Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining Middle School Teachers’ Views about TIMSS

Yıl 2019, Cilt: 15 Sayı: 2, 108 - 120, 29.06.2019
https://doi.org/10.17244/eku.545291

Öz

The purpose of this study was to investigate teachers'
opinions about Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS)
exam. Teachers are indirectly stakeholders of the TIMSS exam and, their
knowledge and opinions about the exam, their predictions about the ranking of
Turkey in the world, their knowledge about the content and topics, what kind of
knowledge and skills exam questions measure, their suggestions and opinions
about improving the success of Turkey in the exam are important. Teachers are
expected to have knowledge about the TIMSS exam which is applied in many
countries, and countries are ranked according to their science and mathematics
achievements. For this purpose, semi-structured interviews were conducted with
15 teachers working in two different secondary schools in Aksaray province. In
these interviews, the participants completed the demographic information form and
the TIMSS Test Interview Form consisting open-ended questions. When the
opinions of the teachers are examined, it is concluded that the information
about the TIMSS exam is sufficient in general. In addition, the suggestions of
the teachers about increasing the success of our country the TIMSS exam are
presented.

Kaynakça

  • Aslan, F. (2005). Türkiye ve Singapur Fen Bilgisi Öğretim Programlarının TIMSSR’ye Göre Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Akyüz, G. (2006). Türkiye ve avrupa birliği ülkelerinde öğretmen ve sınıf niteliklerinin matematik başarısına etkisinin incelenmesi. İlköğretim Online, 5(2), 75-86.
  • Altun, M., & Akkaya, R. (2014). Matematik öğretmenlerinin pisa matematik soruları ve ülkemiz öğrencilerinin düşük başarı düzeyleri üzerine yorumları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 19-34.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş., Ş., & Atar, H. Y. (2014). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu: 8. Sınıflar. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü.
  • Cohen D, Crabtree B (2006) Maximum variation sampling. Qualitative research guidelines. Erişim adresi: http://www.qualres.org/HomeMaxi3803.html
  • Flowerday, T., & Schraw, G. (2000). Teacher beliefs about instructional choice: A phenomenological study. Journal of educational psychology, 92(4), 634-645.
  • Gönen, E., Özgürlük, B., Parlak, B., Polat M., & Yıldırım, G. (2016). TIMSS 2015 ulusal matematik ve fen ön raporu. Ankara: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • Koca, S. A. Ö., & Şen, A. İ. (2002). 3. Uluslararası matematik ve fen bilgisi çalışması-tekrar sonuçlarının Türkiye için değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 145-154.
  • MEB (2017). Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Erişim adresi: http://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-meslegi-genel-yeterlikleri/icerik/39
  • Öztürk, D., & Uçar, S. (2010). TIMSS verileri kullanılarak Tayvan ve Türkiye’deki 8. sınıf öğrencilerinin fen başarısına etki eden faktörlerin belirlenmesi ve karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 241-256.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Stewart, C. J., & Cash, W. B. (1985). Interviewing: Principles and practices (4th ed.). Dubuque, IO: Wm. C. Brown Pub.
  • Stronge, J. H., Ward, T. J., Tucker, P. D., & Hindman, J. L. (2007). What is the relationship between teacher quality and student achievement? An exploratory study. Journal of Personal Evaluation, 20(3-4), 165-184.
  • Şişman, M., Acat, M. B., Aypay, A., & Karadağ E. (2011). TIMSS 2007 ulusal matematik ve fen raporu. 8. sınıflar. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • TIMSS (2018a). TIMSS Türkiye resmi internet sitesi. Erişim adresi: http://timss.meb.gov.tr/
  • TIMSS (2018b). TIMSS Türkiye resmi internet sitesi, 1999 Ulusal Rapor. Erişim adresi: http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/timss_1999_ulusal_raporu.pdf
  • Uzun, B. N., Gelbal, S., & Öğretmen, T., (2010). TIMSS-R fen başarısı ve duyuşsal özellikler arasındaki ilişkinin modellenmesi ve modelin cinsiyetler bakımından karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 531-544.
  • Uzun, B., & Öğretmen, T. (2010). Fen başarısı ile ilgili bazı değişkenlerin TIMSS-R Türkiye örnekleminde cinsiyete göre ölçme değişmezliğinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 35(155), 26-35.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, G. K., Koparan, T., & Hancı, A. (2016). 8. Sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve timss matematik başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 36-58.
  • Yin, R. K. (2017). Case study research and applications: Design and methods. Thousand Oaks, CA: Sage.

