An. Zamanın en küçük birimi. Günlük hayat süresince yaşanılan her şey zamanın
bu en küçük birimi olan “an”da çok hızlı bir şekilde gerçekleşmektedir. İnsanların
“an”ı yaşadığı çağda markaların da “an”ı yakalamak için hedef kitlelerini iyi analiz
etmeleri gerekmektedir. Günümüzde bireyler yeni medya araçlarını aktif bir şekilde
kullanmaktadır. Dolayısıyla markaların hedef kitlelerini ve tüketicilerini dinlemeleri,
gündemdeki güncel içeriklerle etkileşim oluşturacak içerikler üretmeleri,
geleneksel pazarlama iletişimi planlarının dışına çıkarak farklılık oluşturmalarını
ve anı yakalamalarını sağlamaktadır. An ve reklamın kesiştiği nokta pazarlama
literatüründe “gerçek-zamanlı pazarlama/real-time marketing kavramıyla ifade
edilmektedir. Doyle (2005, 272) “gerçek-zamanlı pazarlama” kavramını reklam
mesajlarının tüketicilere bir ya da daha fazla iletişim kanalından gerçek zamanlı
olarak sunulması ve bu aktivitelerin etkililiğinin izlenmesi olarak tanımlamaktadır.
Bilgi iletişim teknolojilerinin interneti geliştirmesi ve sosyal medya araçlarının
hayatımızın merkezine yerleşmesiyle bir pazarlama iletişimi yaklaşımı olarak gerçekzamanlı
pazarlama pratikleri günümüzde en çok dijital medyada gerçekleşmektedir.
Bu çalışma gerçek-zamanlı pazarlama/real-time marketing ve sosyal medyada
kullanımını araştırmaktadır. Çalışma pazarlama iletişimi bağlamında otomobil
markalarının “Geleceğe Dönüş Günü”/“Back to The Future Day” olarak adlandırılan
21 Ekim 2015 tarihi Çarşamba günü sosyal medyadaki gerçek-zamanlı pazarlama
pratiklerini nitel araştırma yöntemi tasarımında örnek olay tarama modeli kullanarak
gösterge bilimsel analiz tekniğiyle açıklamayı amaçlamaktadır.
Pazarlama İletişimi Gerçek-zamanlı Pazarlama Marka Sosyal Medya Otomobil
Moment. The smallest unit at the time. Everything we live in everyday life happens very
quickly in this smallest unit of time. When people are living “moments”, brands need
to analyze their target mass well in order to catch “moments”. Individuals are actively
using new media tools nowadays. Hence, brands creating new content, listening to
existing and potential consumers, and creating content that will interact with upto-date
content on the agenda, makes them different from traditional marketing
communications schemes and capture the moment. Doyle (2005, 272) argues that
the concept of “real-time marketing” means that advertising messages are presented
in real time to consumers through one or more channels of communication, realtime
marketing practices as a marketing communications approach is nowadays the
most common in digital media, as information communication technology’s internet
development and social media tools are at the center of our lives.
This study explores the use of real-time marketing and social media. The aim of the
study is to explain the real-time marketing practices in social media on the basis of
the scientific analysis technique using the case study model in qualitative research
method design on 21 October 2015 called “Back to the Future Day” of automobile
brands in the context of marketing communication.
Marketing Communication Real-time Marketing Brand Social Media Cars
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 14 Şubat 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |