This study was conducted to understand the opinions of fifth grade science teachers about the 2017 science curriculum. The study was carried out in the fall semester of 2017-2018 academic year with 11 teachers who taught the fifth-grade science course in Ağrı province. The study was designed as a case study. Participants of the study were determined using snowball sampling method which is one of the purposeful sampling methods. The data of the study was collected by a semi-structured interview form. In the interviews, teachers were asked 8 questions. The data obtained from interviews were subjected to descriptive analysis. As a result of the study, it was determined that the teachers who participated in the research had both positive and negative opinions about the science curriculum of the 2017 science course. It is among the recommendations of the teachers to give effective and sufficient in-service training about the 2017 science curriculum.
2017 science curriculum the fifth-grade science teachers' opinions
Bu çalışma; 2017 fen bilimleri dersi öğretim programı hakkında beşinci sınıf fen bilimleri öğretmenlerinin görüşlerini anlamak amacıyla yapılmıştır. Çalışma; 2017-2018 eğitim öğretim yılının güz döneminde Ağrı il merkezinde bulunan beşinci sınıf fen bilimleri dersine giren 11öğretmenle yürütülmüştür. Çalışma durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcılarının belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı-yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. Araştırmada öğretmenlere 2017 fen bilimleri dersi öğretim programı ile ilgili 8 soru sorulmuştur. Öğretmenlerin sorulara verdikleri cevaplardan elde edilen veriler betimsel analizine tabii tutulmuştur..Çalışma sonucunda araştırmaya katılan öğretmenlerin 2017 fen bilimleri dersi öğretim programı ile ilgili hem olumlu hem de olumsuz görüşlere sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlere 2017 fen bilimleri dersi öğretim programı ile ilgili etkili ve yeterli hizmet içi eğitimler verilmesi çalışmanın önerileri arasındadır.
2017 Fen bilimleri öğretim programı beşinci sınıf fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 3 |