Kahvehaneler, 16. yüzyıldan günümüze değin, Türk toplum
hayatının önemli sosyal iletişim mekânları olarak kabul edilmektedir.
Kahvehaneler, tarihsel süreç içerisinde önemli tartışmaların yapıldığı, siyasal
eleştirilerin getirildiği mekânlar olarak dikkat çekmektedir. Bu çalışma,
sosyo-kültürel açıdan önemli olarak kabul edilen kahvehanelerin iletişim yönünden
özelliklerini açığa çıkarmayı amaçlamaktadır. Gaziantep örneğindeki
kahvehanelerde yapılan araştırma sonuçlarına göre, bireyler kahvehanede
rahatladıklarını hissetmekte; kahvehanelerdeki sohbet ortamı toplumsal gündem
konularına yönelik kanaatleri etkilemektedir. Kahvehanelerde siyaset ve gündem öne
çıkmakta; kahvehanelerdeki tartışmalar eleştirel bir nitelik taşıyabilmektedir.
Buna göre, kahvehanelerin kamusal iletişim mekânları olduğu düşünülebilir.
We notice that
coffeehouses are important social communication places of Turkish social life
from 16th century to nowadays. People have made important discussions, and
brought politic criticism at coffeehouses in the historical process. The study
aims to disclose communicative features of coffeehouses which are accepted very
important places in terms of socio-cultural structure. According to data of the
example of Gaziantep coffeehouses, individuals feel comforted in coffeehouses,
and also talk environment of coffeehouses influence the thoughts about social
agenda topics. In coffeehouses, politics and agenda become prominent, and the
discussion at coffeehouses may have a critical characteristic. Accordingly, we
conclude that coffeehouses are public communication environments.
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Şubat 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |