Sosyal medya, kısa bir süre içinde milyonlarca insanın birbirleriyle etkileşimde bulunduğu bir platform haline gelirken, birçok birey ve kuruluş kendi tanıtımlarını yapmak için bu aracı kullanmaya başlamıştır. Sosyal medyanın iletişim potansiyelinden faydalanmak isteyenler arasında dizi yapımcıları da yer almaktadır. Son yıllarda dizi filmleri, izleyici kitlelerini oluştururken, diğer iletişim kanallarının yanı sıra sosyal medyayı da aktif bir şekilde değerlendirmektedir. Çalışma, televizyon ve sosyal medya arasında nasıl bir yöndeşme olduğunu ortaya koymayı amaçlamaktadır. En çok izlenilen Bahar ve Kızılcık Şerbeti dizilerinin Instagram hesapları çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Bu çalışma, televizyon ile sosyal medya arasındaki ilişkiyi ortaya koyması ve güncel veriler sunması açısından önemlilik arz etmektedir. İçerik analizi yöntemi ile incelenilen çalışmanın sonucunda her iki dizinin de sosyal medyayı etkin kullandıkları gözlemlenmiştir. Her iki televizyon dizisinde benzer sosyal medya stratejileri kullanarak izleyiciyi aktif tutulmaya çalıştıkları sonucuna ulaşılmış, televizyon kanalları ile sosyal medyanın yöndeşmesine vurgu yapılmıştır.
Televizyon sosyal medya yöndeşme televizyon dizisi Instagram
Many individuals and organizations have taken advantage of social media to promote themselves since it has become a platform where millions of people can interact with each other in a short amount of time. Among those who wish to take advantage of the communication potential of social media are producers of television series. Social media has been widely used by TV series to create their audiences over the last few years, along with other communication channels. The purpose of this study is to examine whether there is a convergence between television and social media. The Instagram accounts of the most popular TV series Bahar and Kızılcık Şerbeti constitute the sample of the study. By providing up-to-date data, this study is remarkable in terms of offering insight into the relationship between television and social media. The study, which is based on a content analysis method, has revealed that both TV series are effectively utilizing social media. The conclusion has been reached that both TV series attempt to keep the audience engaged by utilizing similar social media strategies, and the convergence of television channels and social media has been highlighted.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Medya Çalışmaları |
Bölüm | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1 |