BibTex RIS Kaynak Göster

İNGİLİZCE KONUŞMA SINIFLARINDA YÜRÜTÜLEN GÖREV TEMELLİ GRUP ÇALIŞMALARININ ÖGRENCİLERİN KUBAŞIK DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 1, 33 - 52, 14.01.2013

Öz

Bu çalışma, İngilizce konuşma sınıflarında kullanılan görev temelli ve konu temelli konuşma 
etkinliklerinin öğrenci etkileşimi ve işbirliği üzerindeki etkilerini incelemektedir. Orta üstü İngilizce 
dil yeterlilik seviyesine sahip aday İngilizce öğretmenleri (n=25) ile yarı deneysel bir çalışma 
yapılmıştır. Farklı gruplarda görev temelli ya da konu temelli konuşma etkinlikleri yürütülmüş, 
etkinlikler boyunca ses kaydı alınmıştır. Nitel veri analizi; görev temelli etkinliğin -gerçek hayattakine 
benzer olarak- daha çok  kısa söz hakkı almaya ve  soru sormaya, bununla birlikte konu temelli 
etkinliğin daha fazla  uzun söz hakkı almaya ortam hazırladığını göstermiştir. Ayrıca görev temelli 
etkinlik, öğrencilerin daha fazla işbirlikçi davranış sergilemesine olanak sağlamıştır. Bu çalışmanın 
sonuçları; görev temelli konuşma etkinliklerinin hem kubaşık öğrenme ortamı yaratmada daha faydalı 
olabileceğini hem de gerçek hayattakine yakın dil kullanım fırsatları yaratmaya daha elverişli 
olduğunu göstermiştir.  

Yıl 2009, Cilt: 5 Sayı: 1, 33 - 52, 14.01.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmail Erten

Meryem Altay

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Erten, İ., & Altay, M. (2013). İNGİLİZCE KONUŞMA SINIFLARINDA YÜRÜTÜLEN GÖREV TEMELLİ GRUP ÇALIŞMALARININ ÖGRENCİLERİN KUBAŞIK DAVRANIŞLARINA ETKİLERİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 5(1), 33-52.