Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Beyin Cerrahisi İçin Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Gerçekleştirmek

Yıl 2022, Sayı: 33, 290 - 296, 31.01.2022
https://doi.org/10.31590/ejosat.1049487

Öz

Son yıllarda tıp alanında Artırılmış Gerçeklik teknolojisi ile kaydedilen başarılar sayesinde kullanımına yönelik araştırmalar ve eğitim alanına yönelik araştırma sonuçları arasında ilk sıralara doğru önemli adımlar atılmaktadır. Bu çalışma beyin cerrahisi alanındaki tıp öğrencilerine ve öğreticilerine eğitimlerde kolaylık sağlamak amacıyla yapılmıştır. Bu çalışma Vuforia SDK, Visual Studio, İşaretçi ve Konum Tabanlı Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi, Unity kullanarak hazırlanmıştır. Ayrıca bu çalışma sadece bilgi almak olarak değil bu sistemi kullanan öğrenci ve öğreticilerin katkılarıyla, bilgisi alınan ameliyatlar ve ders bileşenleri hakkında geri bildirimler ile tıp öğrencilerine daha iyi bir eğitim verebilecektir.
Artırılmış Gerçeklik teknolojisini ile yapılmış bu çalışma, beyin cerrahisi alanındaki tıp öğrencilerinin sadece teoriye bağlı kalmadan bu uygulama sayesinde daha fazla derse ve konuya odaklanmalarına izin verir. Artırılmış Gerçeklik, gerçek dünyaya sanal beyin diyagramları ve anatomisi ekledikçe, öğrencilerin uygulamadaki fiziksel cihazlar yardımıyla dersteki eğitmelerine izin vermektedir. Bu nedenle, sadece ders kitabını takip etmek veya dersi dinlemek yerine, uygulamada öğrenciler aslında kitaptaki bilgiler ile ameliyat zamanında oluşturulmuş videoları o kısımlarda izleyerek dersi pekiştirmelerine yardımcı olabilir ve derste pratik yapmaya başlayabilirler. Bundan dolayı, dersteki öğrencilerin öğrenme deneyimini geliştirir ve katılımı artırır.

