Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Disiplinlerarası Yaklaşımla İşlenen Derslerin, Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Matematik Derslerine Yönelik Tutumlarına Etkisi

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 112 - 120, 18.12.2019

Öz

Bu araştırmanın amacı, disiplinler arası yaklaşımla hazırlanmış derslerin öğrencilerin farklı dersler
üzerindeki algılarına etkisinin incelenmesidir. Bu bağlamda disiplinler arası yaklaşımla 6. sınıf matematik
ve beden eğitimi derslerini ilişkilendirerek öğrencilerin beden eğitimi ve matematik derslerine yönelik
tutumlarına etkilerinin incelenmesi hedeflenmiştir. Çalışmanın grubu, İstanbul ili, Başakşehir ilçesinde
2017-2018 öğretim yılında, bir özel okulda iki farklı şubede öğrenim gören 34 altıncı sınıf öğrencisi
oluşturmuştur. Bu çalışmada “ön test son test deney-kontrol gruplu” deneysel yöntem kullanılmıştır.
Araştırma bulgularına göre, matematikle ilişkilendirilmiş beden eğitimi dersleri ile geleneksel metotla
tasarlanmış derslere devam eden öğrencilerin matematik ve beden eğitimi dersine yönelik tutumlarında
anlamalı bir farklılık olmadığı görülmüştür (p>0.05). Araştırma sonuçları alan yazın çerçevesinde
tartışılmış ve uygulamacı ve araştırmacılara öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Apostel, L. (1970). Interdisciplinarty; Problems of Teaching and Research in Universities. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development. https://archive.org/details/ERIC_ED061895.
  • Baykul, Y. (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. 1-5. Sınıflar İçin. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Coşkun, S. B. ve Altun, S. (2012). İlköğretim 8. Sınıf Matematik Dersinin Disiplinler Arası Yaklaşım İlkelerine Göre İşlenmesinin Öğrencilerin Matematik Başarısı Üzerindeki Etkisi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 2 (2), 91-122.
  • Coşkun, S. B. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Matematik Dersinin Disiplinler Arası Yaklaşımla İşlenmesinin Öğrencilerin Matematik Başarıları ve Eleştirel Düşünme Eğilimleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Drake, S. ve Burns, R. (2004). Meeting standards through integrated curriculum. Alexandria, Va: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Guercio, C. J. (2003). An interdisciplinary curriculum and its positive effect on student motivation in the classroom. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Caldwell College.
  • Günsel, A. M. (2004). İlköğretimde beden eğitimi ve uygulamaları. Ankara: Anı.
  • Gür, T. (2003). Eğitimin Geleceği, Üniversitelerin ve Eğitimin Değişen Paradigması. (Ed: O.N. Babüroğlu) Araştırma ve Eğitimde Disiplinlerarasılık. İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayını.
  • Jacobs, H. H. (1989). Interdisciplinary Curriculum: Design and Implementation. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development. https://files.eric.ed.gov/-fulltext/ED316506.pdf.
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2011). Online eğitimde program geliştirme. Ankara: İhtiyaç Yayıncılık.
  • Lake, K. (1994). Integrated Curriculum. Portland: Northwest Regional Educational Laboratory. https:// educationnorthwest.org/sites/default/files/integrated-curriculum.pdf.
  • MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Önal, N. (2013) Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması. İlköğretim-Online, 12(4), 938-948. https://toad.halileksi.net/sites/default/ files/pdf/matematik-tutumolcegi- toad.pdf.
  • Özçelik, C. (2015). Disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı hazırlanan öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin geometrik cisimlerin hacimleri konusundaki akademik başarılarına ve problem çözme becerilerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Phillips, S.R. & Silverman, S. (2012). Development and validation of scores of an instrument to measure fourth and ffth grade student attitude toward physical education. Measurement of Physical Education and Exercise Science, 16, 316-327.
  • Sullivan, J. M. (2000). A study of the effect of an interdisciplinary study improvement program on the academic achievement and classroom behavior among tenth grade students. Unpublished doctoral dissertation, Universty of Massachusetts Lowell.
  • Tamer, K. ve Pulur, A. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Ada
  • UNESCO (1986). Interdisciplinarity in General Education. Division of Educational Sciences, (1–5 Temmuz 1985). UNESCO Headquartes. http://www.unesco.org/education/pdf/ 31_14.pdf.
  • Varol Y.K., Ünlü H., Erbaş M K., Sünbül A. M. (2016) İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması, Spor Bilimleri Dergisi. 27 (1), 16–26.
  • Yarımca, Ö. (2011). Disiplinlerarası Yaklaşıma Dayalı Bir Durum Çalışması. Akademik Bakış Dergisi, (25), .1-22. http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex – 142.386.8125.pdf.
  • Yıldırım, A. (1996). Disiplinlerarası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 12, 89-94.

