Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 9 Sayı: 1, 27 - 35, 27.06.2024
https://doi.org/10.29228/ERISS.43

Öz

Bu çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin öğrenme stillerini cinsiyet, sporcu lisansı olup olmama ve sınıf düzeyleri değişkenlerine göre belirlemektir.
Bu amaçla nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın evrenini, Düzce ili Merkez ilçesindeki 15 Temmuz Şehitler Anadolu Lisesi’nde öğrenim gören 380 öğrenci, örneklemini ise 320 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak katılımcılarının kişisel bilgilerini içeren Kişisel Bilgi Formu ve Gökdağ (2004) tarafından geliştirilmiş olan ‘Öğrenme Stilleri Ölçeği’ kullanılmıştır. Elde edilen bulguların analizinde; iki bağımsız grubu karşılaştırmak için Independent Samples T-Test, ikiden fazla bağımsız grubu karşılaştırmak için ise One-way anova testlerinden yararlanılmıştır.
Elde edilen bulgular incelendiğinde, katılımcıların öğrenme stillerinde cinsiyet (p>0.05) ve sporcu lisansı olup olmama (p>0.05) değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı; sınıf düzeyi değişkeninde ise işitsel öğrenme sitilinde (p<0.05) gruplar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıkların olduğu belirlenmiştir.
Sonuç olarak, öğrencilerin öğrenme stillerinin farklı olabileceği, bu durumun dikkate alınarak eğitim verilmesinin eğitim verimliliği açısından yararlı olacağı anlaşılmaktadır.

Etik Beyan

Düzce Üniversitesi, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etik Kurulu. Tarih: 25.04.2024 Sayı: E-78187535-050.04-426788

Kaynakça

  • Bayraktar, C., Otrar, M. (2013). Farklı Lise Türlerindeki Öğrencilerin Öğrenme Stilleri Üzerine Bir Araştırma (Rize İli Örneği). Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 25(25), 139-170.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cevher, A. Y., Yıldırım, S. (2020). Öğrenme Stilleri Konusunda Yapılmış Akademik Çalışmaların İncelenmesi: Sistematik Derleme. HAYEF: Journal of Education, 17(1), 20-51.
  • Cornett, C. E. (1983). What You Should Know About Teaching and Learning Styles. Phi Delta Kappa Educational Foundation Çakır, R., ve Akbaş, O. (2013). Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(25), 138-159.
  • Dierking, L. (1991). Learning Theory And Learning Styles: An overview. Journal of Museum Education, 16(1), 4-6.
  • Dikmen, M., Tuncer, M. (2020). Öğrenme Stiline Dayalı Eğitimin Akademik Başarıya Etkisi. Ege Eğitim Dergisi, 21(1), 71-88. https://doi.org/10.12984/egeefd.695452 Erden, M. (2009). Eğitim Bilimlerine Giriş. Arkadaş.
  • Gowhary, H., Azizifar, A. (2015). The Study of Learning Styles and its Relationship with Educational Achievement Among Iranian High School Students. Procedia - Social and Behavioral Sciences 199, 218-224. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.509
  • Gökdağ, M. (2004) Sosyal Bilgiler Öğretiminde İşbirlikli Öğrenme, Öğrenme Stilleri, Akademik Başarı ve Cinsiyet İlişkileri. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), T.C Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü: İzmir.
  • Grasha, A. F. (1990). Using Traditional Versus Naturalistic Approaches to Assessing Learning Styles in College Teaching. Journal on Excellence in College Teaching, 1, 23-38.
  • Koç, D. (2010). Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi ve Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Palas Aktaş İ., Mirzeoğlu D. (2008). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin Demografik Özellikleriyle İlişkisi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 8(1),173-188.
  • Pashler, H., McDaniel, M., Rohrer, D., Bjork, R. (2008). Learning styles: Concepts and evidence. Psychological science in the public interest, 9(3), 105-119. https://doi.org/10.1111/j.1539-6053.2009.01038.x
  • Reiff, J. C. (1992). Learning Styles. What Research Says to the Teacher Series. Human Kinetics.
  • Rezaeinejad, M., Azizifar, A., Gowhary, H. (2015). The Study Of Learning Styles And İts Relationship With Educational Achievement Among Iranian High School Students. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 199, 218-224. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.07.509
  • Romanelli, F., Bird, E., Ryan, M. (2009). Learning Styles: A Review of Theory, Application, And Best Practices. American Journal of Pharmaceutical Education, 73(1),1-5. https://doi.org/10.5688/aj730109
  • Serin. E. (2019). Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Öğrenme Stilleri. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tekez, S. (2004). Genel Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Turkay, H. (2020). Spor Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri. Nobel.
  • Ünal, M. (2021). Spor Bilimlerinde Öğrenme Stillerinin Akademik Motivasyona Etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Aydın Adnan Menderes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Aydın.
  • Zapalska, A. M., Dabb, H. (2002). Learning styles. Journal of Teaching in International Business, 13(3-4), 77-97.
  • Zhang, M., Quan, Y., Huang, L., Kuo, Y. L. (2017). The Impact of Learning Styles on Academic Achievement. International journal of intelligent technologies and applied statistics, 10(3), 173-185.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Beden Eğitimi ve Oyun
Bölüm 2024 Haziran
Yazarlar

Haktan Demir 0009-0009-5765-1561

Rumeysa Alper 0000-0003-1261-3835

Hakkı Çoknaz 0000-0001-9495-8946

Erken Görünüm Tarihi 27 Haziran 2024
Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2024
Gönderilme Tarihi 7 Mayıs 2024
Kabul Tarihi 8 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demir, H., Alper, R., & Çoknaz, H. (2024). Lise Öğrencilerinin Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. Eurasian Research in Sport Science, 9(1), 27-35. https://doi.org/10.29228/ERISS.43