Kaynakça

  • Akkuş, İ., & Özhan, U. (2017). Matematik ve Geometri Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Inonu University Journal of the Graduate School of Education, 19-31.
  • arimarsc. (2019). İmalat Sanayinde AR ( Artırılmış Gerçeklik ) Uygulamalarının Getirdiği Faydalar. İmalat Sanayinde AR ( Artırılmış Gerçeklik ) Uygulamalarının Getirdiği Faydalar.
  • Bilban, M., 2020. Otonom araç üzerinde artırılmış gerçeklik uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya, 57.
  • Bingöl, B. (2016). Yeni Bir Yaşam Biçimi: Artırılmış Gerçeklik(AG). Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 44-55.
  • Çakal, M. A., & Eymirli, E. (2012). Artrılmış Gerçeklik Teknolojisi. Artrılmış Gerçeklik Teknolojisi.
  • Çevik, G., Yılmaz, R. M., Göktaş, Y., & Gülcü, A. (2017). Okul Öncesi Dönemde Artırılmış Gerçeklikle İngilizce Kelime Öğrenme. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 50-57.
  • Çiloğlu, T., Yılmaz, Ö., Yılmaz, A., & Yılmaz, F. G. (2021). Eğitimde ArtırılmıĢ Gerçeklik Konulu Makalelerin İncelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 147-158.
  • Doğan, A. (2016). Artırılmış Gerçeklik Teknolojileriyle Desteklenmiş Hikaye Kitabı Okuma Deneyimi. Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 121-137.
  • Eginli, M. A., & Nacaklı, Y. (2020). Uçak Bakım Eğitimlerinde Artırılmış Gerçeklik Kullanımının Değerlendirilmesi. Journal Of Aviation, 61-78.
  • Emre, Ş., Yolcu, M. B., & Celayir, S. (2018). Çocuk Cerrahisi Öğrenci Eğitiminde Üç Boyutlu Modellerin Kullanılması: Süreç ve İlk İzlenimler. Çoc. Cer. Derg. , 55-60.
  • Güçlü, H., 2021. Müzik eğitiminde artırılmış gerçeklik teknolojisi ve örnek uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya, 60.
  • Güneş, M., & Dilipak, H. (2020). Ciddi Oyunların Hazırlaması ve Değerlendirilmesine Yönelik Bir Derleme Makalesi. Gsi Journals Serie C: Advancements In Information Sciences And Technologies, 56-91.
  • İbili, E., & Şahin, S. (2013). Artırılmış Gerçeklik ile İnteraktif 3D Geometri Kitabı Yazılımın Tasarımı ve Geliştirilmesi: ARGE3D. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 1-8.
  • İçten, T., & Bal, G. (2017). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların İçerik Analizi. Bilişim Teknolojiler Dergisi, 401-415.
  • İçten, T., & Bal, G. (2017). Artırılmış Gerçeklik Üzerine Son Gelişmelerin ve Uygulamaların İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 111-136.
  • Koşan, L. (2014). Muhasebe Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 37-47.
  • Küçük, S., Kapakin, S., & Göktaş, Y. (2015). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Artırılmış Gerçeklikle Anatomi Öğrenimine Yönelik Görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 316-323.
  • Martlı, E. P., & Dincer, N. (2020). Hemşirelik Eğitiminde Teknoloji: Artırılmış Gerçeklik. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 627-637.
  • Özdemir, M. (2017). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ile Öğrenmeye Yönelik Deneysel Çalışmalar: Sistematik Bir İnceleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 609-632.
  • Sabah, L., & Şimşek, M. (2018). Arttırılmış Gerçeklik Yöntemleri İle Konumsal Mobil Kampüs Bilgi Sistemi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 637-649.
  • Taçgın, Z., & Taçgın, E. (2020). Akıllı Bir Çoklu Model Arttırılmış Gerçeklik Uygulaması Ameliyat Öncesi Prosedür Becerilerinin Öğretilmesi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 57-63.
  • Yılmaz, R. M., & Göktaş, Y. (2018). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Eğitimde Kullanımı. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 510-537.
  • Yolcu, M. B., Emre, Ş., & Celayir, S. (2018). Artırılmış Gerçekliğin Tıpta ve Çocuk Cerrahisinde Kullanımı. Çoc. Cer. Derg., 89-92.
  • Yöndem, T., & Karadağ, G. H. (2019). Artırılmış Gerçeklikle Değişen Haber Sunumu. Yeni Medya Elektronik Dergi, 22-44.
  • Yüksekdağ, B. B. (2021). Sağlık Profesyonellerinin Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 130-148.

Developing Augmented Reality Application for Neurosurgery

Yıl 2022, Sayı: 33, 290 - 296, 31.01.2022
https://doi.org/10.31590/ejosat.1049487

Öz

Thanks to the successes recorded with Augmented Reality technology in the field of medicine in recent years, important steps have been taken towards the first place among researches on its use and research results in the field of education. This study was carried out to facilitate the training of medical students and instructors in the field of neurosurgery. This study was prepared using Vuforia SDK, Visual Studio, Pointer and Position Based Augmented Reality Technology, Unity. In addition, this study will not only provide information, but also with the contributions of students and instructors who use this system, with feedback on the surgeries and course components, which will provide a better education to medical students.
This study, made with Augmented Reality technology, allows medical students in the field of neurosurgery to focus on more lessons and topics thanks to this application, without depending only on theory. Augmented Reality allows students to train in the classroom with the help of physical devices in the app, as it adds virtual brain diagrams and anatomy to the real world. Therefore, instead of just following the textbook or listening to the lesson, in practice, students can actually help reinforce the lesson by watching the information in the book and the videos created during the surgery in those parts and start practicing in the lesson. Therefore, it improves the learning experience of students in the course and increases participation.