Ortaokul Öğretmenlerinin TIMSS Sınavına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2019, Cilt: 15 Sayı: 2, 108 - 120, 29.06.2019
https://doi.org/10.17244/eku.545291

Öz

Bu
çalışmanın amacı öğretmenlerin Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri
Araştırması (TIMSS -Trends in International Mathematics and Science Study)
sınavı hakkındaki görüşlerini incelemektir. TIMSS sınavının paydaşı konumunda
olan öğretmenlerin bu sınav hakkındaki bilgileri, düşünceleri, Türkiye'nin bu
sınav sonuçlarına göre dünya sıralamasındaki yeri, sınavın içeriği, sınavda
hangi alanlardan soruların sorulduğu, soruların nelerri ölçtüğü ve TIMSS
sınavında Türkiye'nin başarılı olması için sundukları önerileri ve görüşleri
önemlidir. Öğretmenlerden birçok ülkede uygulanan ve ülkelerin fen ve matematik
başarılarına göre sıralandığı TIMSS sınavı hakkında bilgi sahibi olmaları
beklenmektedir. Bu amaçla Aksaray ilinde bulunan iki farklı ortaokulda görev
yapan 15 öğretmenle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bu
görüşmelerde katılımcıların demografik bilgi formunu doldurması sağlanmış ve
açık uçlu sorulardan oluşan TIMSS Testi Görüşme Formu uygulanmıştır.
Öğretmenlerin görüşleri incelendiğinde TIMSS sınavına dair bilgilerinin genel
anlamda yeterli olduğunu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışmada TIMSS
sınavında ülkemizin başarısının artırılması konusunda öğretmenlerin sunduğu
önerilere yer verilmiştir.

Kaynakça

  • Aslan, F. (2005). Türkiye ve Singapur Fen Bilgisi Öğretim Programlarının TIMSSR’ye Göre Karşılaştırılması, Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Akyüz, G. (2006). Türkiye ve avrupa birliği ülkelerinde öğretmen ve sınıf niteliklerinin matematik başarısına etkisinin incelenmesi. İlköğretim Online, 5(2), 75-86.
  • Altun, M., & Akkaya, R. (2014). Matematik öğretmenlerinin pisa matematik soruları ve ülkemiz öğrencilerinin düşük başarı düzeyleri üzerine yorumları, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29(1), 19-34.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakan, M., Tan, Ş., Ş., & Atar, H. Y. (2014). TIMSS 2011 ulusal matematik ve fen raporu: 8. Sınıflar. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü.
  • Cohen D, Crabtree B (2006) Maximum variation sampling. Qualitative research guidelines. Erişim adresi: http://www.qualres.org/HomeMaxi3803.html
  • Flowerday, T., & Schraw, G. (2000). Teacher beliefs about instructional choice: A phenomenological study. Journal of educational psychology, 92(4), 634-645.
  • Gönen, E., Özgürlük, B., Parlak, B., Polat M., & Yıldırım, G. (2016). TIMSS 2015 ulusal matematik ve fen ön raporu. Ankara: T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü.
  • Koca, S. A. Ö., & Şen, A. İ. (2002). 3. Uluslararası matematik ve fen bilgisi çalışması-tekrar sonuçlarının Türkiye için değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(23), 145-154.
  • MEB (2017). Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. Erişim adresi: http://oygm.meb.gov.tr/www/ogretmenlik-meslegi-genel-yeterlikleri/icerik/39
  • Öztürk, D., & Uçar, S. (2010). TIMSS verileri kullanılarak Tayvan ve Türkiye’deki 8. sınıf öğrencilerinin fen başarısına etki eden faktörlerin belirlenmesi ve karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(3), 241-256.
  • Patton, M. Q. (1987). How to use qualitative methods in evaluation. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Stewart, C. J., & Cash, W. B. (1985). Interviewing: Principles and practices (4th ed.). Dubuque, IO: Wm. C. Brown Pub.
  • Stronge, J. H., Ward, T. J., Tucker, P. D., & Hindman, J. L. (2007). What is the relationship between teacher quality and student achievement? An exploratory study. Journal of Personal Evaluation, 20(3-4), 165-184.
  • Şişman, M., Acat, M. B., Aypay, A., & Karadağ E. (2011). TIMSS 2007 ulusal matematik ve fen raporu. 8. sınıflar. Ankara: T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
  • TIMSS (2018a). TIMSS Türkiye resmi internet sitesi. Erişim adresi: http://timss.meb.gov.tr/
  • TIMSS (2018b). TIMSS Türkiye resmi internet sitesi, 1999 Ulusal Rapor. Erişim adresi: http://timss.meb.gov.tr/wp-content/uploads/timss_1999_ulusal_raporu.pdf
  • Uzun, B. N., Gelbal, S., & Öğretmen, T., (2010). TIMSS-R fen başarısı ve duyuşsal özellikler arasındaki ilişkinin modellenmesi ve modelin cinsiyetler bakımından karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(2), 531-544.
  • Uzun, B., & Öğretmen, T. (2010). Fen başarısı ile ilgili bazı değişkenlerin TIMSS-R Türkiye örnekleminde cinsiyete göre ölçme değişmezliğinin değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, 35(155), 26-35.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, G. K., Koparan, T., & Hancı, A. (2016). 8. Sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve timss matematik başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 36-58.
  • Yin, R. K. (2017). Case study research and applications: Design and methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Özcan 0000-0002-4210-7733

Hakkı İlker Koştur 0000-0001-8557-4385

Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 14 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özcan, H., & Koştur, H. İ. (2019). Ortaokul Öğretmenlerinin TIMSS Sınavına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 15(2), 108-120. https://doi.org/10.17244/eku.545291