incelenmesi için uzamsal
beceri gerektiren görsel ispatların yer aldığı nitel çalışmalar ve görsel
ispatlar ile ilgili eğitimin van Hiele geometrik düşünme düzeyine etkisini
araştırmak için deneysel çalışmalar yapılabilir.
Görsel ispat sözsüz ispat van hiele geometrik düşünme uzamsal düşünme
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 2 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.