Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Role Ambiguity of School Principals

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 1, 335 - 359, 30.01.2021

Öz

Kaynakça

  • Acikalin, A., & Ozkan, M. (2015). Bir ogrenim cercevesi olarak okulu uonetmek. Ankara: Pegem.
  • Arslanargun, E., & Bozkurt, S. (2012). Okul mudurlerinin okul yonetiminde karsilastigi sorunlar. Gaziantep Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 11(2), 349 -368. (http://sbe.gantep.edu.tr)
  • Aypay, A. (2015). Egitim yonetimi, teori, arastirrma ve uygulama. S. Turan. (Ed.), Okul etkililigi, hesapverebilirlik ve Ggelistirme (ss. 270-298). Ankara: Nobel.
  • Aypay, A. (2015). Egitim yonetimi, teori, arastirrma ve uygulama. S. Turan. (Ed.), Sosyal bir sistem olarak okul, (ss. 1-39). Ankara: Nobel.
  • Bakioglu A., & Baltaci, R. (2017). Akreditasyon egitimde kalite. Ankara: Nobel.
  • Bakioglu, A., & Demiral, S. (2014). Okul yonetiminde belirsizlik. Ankara: Vize.
  • Balyer, A. (2012). Çagdas okul mudurlerinin degişen rolleri. Ahi Evran Universitesi Kırsehir Egitim Fakultesi Dergisi. (13).2, 75-93.
  • Bas, T., & Akturan, U. (2017). Sosyal bilimlerde bilgisayar destekli nitel arastirrma yontemleri. Ankara: Seckin.
  • Bauer, C. J., & Simmons, R. P., (2000). Role ambiguity: A review and integration of the literature. Journal of Modern Business, 1-23.
  • Burr, V. (2012). Sosyal insacilik. (S. Arkonaç, Trans.). Ankara: Nobel.
  • Bursalıoglu, Z. (2012). Egitim yonetiminde teori ve uygulama. Ankara: Pegem.
  • Bursalıoglu, Z. (2013). Okul yonetiminde yeni yapi ve davranis. Ankara: Nobel.
  • Ceylan, A., & Uluturk, H. (2006). Rol belirsizlik, rol çatışması, tatmini ve performans arasındaki ilişkiler. Dogu Universitesi Dergisi. 7(1). 48-58.
  • Creswell, W. J. (2018). Nitel arastirma yontemleri bes yaklsıma gore nitel arastirma ve arastirma deseni. (Ed. M. Bütün & S. B. Demir (.Trans. Eds.). Ankara: Siyasal.
  • Demirez, F., & Tosunoğlu, N. (2017). Orgut ikliminin ise yabancilasma uzerine etkisi: Gazi Universitesi Rektorluğunde bir arastirma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 9, 69-88. DOI: 10.20491
  • Dewey, J. (2010). Okul ve toplum. (Cev. H. A. Basman) Ankara: Pegem. (The original’s date is 1899).
  • Eren, Z. (2018). Bicimsel ve bicimsel olmayan orgut yapilarinin sosyal ag analizi: Oneri ve guven aları ornegi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(4), 1121-1142. doi:10.16986/HUJE.2018041879
  • Ersoy, F. (2017). Fenomenoloji. A. Saban. ve A Ersoy. (Ed). Egitimde nitel arastirma sesenleri icinde (ss. 81-134). Ankara: Anı.
  • Gumuseli, A. İ. (2001). Çagdas okul mudurunun liderlik alanları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yonetimi Dergisi. 28, 531-548.
  • Guney, S. (2015). Insan kaynaklari yönetim. Ankara: Nobel.
  • Baltas, A., & Baltas, Z.. (2000). Stres ve basa cikma yolları. Istanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tolay Sabuncuoğlu, E. (2008). Rol catismasininve rol belirsizliginin tukenmislik ve is doyumu etkilerinin incelenmesi. Dokuz Eylul Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi. 23(1), 35-49.
  • Merleau-Ponty, M. (2016). Alginin fenomenolojisi. (çev. E. Sarikartal ve E. Hacimuratoglu). Istanbul: Ithaki. (The original’s date is 1945).
  • Reilly, D. H. (1984). The principalship: The need for a new approach. Education, 104(3), 242-247.
  • Sabuncuoğlu, S. (2015). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Nobel.
  • Kocak, A., & Arun, O. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu., Selcuk İletsim, 4, 21-28.
  • Yildirim, A., & Simsek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel arastirrma yontemleri. Ankara: Sezkin.
  • Milli Egitim Bakanlıgı Okul Oncesi Egitim ve Ilkogretim Kurumlari Yonetmeligi. (2014, 26 July) Resmi Gazete (29072). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/07/20140726-4.htm
  • Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği (2013, 7 Eylül) Resmî Gazete (Sayı: 28758) https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=18812&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5

Role Ambiguity of School Principals

Yıl 2021, Cilt: 9 Sayı: 1, 335 - 359, 30.01.2021

Öz

The present study aimed to find out the school principals’ opinions working in public primary and secondary schools concerning their role ambiguity. It is significant for the purpose of this study to set forth the perspectives regarding experiencing the role ambiguity, consider the main factors which lay ground to role ambiguity and prevent situations that may adversely affect the functions of educational organizations in advance. This study employed a qualitative, phenomenological research design. As participants, there were 10 school principals determined with maximum variation sampling. The data, collected with the semi-structured interview, were analyzed and interpreted using the content analysis. The findings obtained in this study revealed two main themes as follows: “role ambiguity” and “influence framework”. “Role ambiguity” was divided into two subthemes as “role line” and “elements of ambiguity”. “Influence framework'; was divided into four subthemes as "organizational ambiguity", "pressure groups", "ambiguity mirror", and "solution paths". The findings obtained in this study showed that school principals experience role ambiguity. It was determined that the role ambiguity of the school principals of this sample resulted from organizational ambiguity and concluded that the school principals determined their roles as per the situation. Within the framework of the results of this study, the factors causing the role ambiguity of school principals should be removed.

Kaynakça

  • Acikalin, A., & Ozkan, M. (2015). Bir ogrenim cercevesi olarak okulu uonetmek. Ankara: Pegem.
  • Arslanargun, E., & Bozkurt, S. (2012). Okul mudurlerinin okul yonetiminde karsilastigi sorunlar. Gaziantep Universitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 11(2), 349 -368. (http://sbe.gantep.edu.tr)
  • Aypay, A. (2015). Egitim yonetimi, teori, arastirrma ve uygulama. S. Turan. (Ed.), Okul etkililigi, hesapverebilirlik ve Ggelistirme (ss. 270-298). Ankara: Nobel.
  • Aypay, A. (2015). Egitim yonetimi, teori, arastirrma ve uygulama. S. Turan. (Ed.), Sosyal bir sistem olarak okul, (ss. 1-39). Ankara: Nobel.
  • Bakioglu A., & Baltaci, R. (2017). Akreditasyon egitimde kalite. Ankara: Nobel.
  • Bakioglu, A., & Demiral, S. (2014). Okul yonetiminde belirsizlik. Ankara: Vize.
  • Balyer, A. (2012). Çagdas okul mudurlerinin degişen rolleri. Ahi Evran Universitesi Kırsehir Egitim Fakultesi Dergisi. (13).2, 75-93.
  • Bas, T., & Akturan, U. (2017). Sosyal bilimlerde bilgisayar destekli nitel arastirrma yontemleri. Ankara: Seckin.
  • Bauer, C. J., & Simmons, R. P., (2000). Role ambiguity: A review and integration of the literature. Journal of Modern Business, 1-23.
  • Burr, V. (2012). Sosyal insacilik. (S. Arkonaç, Trans.). Ankara: Nobel.
  • Bursalıoglu, Z. (2012). Egitim yonetiminde teori ve uygulama. Ankara: Pegem.
  • Bursalıoglu, Z. (2013). Okul yonetiminde yeni yapi ve davranis. Ankara: Nobel.
  • Ceylan, A., & Uluturk, H. (2006). Rol belirsizlik, rol çatışması, tatmini ve performans arasındaki ilişkiler. Dogu Universitesi Dergisi. 7(1). 48-58.
  • Creswell, W. J. (2018). Nitel arastirma yontemleri bes yaklsıma gore nitel arastirma ve arastirma deseni. (Ed. M. Bütün & S. B. Demir (.Trans. Eds.). Ankara: Siyasal.
  • Demirez, F., & Tosunoğlu, N. (2017). Orgut ikliminin ise yabancilasma uzerine etkisi: Gazi Universitesi Rektorluğunde bir arastirma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 9, 69-88. DOI: 10.20491
  • Dewey, J. (2010). Okul ve toplum. (Cev. H. A. Basman) Ankara: Pegem. (The original’s date is 1899).
  • Eren, Z. (2018). Bicimsel ve bicimsel olmayan orgut yapilarinin sosyal ag analizi: Oneri ve guven aları ornegi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(4), 1121-1142. doi:10.16986/HUJE.2018041879
  • Ersoy, F. (2017). Fenomenoloji. A. Saban. ve A Ersoy. (Ed). Egitimde nitel arastirma sesenleri icinde (ss. 81-134). Ankara: Anı.
  • Gumuseli, A. İ. (2001). Çagdas okul mudurunun liderlik alanları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yonetimi Dergisi. 28, 531-548.
  • Guney, S. (2015). Insan kaynaklari yönetim. Ankara: Nobel.
  • Baltas, A., & Baltas, Z.. (2000). Stres ve basa cikma yolları. Istanbul: Remzi Kitabevi.
  • Tolay Sabuncuoğlu, E. (2008). Rol catismasininve rol belirsizliginin tukenmislik ve is doyumu etkilerinin incelenmesi. Dokuz Eylul Universitesi Iktisadi ve Idari Bilimler Fakultesi Dergisi. 23(1), 35-49.
  • Merleau-Ponty, M. (2016). Alginin fenomenolojisi. (çev. E. Sarikartal ve E. Hacimuratoglu). Istanbul: Ithaki. (The original’s date is 1945).
  • Reilly, D. H. (1984). The principalship: The need for a new approach. Education, 104(3), 242-247.
  • Sabuncuoğlu, S. (2015). İnsan Kaynakları Yönetimi. Ankara: Nobel.
  • Kocak, A., & Arun, O. (2006). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu., Selcuk İletsim, 4, 21-28.
  • Yildirim, A., & Simsek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel arastirrma yontemleri. Ankara: Sezkin.
  • Milli Egitim Bakanlıgı Okul Oncesi Egitim ve Ilkogretim Kurumlari Yonetmeligi. (2014, 26 July) Resmi Gazete (29072). https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/07/20140726-4.htm
  • Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği (2013, 7 Eylül) Resmî Gazete (Sayı: 28758) https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=18812&MevzuatTur=7&MevzuatTertip=5
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erkan Tabancalı Bu kişi benim

Yasemin Su

Yayımlanma Tarihi 30 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tabancalı, E., & Su, Y. (2021). Role Ambiguity of School Principals. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 9(1), 335-359.
AMA Tabancalı E, Su Y. Role Ambiguity of School Principals. Derginin Amacı ve Kapsamı. Ocak 2021;9(1):335-359.
Chicago Tabancalı, Erkan, ve Yasemin Su. “Role Ambiguity of School Principals”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 9, sy. 1 (Ocak 2021): 335-59.
EndNote Tabancalı E, Su Y (01 Ocak 2021) Role Ambiguity of School Principals. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 9 1 335–359.
IEEE E. Tabancalı ve Y. Su, “Role Ambiguity of School Principals”, Derginin Amacı ve Kapsamı, c. 9, sy. 1, ss. 335–359, 2021.
ISNAD Tabancalı, Erkan - Su, Yasemin. “Role Ambiguity of School Principals”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 9/1 (Ocak 2021), 335-359.
JAMA Tabancalı E, Su Y. Role Ambiguity of School Principals. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2021;9:335–359.
MLA Tabancalı, Erkan ve Yasemin Su. “Role Ambiguity of School Principals”. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, c. 9, sy. 1, 2021, ss. 335-59.
Vancouver Tabancalı E, Su Y. Role Ambiguity of School Principals. Derginin Amacı ve Kapsamı. 2021;9(1):335-59.