Değerler, toplumların devamlılığını, huzurunu ve
mutluluğunu sağlamada önemli işlevlere sahiptir. Bu nedenle değerler eğitimi
özellikle son yıllarda üzerinde durulan bir kavram olarak karşımıza
çıkmaktadır. Değerler eğitiminde ise öğretmenlere önemli görevler düşmektedir.
Ancak aynı toplumda yetişen öğretmenler almış oldukları eğitimler sebebiyle
farklı değer sistemleri geliştirebilirler. Özellikle de bir kültür aktarma
süreci olarak görülen dil öğretimine dayalı branşlarda yetişen öğretmenler
farklı değer sistemleri geliştirebilirler. Dolayısıyla bu çalışmada iki farklı
dil ve kültür üzerine öğrenim gören Türkçe ve İngilizce öğretmeni adaylarının
değer tercihlerini araştırmak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesinde 1, 2, 3 ve 4.
sınıflarda öğrenim gören Türkçe ve İngilizce öğretmeni adayları
oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu ile Rokeach Değer
Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik
teknikleri (frekans, yüzde, ortalama ve standart sapma), Ki-kare ve
Mann- Whitney U testlerinden yararlanılmıştır. Sonuçlar Türkçe ve İngilizce
öğretmeni adaylarının değer tercihlerinde birtakım farklılıklar olduğunu
göstermektedir.
Değer tercihleri Türkçe öğretmeni adayları İngilizce öğretmeni adayları
Values have
important functions in ensuring the continuity, peace and happiness of
societies. Therefore, values education emerges as a concept which has been
emphasized especially in recent years. Teachers have important role on values
education. However, teachers trained in the same community may develop
different value systems because of the education they have received. In
particular, teachers trained in language-based disciplines, seen as a cultural
actuation process, can develop different value systems. Therefore, in this
study, it was aimed to investigate the value preferences of Turkish and English
teacher candidates who are studying in two different languages and cultures.
The study group of the research consists of Turkish and English teacher
candidates who are studying in the 1st, 2nd, 3rd and 4th grades of Karadeniz
Technical University Fatih Education Faculty. The personal information form and
the Rokeach Value Inventory were used to collect the data. The data were analyzed
by using descriptive statistical techniques (frequency, percentage, mean and
standard deviation), Chi-Square and Mann-Whitney U test. The results show that
there are some differences in the value preferences of the teacher candidates.
Value preferences Turkish teacher candidates English teacher candidates
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 4 |