This study aims to make a
content analysis of articles about misconceptions at elementary science
education. Descriptive survey model was used in methodology. The sample was
consisted of 42 articles, in Turkish and published between 2000 and 2014. The
articles were examined by considering on the subject, objective, grade, and
method and techniques used in removing misconceptions. It was found that: The
world and universe subject was the learning area less work was done; mostly
concept cartoons have been benefited to correct misconceptions; and research
was done mainly at grades seven and eight. It can be suggested that research
should start at the primary school level and include all area and units and
focus on eliminating misconceptions, and misconceptions should be cited in
program and textbooks and teachers should be given in-service courses.
Bu çalışma, ilköğretim fen eğitiminde kavram yanılgıları alanında yazılmış
bilimsel makalelerin içerik analizini yapmayı amaçlamaktadır. Çalışmada
betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Örneklem yayın dili Türkçe, 2000-2014
yılları arasında yapılmış 42 bilimsel makaleden oluşmaktadır. Makaleler öğrenme
alanı, amaç, seviye, kavram yanılgısını gidermede kullanılan yöntem ve teknik
bakımından incelenmiştir. En az çalışmanın Dünya ve Evren alanında olduğu,
kavram yanılgısını gidermede en çok kavram karikatüründen faydalanıldığı ve en
fazla 7. ve 8. sınıf seviyesinde araştırma yapıldığı bulunmuştur. Kavram
yanılgısı çalışmalarının tüm öğrenme alanları ve ünitelerini içine alacak
şekilde ilkokul düzeyinden başlatılması, kavram yanılgısını hangi yöntemlerle
giderilebileceğine odaklanılması, çalışmalarda fark edilen kavram yanılgılarına
yönelik tedbirler öğretim programı ve ders kitaplarında belirtilmesi ve
öğretmenlere hizmet-içi kurslar verilmesi gerekmektedir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |