Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Z Kuşağı Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algıları

Yıl 2022, Cilt: 36 Sayı: 1, 82 - 102, 21.03.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1028194

Öz

Günümüzde kuşak sınıflandırması; sessiz kuşak, bebek patlaması, X, Y, Z ve alfa kuşağı olarak yapılmaktadır. 2000 ve sonrasında doğanları temsil eden Z kuşağının en belirleyici özelliği, merkezinde internet olmak üzere teknolojik cihazlarla olan etkileşimleridir. Teknoloji ile iç içe bir hayat yaşayan Z kuşağının eğitim süreci de bu duruma paralellik gösterecek şekilde değişmektedir. Yaşanan Covid-19 pandemisi dünya çapında öğrenci nüfusunun yaklaşık %92’sini (1,576,021,818 öğrenci) etkilemiştir. Bu nedenle uzaktan eğitim ile ilk kez tanışan öğrencilerin uzaktan eğitim algılarının belirlenmesi önem arz etmektedir. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak yapılan bu çalışma fenomenoloji deseni ile yürütülmüştür. Amaçlı örnekleme ile belirlenen araştırma grubunu Z kuşağını temsil eden 10 öğrenci oluşturmuştur. Öğrencilerle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerde, araştırmacı tarafından hazırlanan veri toplama aracı kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenerek bulgular oluşturulmuştur. Çalışma kapsamında elde edilen bulgularda öğrencilerin ders, etkileşim, fırsat eşitsizliği, öğrenci rolü, öğretmen rolü ve teknik sorunlar olmak üzere birçok farklı konuya dikkat çektikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen bir başka sonuç ise teknoloji ile yakından ilişkili olan bu öğrencilerin uzaktan eğitimle gerçekleşen dersleri verimsiz bulduklarını ve teknoloji tabanlı yürütülen bu eğitim öğretim sürecine karşı daha çok olumsuz yargılara sahip olduklarını göstermiştir.

Kaynakça

  • Akpolat, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 54(2), 497-522. https://doi.org/10.30964/auebfd.822101
  • Altunbay, M., & Bıçak, N. (2018). Türkçe eğitimi derslerinde “Z kuşağı” bireylerine uygun teknoloji tabanlı uygulamaların kullanımı. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 10(1), 127- 142.
  • Ardıç, E., & Altun, A. (2017). Dijital çağın öğreneni. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 12-30.
  • Aydoğdu-Karaaslan, İ., & Tecim, V. (2008). Uzaktan eğitime yeni bir bakış: örnek uygulama. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (3), 135-148.
  • Bağcı, K. (2015). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemini kullanmaya devam etme niyetini etkileyen faktörlerin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi (Tez No. 417098) [Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Bahçeşehir Üniversitesi. (2020). Uzaktan eğitim süreci üzerine veli, öğretmen ve öğrencilerden elde edilen veriler ile ilgili araştırma bulgularının raporu. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112142.
  • Bulut, E. (2021). Üniversite öğrencilerinin salgın dönemi uzaktan eğitim deneyimleri: Ordu Üniversitesi sosyoloji bölümü ve BESYO örneği. ODÜSOBİAD 11(2), 533-548, https://10.48146/odusobiad.943135
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53
  • Candoğan, A. (2021, Mart). MEB, 2020 küresel salgın döneminde uzaktan eğitim izleme ve değerlendirme raporunu yayınladı, Webtekno, https://www.webtekno.com/meb-2020-kuresel-salgin- doneminde-uzaktan-egitim-izleme-ve-degerlendirme-raporu-nu-yayinladi-h106068.html
  • Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2016). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. John Wiley & Sons.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage.
  • Çallı, İ., İşman, A., & Torkul, O. (2014). Sakarya Üniversitesi'nde uzaktan eğitimin dünü bugünü ve geleceği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(3), 1-8.
  • Çetin, C., & Karalar, S. (2016). X, Y ve Z kuşağı öğrencilerin çok yönlü ve sınırsız kariyer algıları üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 157-197.
  • Çetin, M., Yılmaz, S. H., & İlhan, E. L. (2021). Koronavirüs (covid-19) pandemisi sürecinde uzaktan eğitim; beden eğitimi ve spor öğretmenleri perspektifinden. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 136161. https://doi.org/10.31680/gaunjss.882057
  • Demiray, U., & Adıyaman, Z. (Eds.). (2002). Kuruluşunun 10. Yılında Açıköğretim Lisesi İle İlgili Çalışmalar Kaynakçası, (2. Baskı). Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Demirkaya, H., Akdemir, A., Karaman, E., & Atan, Ö. (2015). Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(1), 186-204.
  • Erden-Ayhün, S. (2013). Kuşaklar arasındaki farklılıklar ve örgütsel yansımaları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 93-112.
  • Er-Türküresin, H. (2020). Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, Salgın sürecinde Türkiye'de ve dünyada eğitim, 49(1), 597-618. https://doi.org/10.37669/Millîegitim.787509
  • Gelişli, Y. (2015). Uzaktan eğitimde öğretmen yetiştirme uygulamaları: Tarihçe ve gelişim, Journal of Research in Education and Teaching, 4(3), 313-321.
  • Gökçe, O. (2006). İçerik Analizi: Kuramsal ve pratik bilgiler. (1. Baskı). Siyasal Kitabevi.
  • Halisdemir, M. (2016). Okul yöneticilerinin Z kuşağına yönelik tutumları ve Z kuşağının okul yöneticisi algısı (Tez No. 429947) [Yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • İçme, T., & Büyük, U. (2021). Uzaktan eğitim sürecine farklı bir bakış: Öğrencilerin metaforik algılarının belirlenmesi. Pearson Journal of Social Sciences - Humanities, 6(14), 1-14. http://dx.doi.org/10.46872/pj.271
  • İşman, A. (2005). Uzaktan eğitim. Pegem A Yayıncılık
  • Joshi, A., Dencker, J. C., & Franz, G. (2011). Generations in organizations. Research in Organizational Behavior, 31, 177-205.
  • Kan, A., & Fidan, E. (2016). Türk dili dersinin uzaktan eğitimle yürütülmesine ilişkin öğrenci algıları. Turkish Journal of Educational Studies, 3(2), 23-45.
  • Karadoğan, A. (2019). Z kuşağı ve öğretmenlik mesleği. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 9-41. https://doi.org/10.31463/aicusbed.597636
  • Karakeçili, V. (2019). Y ve Z kuşaklarının online eğitim teknolojilerine karşı tutumlarının karşılaştırılma (Tez No. 583740) [Yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020).Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Kavalcı, K., & Ünal, S. (2016). Y ve Z kuşaklarının öğrenme stilleri ve tüketici karar verme tarzları açısından karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 1033-1050.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem Yayıncılık.
  • Koç-Akran, S. (2020). Türkiye’deki z kuşakların eğitiminde ailenin rolü: Jean Jacques Rousseau’nun “Emile ya da eğitim üzerine” örneği. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 79-100. https://doi.org/10.31463/aicusbed.731696
  • Kuran, E. (2019). Bir Kuşağı Anlamak. Mundi Kitap.
  • Latif, H., & Serbest, S. (2014). Türkiye’de 2000 kuşağı ve 2000 kuşağının iş ve çalışma anlayışı, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 4, 2147-8473.
  • Marshall, C., & Rossman, G. B. (2006). Designing qualitative research. Sage.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber ( S. Turan, Çev.). Nobel Yayıncılık.
  • Mücevher, M. H., & Erdem, R. (2018). X kuşağı akademisyenler ile Y kuşağı öğrencilerin birbirlerine karşı algıları. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 9(22), 60-74. https://doi.org/10.21076/vizyoner.391745
  • Oral, G. A. (2013). Çalışma hayatında kuşaklar ve çatışmalar (Tez No. 345395) [Yüksek lisans tezi Bahçeşehir Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Öz, Ü. (2015). X Y Z kuşaklarının özellikleri ve Y kuşağının örgütsel bağlılık düzeyi analizi (Tez No. 396101) [Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Öztaş, S., & Kılıç, B. (2017). The evaloution of students opinions of teaching the Atatürk’s principles and history of revolution course with distance education. Turkish History Education Journal, 6(2), 268- 293. https://doi.org/10.17497/tuhed.327979
  • Pınar, M. A., & Dönel-Akgül, G. (2020). Covid-19 Salgını Sürecinde Fen Bilimleri Dersinin Uzaktan Eğitim İle Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10 (2), 461-486. https://doi.org/10.26579/jocress.377
  • Prensky, M. (2001a). Digital natives, digital ımmigrants . From On the Horizon. 9(5), 1-6.
  • Reeves, T. C., & Oh, E. (2008). Generational differences. Handbook of research on educational communications and technology, 3, 295-303.
  • Rose, P., Beeby, J., & Parker, D. (1995). Academic rigour in the lived experience of researchers using phenomenological methods in nursing. Journal of Advanced Nursing. 21(6), 1123-1129. https://doi.org/10.1046/j.1365- 2648.1995.21061123.x
  • Savaş, S., & Karataş, S. (2019). Z kuşağı öğrencisini tanımak. Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği Yayınları.
  • Savaş, S., Güler, O., Kaya, K., Çoban, G., & Güzel, M. S. (2021).Eğitimde dijital oyunlar ve oyun ile öğrenme. Uluslararası Aktif Öğrenme Dergisi, 6(2), 117-140.
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Seymen, A. F. (2017). Y ve Z kuşak insanı özelliklerinin Millî Eğitim Bakanlığı 2014-2019 stratejik programı ve TÜBİTAK vizyon 2023 öngörüleri ile ilişkilendirilmesi. Kent Akademisi, 10(32), 467-489.
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 9931009. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43346
  • Türk Dil Kurumu. (t.y.). Kuşak. İçinde Güncel Türkçe sözlük. Erişim tarihi: Temmuz 15, 2021, https://sozluk.gov.tr/
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 24(24), 543-554.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Nobel Yayıncılık.
  • Ünlü, G., & Çiçek, H. (2019). Z Kuşağının Kariyer Beklentileri: Lise Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 447-458.
  • Verduin, J. R. B., & Clark, T. (1994). Uzaktan Eğitim: Etkin uygulama esasları (D. Mavis, Çev.). Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(2), 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936
  • Z kuşağı. (2022, Ocak 15). İçinde Vikipedia. https://tr.wikipedia.org/wiki/Z_ku%C5%9Fa%C4%9F%C4%B1
  • Zemke, R., Raines, C., & Filipczak, B. (1999). Generations at work: Managing the clash of veterans, boomers, xers, and nexters in your workplace. Amacom.
  • Yaşin, B., Özkan, E., & Baloğlu, S. (2017). Tüketicilerin çevrimiçi perakende alışveriş sitelerine yönelik sadakatleri üzerinde memnuniyet, güven ve kalite algılarının rolü. Yönetim: İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadi Enstitüsü Dergisi, 28(83), 24-47.
  • Yu, X., Roy, S. K., Quazi, A., Nguyen, B., & Han, Y. (2017). Internet entrepreneurship and “the sharing of information” in an internet-of-things context: The role of interactivity, stickiness, e-satisfaction and word-of-mouth in online SMEs’ websites. Internet Research, 27(1), 74-96.
  • Zhang, M., Guo, L., Hu, M., & Liu, W. (2017). Influence of customer engagement with company social networks on stickiness: Mediating effect of customer value creation. International Journal of Information Management, 37(3), 229-240.

Perceptions of Distance Education of Generation Z Students

Yıl 2022, Cilt: 36 Sayı: 1, 82 - 102, 21.03.2022
https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1028194

Öz

Currently, the generation is classified as the silent generation, baby boom, X, Y, Z and alpha generation. The most defining feature of generation Z, which represents those born in 2000 and later, is their interaction with technological devices, with the Internet at their center. The educational process of Generation Z, who live a life intertwined with technology, is also changing in a way that parallels this situation. The Covid-19 pandemic has affected approximately 92% of the student population (1,576,021,818 students) worldwide. For this reason, it is important to determine the perceptions of distance education of students who are acquainted with distance education for the first time. This study was conducted using the qualitative research method and was carried out with the phenomenology pattern. The research group determined by purposeful sampling was composed of 10 students representing the Z generation. The data collection tool prepared by the researcher was used in the semi-structured interviews with the students. The data obtained were analyzed by content analysis and the findings were formed. In the findings obtained within the scope of the study, it was concluded that the students drew attention to many different issues including course, interaction, opportunity inequality, student role, teacher role and technical problems. Another result obtained from this study showed that these students, who are closely related to technology, find distance education courses inefficient and have more negative judgments about this technology-based educational process.

Kaynakça

  • Akpolat, T. (2021). Ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitime ilişkin metaforik algılarının incelenmesi. University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 54(2), 497-522. https://doi.org/10.30964/auebfd.822101
  • Altunbay, M., & Bıçak, N. (2018). Türkçe eğitimi derslerinde “Z kuşağı” bireylerine uygun teknoloji tabanlı uygulamaların kullanımı. Zeitschrift für die Welt der Türken/Journal of World of Turks, 10(1), 127- 142.
  • Ardıç, E., & Altun, A. (2017). Dijital çağın öğreneni. Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi, 1(1), 12-30.
  • Aydoğdu-Karaaslan, İ., & Tecim, V. (2008). Uzaktan eğitime yeni bir bakış: örnek uygulama. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (3), 135-148.
  • Bağcı, K. (2015). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemini kullanmaya devam etme niyetini etkileyen faktörlerin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi (Tez No. 417098) [Yüksek lisans tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Bahçeşehir Üniversitesi. (2020). Uzaktan eğitim süreci üzerine veli, öğretmen ve öğrencilerden elde edilen veriler ile ilgili araştırma bulgularının raporu. Bahçeşehir Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (3), 112142.
  • Bulut, E. (2021). Üniversite öğrencilerinin salgın dönemi uzaktan eğitim deneyimleri: Ordu Üniversitesi sosyoloji bölümü ve BESYO örneği. ODÜSOBİAD 11(2), 533-548, https://10.48146/odusobiad.943135
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53
  • Candoğan, A. (2021, Mart). MEB, 2020 küresel salgın döneminde uzaktan eğitim izleme ve değerlendirme raporunu yayınladı, Webtekno, https://www.webtekno.com/meb-2020-kuresel-salgin- doneminde-uzaktan-egitim-izleme-ve-degerlendirme-raporu-nu-yayinladi-h106068.html
  • Clark, R. C., & Mayer, R. E. (2016). E-learning and the science of instruction: Proven guidelines for consumers and designers of multimedia learning. John Wiley & Sons.
  • Creswell, J. W. (2013). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage.
  • Çallı, İ., İşman, A., & Torkul, O. (2014). Sakarya Üniversitesi'nde uzaktan eğitimin dünü bugünü ve geleceği. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(3), 1-8.
  • Çetin, C., & Karalar, S. (2016). X, Y ve Z kuşağı öğrencilerin çok yönlü ve sınırsız kariyer algıları üzerine bir araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 157-197.
