In this study, synchronous virtual classroom software
used in online learning environments was examined. In this literature review
study, first, virtual classroom software was described and its features were
stated. Then, areas of virtual classroom software use were mentioned. After
that, advantages and disadvantages of virtual classroom software were expressed
and commonly used virtual classroom software such as Adobe Connect, Perculus,
Blackboard, WizIQ, GoToTraining, Electa, OpenMeetings and Big Blue Button was
introduced. Finally, virtual classroom software was compared with regards to
some features like licensing, sharing, video playing, remote control and
supporting Turkish language packet. After the comparison, it was found that
software has some advantages and disadvantages relative to each other. However,
it was seen that all of them have basic features. It is expected that this
study will contribute to institutions and users delivering online distance
education about what a virtual classroom is and selecting virtual classroom
software in line with their needs.
Virtual classroom virtual classroom software synchronous education distance education
Bu çalışmada çevrim içi öğrenme ortamlarında kullanılan eş zamanlı sanal
sınıf yazılımları incelenmiştir. Alanyazın taraması yöntemi benimsenen
çalışmada, öncelikle sanal sınıf yazılımının tanımı yapılmış ve özellikleri
ifade edilmiştir. Ardından sanal sınıf yazılımlarının kullanım alanlarından
bahsedilmiştir. Sonra sanal sınıf yazılımlarının yararları ve sınırlılıkları
dile getirilmiş ve yaygın olarak kullanılan sanal sınıf yazılımları olan Adobe
Connect, Perculus, Blackboard, WizIQ, GoToTraining, Electa, OpenMeetings ve Big
Blue Button tanıtılmıştır. Son bölümde ise sanal sınıf yazılımları; lisanslama
seçeneği, paylaşım seçeneği, video oynatma, uzaktan kontrol ve Türkçe dil
desteği gibi özellikler açısından karşılaştırılmıştır. Karşılaştırmadan sonra
yazılımların birbirlerine göre üstünlükleri ve sınırlılıkları olduğu
bulunmuştur. Bunula birlikte bütün yazılımların temel özelliklere sahip
oldukları görülmüştür. Gerçekleştirilen bu çalışmanın çevrim içi uzaktan eğitim
veren kurumların ve bireylerin sanal sınıf yazılımları hakkında bilgi sahibi
olmalarına ve ihtiyaçları doğrultusunda kullanacakları sanal sınıf yazılımını
seçebilmelerine katkı sağlayacağı umulmaktadır.
Sanal sınıf sanal sınıf yazılımı eş zamanlı eğitim uzaktan eğitim
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 13 Sayı: 4 |