Bu araştırmada okul öncesi eğitim programının değerlendirme basamağı
için alternatif bir değerlendirme modeli önerilmiş ve öğretmenlerin önerilen
değerlendirme modeli ve mevcut değerlendirme uygulamalarına ilişkin
görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır Araştırma, karşılaştırmalı durum
çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016
Eğitim-Öğretim Yılı'nda Gaziantep il merkezinde özel bir ilkokulun anasınıfında
görev yapan 14 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri çalışma grubu
ile görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
araştırmacılar tarafından geliştirilen “Karşılaştırmalı Değerlendirme Formu” ve
“Değerlendirme Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Görüşme Formu”
kullanılmıştır. Karşılaştırmalı
Değerlendirme Formu bireysel görüşmelerle, Değerlendirme Uygulamalarına İlişkin
Öğretmen Görüşme Formu ise odak grup görüşmesi ile öğretmenlere uygulanmıştır.
Bireysel görüşmeler ile elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz
tekniği, odak grup görüşmelerinden elde edilen verilerin analizinde ise içerik
analizi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda Önerilen Değerlendirme Modeli ile
Mevcut Değerlendirme Uygulamalarında tespit edilen birçok eksiklik ve
aksaklığın giderilmiş olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Önerilen Değerlendirme
Modelinin öğretmen görüşlerine göre okul öncesi eğitim programının ölçme değerlendirme
uygulamaları kapsamında, ihtiyaca cevap veren, yeterli bir model olduğu ancak
modelin öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmede yeterli veri sağlama
konusunda geliştirilmesi gerektiği belirlenmiştir.
Okul öncesi eğitim programı Okul öncesi gelişim Ölçme-değerlendirme modeli
In
the study, an alternative assessment model is proposed for the assessment step
of the pre-school curriculum and the aim of the research is to establish
teachers’ opinions regarding the proposed and the current assessment model. A
comparative case study design was utilized in the research. The working group
consisted of 14 teachers at a kindergarten of a private school in the center of
Gaziantep province in the 2015-2016 Academic Year. The research data were collected
through interviews with the research group. A “Comparative Assessment Form” and
“Teacher Interview Form Regarding Assessment Applications” devised by the
researchers were used as data collection tools. A descriptive analysis
technique was used for analysis of the data gathered through individual
interviews, whereas a content analysis technique was utilized for the analysis
of the data obtained through focus group interviews. As a result, it was seen
that a number of shortcomings and problems in the Current Assessment Model could
be ironed out thanks to the Proposed Assessment Model. Furthermore, it was
specified that the Proposed Model is a satisfactory model that fulfills the
needs within the scope of the assessment practices of the pre-school curriculum,
but should be improved so that it can provide sufficient data for the
exploration of students’ needs and abilities.
Pre-school development Pre-school curriculum Assessment model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |