Conflicts within the organization, attrition and
dialogue happens through communication. Health relationship between school,
guardian parent and students could be
carried out via communication. Research universe and
sampling of this study includes 310 preschool teachers, 230 school
teachersworking in Çanakkale city respectively. Study data were collected with
a 10 article scale and the SPSS software
were used in analysis of the data. As a result, according to the opinions of
the participant teachers, the managers “mostly” demonstrate the role of
communication. According to these opinions it can be stated that the managers
make use of scientifical communication
methods, were able to use verbal and
non-verbal communication ways and established a healthy communication network
within the school.
ÖZET
Kurumdaki anlaşmazlıklar, yıpranmalar ve diyalog iletişim
sayesinde olur. Okul, veli ve öğrenci arasındaki sağlıklı ilişkiler iletişim
sayesinde olur. Bu araştırmanın evrenini Çanakkale ilinde görev yapan 310
okulöncesi öğretmeni oluşturmakta örneklemi ise 230 öğretmen oluşturmaktadır.
Araştırma verileri 10 maddeden oluşan ölçekle toplanmış olup verilerin
analizinde SPSS programından faydalanılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin
görüşlerine göre yöneticilerin iletişim rolünü “çoğu zaman” sergiledikleri
görülmektedir. Bu görüşlere göre yöneticilerin bilimsel anlamda iletişim
sürecinden yararlandıkları, sözlü ve sözsüz iletişim kanallarını kullandıkları
ve okul içerisinde sağlıklı bir iletişim ağı kurdukları belirtilebilir.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 4 |