The Effect of Interdisciplinary Approaches on Students’ Attitudes Towards Physical Education and Mathematics Courses

Yıl 2019, Cilt: 4 Sayı: 2, 112 - 120, 18.12.2019

Öz

The aim of this study was to investigate the effects of the interdisciplinary approach on students’ perceptions
towards different courses. For this purpose, it was examined the effects of interdisciplinary approach on 6th
grade students’ peceptions towards mathematics and physical education courses. The sample of the study
was consisted of 34 sixth grade students in a private school in the 2017-2018 academic year in Başakşehir,
İstanbul. In this study, experimental method with pre-test and post-test experimental-control group was
used. According to the research findings, there was no significant difference between pre-test and post-test
scores of the students attending the courses designed with interdisciplinary activities and the designed
with traditional method (p>0.05). The results of the research were discussed within the framework of the
literature and suggestions were presented to practitioners and researchers.

Kaynakça

  • Apostel, L. (1970). Interdisciplinarty; Problems of Teaching and Research in Universities. Paris: Organisation for Economic Co-operation and Development. https://archive.org/details/ERIC_ED061895.
  • Baykul, Y. (2014). İlköğretimde Matematik Öğretimi. 1-5. Sınıflar İçin. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Coşkun, S. B. ve Altun, S. (2012). İlköğretim 8. Sınıf Matematik Dersinin Disiplinler Arası Yaklaşım İlkelerine Göre İşlenmesinin Öğrencilerin Matematik Başarısı Üzerindeki Etkisi. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 2 (2), 91-122.
  • Coşkun, S. B. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Matematik Dersinin Disiplinler Arası Yaklaşımla İşlenmesinin Öğrencilerin Matematik Başarıları ve Eleştirel Düşünme Eğilimleri Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Drake, S. ve Burns, R. (2004). Meeting standards through integrated curriculum. Alexandria, Va: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Guercio, C. J. (2003). An interdisciplinary curriculum and its positive effect on student motivation in the classroom. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Caldwell College.
  • Günsel, A. M. (2004). İlköğretimde beden eğitimi ve uygulamaları. Ankara: Anı.
  • Gür, T. (2003). Eğitimin Geleceği, Üniversitelerin ve Eğitimin Değişen Paradigması. (Ed: O.N. Babüroğlu) Araştırma ve Eğitimde Disiplinlerarasılık. İstanbul: Sabancı Üniversitesi Yayını.
  • Jacobs, H. H. (1989). Interdisciplinary Curriculum: Design and Implementation. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development. https://files.eric.ed.gov/-fulltext/ED316506.pdf.
  • Karacaoğlu, Ö. C. (2011). Online eğitimde program geliştirme. Ankara: İhtiyaç Yayıncılık.
  • Lake, K. (1994). Integrated Curriculum. Portland: Northwest Regional Educational Laboratory. https:// educationnorthwest.org/sites/default/files/integrated-curriculum.pdf.
  • MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Önal, N. (2013) Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Tutumlarına Yönelik Ölçek Geliştirme Çalışması. İlköğretim-Online, 12(4), 938-948. https://toad.halileksi.net/sites/default/ files/pdf/matematik-tutumolcegi- toad.pdf.
  • Özçelik, C. (2015). Disiplinler arası öğretim yaklaşımına dayalı hazırlanan öğretim etkinliklerinin, öğrencilerin geometrik cisimlerin hacimleri konusundaki akademik başarılarına ve problem çözme becerilerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Phillips, S.R. & Silverman, S. (2012). Development and validation of scores of an instrument to measure fourth and ffth grade student attitude toward physical education. Measurement of Physical Education and Exercise Science, 16, 316-327.
  • Sullivan, J. M. (2000). A study of the effect of an interdisciplinary study improvement program on the academic achievement and classroom behavior among tenth grade students. Unpublished doctoral dissertation, Universty of Massachusetts Lowell.
  • Tamer, K. ve Pulur, A. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Ada
  • UNESCO (1986). Interdisciplinarity in General Education. Division of Educational Sciences, (1–5 Temmuz 1985). UNESCO Headquartes. http://www.unesco.org/education/pdf/ 31_14.pdf.
  • Varol Y.K., Ünlü H., Erbaş M K., Sünbül A. M. (2016) İlköğretim Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması, Spor Bilimleri Dergisi. 27 (1), 16–26.
  • Yarımca, Ö. (2011). Disiplinlerarası Yaklaşıma Dayalı Bir Durum Çalışması. Akademik Bakış Dergisi, (25), .1-22. http://www.acarindex.com/dosyalar/makale/acarindex – 142.386.8125.pdf.
  • Yıldırım, A. (1996). Disiplinlerarası Öğretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 12, 89-94.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm 2019 Aralık
Yazarlar

Elzem Durmuş 0000-0002-3332-8614

Ufuk Alpkaya 0000-0002-5574-6737

Yayımlanma Tarihi 18 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Durmuş, E., & Alpkaya, U. (2019). Disiplinlerarası Yaklaşımla İşlenen Derslerin, Öğrencilerin Beden Eğitimi ve Matematik Derslerine Yönelik Tutumlarına Etkisi. Eurasian Research in Sport Science, 4(2), 112-120.