Araştırmada
öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel kimlik algılarının demografik
özelliklerine göre belirlenmesi ve öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile
örgütsel kimlik arasında ilişki olup olmadığı tespit edilmesi amaçlanmıştır. Tarama
modelinde gerçekleştirilen araştırmanın çalışma grubunu 2012-2013
eğitim-öğretim yılı Düzce ili Kaynaşlı ilçesindeki ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 149 öğretmen
oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre ilkokul ve ortaokul öğretmenlerinin
örgütsel adalet ve örgütsel kimlik algılarının yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Cinsiyet, branş, yaş ve kıdem
değişkenleri öğretmenlerin örgütsel adalet algılarında anlamlı farklılık ortaya
çıkarmazken, örgütsel kimliğe yönelik algılarında branş değişkeni dışındaki tüm
değişkenler anlamlı fark ortaya çıkarmışlardır. Örgütsel kimliğe yönelik
algıda erkek öğretmenlerin kadın öğretmenlere kıyasla daha yüksek düzeyde
örgütsel kimlik algılarının olduğu saptanmıştır. 31-40 yaş grubu öğretmenlerin
örgütsel kimlik algılarının 20-30 yaş grubu
öğretmenlere göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Kıdem değişkeni
açısından incelendiğinde 6-10 yıl ve 1-5 yıl arasında 6-10 yıl; 1-5 yıl ve 16
yıl ve üzeri arasında 16 yıl ve üzeri kıdeme sahip öğretmenlerin örgütsel
kimliğe yönelik algılarının daha yüksek olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel kimlik
algıları arasında orta düzeyde
pozitif yönlü ve anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Ulaşılan bulgulara göre okul müdürlerinin öğretmenlerin örgütsel
kimlik algılarını yüksek düzeyde tutmaları ve örgütsel adalete önem vermeleri önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 28 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.