  • Çetin, M., Yılmaz, S. H., & İlhan, E. L. (2021). Koronavirüs (covid-19) pandemisi sürecinde uzaktan eğitim; beden eğitimi ve spor öğretmenleri perspektifinden. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 4(1), 136161. https://doi.org/10.31680/gaunjss.882057
  • Demiray, U., & Adıyaman, Z. (Eds.). (2002). Kuruluşunun 10. Yılında Açıköğretim Lisesi İle İlgili Çalışmalar Kaynakçası, (2. Baskı). Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Demirkaya, H., Akdemir, A., Karaman, E., & Atan, Ö. (2015). Kuşakların yönetim politikası beklentilerinin araştırılması. İşletme Araştırmaları Dergisi, 7(1), 186-204.
  • Erden-Ayhün, S. (2013). Kuşaklar arasındaki farklılıklar ve örgütsel yansımaları. Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 93-112.
  • Er-Türküresin, H. (2020). Covid-19 pandemi döneminde yürütülen uzaktan eğitim uygulamalarının öğretmen adaylarının görüşleri bağlamında incelenmesi. Millî Eğitim Dergisi, Salgın sürecinde Türkiye'de ve dünyada eğitim, 49(1), 597-618. https://doi.org/10.37669/Millîegitim.787509
  • Gelişli, Y. (2015). Uzaktan eğitimde öğretmen yetiştirme uygulamaları: Tarihçe ve gelişim, Journal of Research in Education and Teaching, 4(3), 313-321.
  • Gökçe, O. (2006). İçerik Analizi: Kuramsal ve pratik bilgiler. (1. Baskı). Siyasal Kitabevi.
  • Halisdemir, M. (2016). Okul yöneticilerinin Z kuşağına yönelik tutumları ve Z kuşağının okul yöneticisi algısı (Tez No. 429947) [Yüksek lisans tezi, Maltepe Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • İçme, T., & Büyük, U. (2021). Uzaktan eğitim sürecine farklı bir bakış: Öğrencilerin metaforik algılarının belirlenmesi. Pearson Journal of Social Sciences - Humanities, 6(14), 1-14. http://dx.doi.org/10.46872/pj.271
  • İşman, A. (2005). Uzaktan eğitim. Pegem A Yayıncılık
  • Joshi, A., Dencker, J. C., & Franz, G. (2011). Generations in organizations. Research in Organizational Behavior, 31, 177-205.
  • Kan, A., & Fidan, E. (2016). Türk dili dersinin uzaktan eğitimle yürütülmesine ilişkin öğrenci algıları. Turkish Journal of Educational Studies, 3(2), 23-45.
  • Karadoğan, A. (2019). Z kuşağı ve öğretmenlik mesleği. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 9-41. https://doi.org/10.31463/aicusbed.597636
  • Karakeçili, V. (2019). Y ve Z kuşaklarının online eğitim teknolojilerine karşı tutumlarının karşılaştırılma (Tez No. 583740) [Yüksek lisans tezi, Bahçeşehir Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Karakuş, N., Ucuzsatar, N., Karacaoğlu, M. Ö., Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020).Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Kavalcı, K., & Ünal, S. (2016). Y ve Z kuşaklarının öğrenme stilleri ve tüketici karar verme tarzları açısından karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(3), 1033-1050.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem Yayıncılık.
  • Koç-Akran, S. (2020). Türkiye’deki z kuşakların eğitiminde ailenin rolü: Jean Jacques Rousseau’nun “Emile ya da eğitim üzerine” örneği. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 79-100. https://doi.org/10.31463/aicusbed.731696
  • Kuran, E. (2019). Bir Kuşağı Anlamak. Mundi Kitap.
  • Latif, H., & Serbest, S. (2014). Türkiye’de 2000 kuşağı ve 2000 kuşağının iş ve çalışma anlayışı, Gençlik Araştırmaları Dergisi, 4, 2147-8473.
  • Marshall, C., & Rossman, G. B. (2006). Designing qualitative research. Sage.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma desen ve uygulama için bir rehber ( S. Turan, Çev.). Nobel Yayıncılık.
  • Mücevher, M. H., & Erdem, R. (2018). X kuşağı akademisyenler ile Y kuşağı öğrencilerin birbirlerine karşı algıları. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 9(22), 60-74. https://doi.org/10.21076/vizyoner.391745
  • Oral, G. A. (2013). Çalışma hayatında kuşaklar ve çatışmalar (Tez No. 345395) [Yüksek lisans tezi Bahçeşehir Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Öz, Ü. (2015). X Y Z kuşaklarının özellikleri ve Y kuşağının örgütsel bağlılık düzeyi analizi (Tez No. 396101) [Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi]. YÖK Tez Merkezi.
  • Öztaş, S., & Kılıç, B. (2017). The evaloution of students opinions of teaching the Atatürk’s principles and history of revolution course with distance education. Turkish History Education Journal, 6(2), 268- 293. https://doi.org/10.17497/tuhed.327979
  • Pınar, M. A., & Dönel-Akgül, G. (2020). Covid-19 Salgını Sürecinde Fen Bilimleri Dersinin Uzaktan Eğitim İle Verilmesine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10 (2), 461-486. https://doi.org/10.26579/jocress.377
  • Prensky, M. (2001a). Digital natives, digital ımmigrants . From On the Horizon. 9(5), 1-6.
  • Reeves, T. C., & Oh, E. (2008). Generational differences. Handbook of research on educational communications and technology, 3, 295-303.
  • Rose, P., Beeby, J., & Parker, D. (1995). Academic rigour in the lived experience of researchers using phenomenological methods in nursing. Journal of Advanced Nursing. 21(6), 1123-1129. https://doi.org/10.1046/j.1365- 2648.1995.21061123.x
  • Savaş, S., & Karataş, S. (2019). Z kuşağı öğrencisini tanımak. Eğitim Yöneticileri ve Uzmanları Derneği Yayınları.
  • Savaş, S., Güler, O., Kaya, K., Çoban, G., & Güzel, M. S. (2021).Eğitimde dijital oyunlar ve oyun ile öğrenme. Uluslararası Aktif Öğrenme Dergisi, 6(2), 117-140.
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). Covıd-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1), 40-53.
  • Seymen, A. F. (2017). Y ve Z kuşak insanı özelliklerinin Millî Eğitim Bakanlığı 2014-2019 stratejik programı ve TÜBİTAK vizyon 2023 öngörüleri ile ilişkilendirilmesi. Kent Akademisi, 10(32), 467-489.
  • Sirem, Ö., & Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerinin covid-19 sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri. Electronic Turkish Studies, 15(4), 9931009. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43346
  • Türk Dil Kurumu. (t.y.). Kuşak. İçinde Güncel Türkçe sözlük. Erişim tarihi: Temmuz 15, 2021, https://sozluk.gov.tr/
  • Türnüklü, A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: Görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi. 24(24), 543-554.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Nobel Yayıncılık.
  • Ünlü, G., & Çiçek, H. (2019). Z Kuşağının Kariyer Beklentileri: Lise Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22(2), 447-458.
  • Verduin, J. R. B., & Clark, T. (1994). Uzaktan Eğitim: Etkin uygulama esasları (D. Mavis, Çev.). Anadolu Üniversitesi Basımevi.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (5. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 6(2), 299-322. https://doi.org/10.16949/turcomat.75936
  • Z kuşağı. (2022, Ocak 15). İçinde Vikipedia. https://tr.wikipedia.org/wiki/Z_ku%C5%9Fa%C4%9F%C4%B1
  • Zemke, R., Raines, C., & Filipczak, B. (1999). Generations at work: Managing the clash of veterans, boomers, xers, and nexters in your workplace. Amacom.
  • Yaşin, B., Özkan, E., & Baloğlu, S. (2017). Tüketicilerin çevrimiçi perakende alışveriş sitelerine yönelik sadakatleri üzerinde memnuniyet, güven ve kalite algılarının rolü. Yönetim: İstanbul Üniversitesi İşletme İktisadi Enstitüsü Dergisi, 28(83), 24-47.
  • Yu, X., Roy, S. K., Quazi, A., Nguyen, B., & Han, Y. (2017). Internet entrepreneurship and “the sharing of information” in an internet-of-things context: The role of interactivity, stickiness, e-satisfaction and word-of-mouth in online SMEs’ websites. Internet Research, 27(1), 74-96.
  • Zhang, M., Guo, L., Hu, M., & Liu, W. (2017). Influence of customer engagement with company social networks on stickiness: Mediating effect of customer value creation. International Journal of Information Management, 37(3), 229-240.
Toplam 62 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuğba İçme 0000-0003-0296-296X

Tuba Yıldırım 0000-0002-2983-9649

Uğur Büyük 0000-0002-6830-8349

Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 25 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 36 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İçme, T., Yıldırım, T., & Büyük, U. (2022). Z Kuşağı Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim Algıları. Erciyes Akademi, 36(1), 82-102. https://doi.org/10.48070/erciyesakademi.1028194

Cited By








ERCİYES AKADEMİ | 2021 | erciyesakademi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.