İnovasyon kelimesi yeniliği çağrıştırmaktadır. İşletme içerisindeki çeşitli boyutlarda yenilikçi yaklaşımlar uygulanmasını temsil etmektedir. Bu çalışmada inovasyonun KOBİ’ler açısından uygulanabilirliği değerlendirilmiştir. Bu amaçla KOBİ’lerin genel firma özelliklerinin inovasyon uygulamalarına etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Genel firma özellikleri olarak beş boyut ele alınmıştır. Bunlar; firma büyüklüğü, firma yaşı, hukuki statüsü, faaliyet alanı, Ar-Ge’ye ayrılan pay olarak belirlenmiştir. Bu beş boyut ile dört farklı inovasyon türü; ürün, pazar, süreç ve organizasyonel inovasyon, değerlendirilmiştir. Çalışma Balıkesir ilinde bulunan küçük ve orta büyüklükteki işletmeleri kapsamaktadır. Çalışma sonucunda, firma büyüklüğünün pazar ve organizasyonel inovasyon ile; firma yaşının ürün ve organizasyonel inovasyon ile; faaliyet alanının organizasyonel inovasyon ile; Ar-Ge’ye ayrılan payın ürün inovasyonu, süreç inovasyonu ve organizasyonel inovasyon ile pozitif yönde ilişkili olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Sayı: 39 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.