Kaynakça

  • Akkuş, İ., & Özhan, U. (2017). Matematik ve Geometri Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Inonu University Journal of the Graduate School of Education, 19-31.
  • arimarsc. (2019). İmalat Sanayinde AR ( Artırılmış Gerçeklik ) Uygulamalarının Getirdiği Faydalar. İmalat Sanayinde AR ( Artırılmış Gerçeklik ) Uygulamalarının Getirdiği Faydalar.
  • Bilban, M., 2020. Otonom araç üzerinde artırılmış gerçeklik uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya, 57.
  • Bingöl, B. (2016). Yeni Bir Yaşam Biçimi: Artırılmış Gerçeklik(AG). Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 44-55.
  • Çakal, M. A., & Eymirli, E. (2012). Artrılmış Gerçeklik Teknolojisi. Artrılmış Gerçeklik Teknolojisi.
  • Çevik, G., Yılmaz, R. M., Göktaş, Y., & Gülcü, A. (2017). Okul Öncesi Dönemde Artırılmış Gerçeklikle İngilizce Kelime Öğrenme. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 50-57.
  • Çiloğlu, T., Yılmaz, Ö., Yılmaz, A., & Yılmaz, F. G. (2021). Eğitimde ArtırılmıĢ Gerçeklik Konulu Makalelerin İncelenmesi. Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 147-158.
  • Doğan, A. (2016). Artırılmış Gerçeklik Teknolojileriyle Desteklenmiş Hikaye Kitabı Okuma Deneyimi. Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Dergisi, 121-137.
  • Eginli, M. A., & Nacaklı, Y. (2020). Uçak Bakım Eğitimlerinde Artırılmış Gerçeklik Kullanımının Değerlendirilmesi. Journal Of Aviation, 61-78.
  • Emre, Ş., Yolcu, M. B., & Celayir, S. (2018). Çocuk Cerrahisi Öğrenci Eğitiminde Üç Boyutlu Modellerin Kullanılması: Süreç ve İlk İzlenimler. Çoc. Cer. Derg. , 55-60.
  • Güçlü, H., 2021. Müzik eğitiminde artırılmış gerçeklik teknolojisi ve örnek uygulaması. Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Konya, 60.
  • Güneş, M., & Dilipak, H. (2020). Ciddi Oyunların Hazırlaması ve Değerlendirilmesine Yönelik Bir Derleme Makalesi. Gsi Journals Serie C: Advancements In Information Sciences And Technologies, 56-91.
  • İbili, E., & Şahin, S. (2013). Artırılmış Gerçeklik ile İnteraktif 3D Geometri Kitabı Yazılımın Tasarımı ve Geliştirilmesi: ARGE3D. Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 1-8.
  • İçten, T., & Bal, G. (2017). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi Üzerine Yapılan Akademik Çalışmaların İçerik Analizi. Bilişim Teknolojiler Dergisi, 401-415.
  • İçten, T., & Bal, G. (2017). Artırılmış Gerçeklik Üzerine Son Gelişmelerin ve Uygulamaların İncelenmesi. Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, 111-136.
  • Koşan, L. (2014). Muhasebe Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, 37-47.
  • Küçük, S., Kapakin, S., & Göktaş, Y. (2015). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Mobil Artırılmış Gerçeklikle Anatomi Öğrenimine Yönelik Görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 316-323.
  • Martlı, E. P., & Dincer, N. (2020). Hemşirelik Eğitiminde Teknoloji: Artırılmış Gerçeklik. Pamukkale Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 627-637.
  • Özdemir, M. (2017). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ile Öğrenmeye Yönelik Deneysel Çalışmalar: Sistematik Bir İnceleme. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 609-632.
  • Sabah, L., & Şimşek, M. (2018). Arttırılmış Gerçeklik Yöntemleri İle Konumsal Mobil Kampüs Bilgi Sistemi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi, 637-649.
  • Taçgın, Z., & Taçgın, E. (2020). Akıllı Bir Çoklu Model Arttırılmış Gerçeklik Uygulaması Ameliyat Öncesi Prosedür Becerilerinin Öğretilmesi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 57-63.
  • Yılmaz, R. M., & Göktaş, Y. (2018). Artırılmış Gerçeklik Teknolojisinin Eğitimde Kullanımı. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 510-537.
  • Yolcu, M. B., Emre, Ş., & Celayir, S. (2018). Artırılmış Gerçekliğin Tıpta ve Çocuk Cerrahisinde Kullanımı. Çoc. Cer. Derg., 89-92.
  • Yöndem, T., & Karadağ, G. H. (2019). Artırılmış Gerçeklikle Değişen Haber Sunumu. Yeni Medya Elektronik Dergi, 22-44.
  • Yüksekdağ, B. B. (2021). Sağlık Profesyonellerinin Eğitiminde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 130-148.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasibe Nur Kılınç 0000-0003-1169-9315

Yusuf Uzun 0000-0002-7061-8784

Erken Görünüm Tarihi 30 Ocak 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Kılınç, H. N., & Uzun, Y. (2022). Beyin Cerrahisi İçin Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Gerçekleştirmek. Avrupa Bilim Ve Teknoloji Dergisi(33), 290-296. https://doi.org/10.31590/ejosat.1049487