In today's world, a structure where different languages coexist is prominent. In our country, many different languages are used in addition to Turkish. In an educational environment where different languages coexist, it is important to examine the views of teachers, who are one of the stakeholders in this process. This study aims to examine the views of primary school teachers who teach in bilingual classrooms, based on their own experiences, regarding teaching in such classrooms. The research was conducted using a qualitative research method, specifically the case study model. The study group consists of 48 primary school teachers working in primary schools affiliated with the Bitlis Provincial Directorate of National Education in the 2021-2022 academic year. These teachers were selected using the maximum variation sampling method, one of the purposive sampling techniques. Data for the research were collected through semi-structured interview forms, and the obtained data were analyzed using content analysis. According to the results of the research, the solution proposals provided by the primary school teachers regarding educating bilingual students indicate that they are mentally struggling with the process. However, it is also seen as a situation that every primary school teacher should experience.
Günümüz dünyasında farklı dillerin iç içe yaşadığı bir yapı göze çarpmaktadır. Ülkemizde de Türkçe dışında birçok farklı dil kullanılmaktadır. Farklı dillerin iç içe yaşadığı eğitim-öğretim ortamında bu sürecin paydaşlarından biri olan öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesi önemlidir. Bu çalışma, iki dilli sınıflarda eğitim veren sınıf öğretmenlerinin, sınıflarında eğitim vermeye yönelik görüşlerini kendi deneyimlerine dayalı olarak incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılında Bitlis İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilkokullarda görev yapan ve amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklem yöntemi ile belirlenmiş 48 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Ulaşılan bulgular sonucunda çalışmayı bütüncül olarak değerlendirecek olursak her alt problemde karşımıza çıkan nokta dil farklılığı ve iletişimsizliktir. Akabinde iletişimsizliğin yarattığı farklı problemler gelmektedir. Sınıf öğretmenlerinin iki dilli öğrencilere eğitim vermeye dair sundukları çözüm önerileri mental olarak oldukça zorlandıklarının bir göstergesidir. Bununla beraber her sınıf öğretmenin tecrübe etmesi gereken bir durum olarak görülmektedir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Çok Kültürlü Eğitim |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.