BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 19, 309 - 324, 01.12.2005

Öz

Turkey has experienced high and persistent inflation for more than twenty years. High inflation has many negative effects on various area. Reading habit is an cultual activity depending on the development of the countries. The purpose of this article is to show that the infrequency in price changes affect the reading habbits and press sector

Kaynakça

  • Alkin, Erdoğan-Demirgil, Demir- Özmucur, Süleyman "Türkiye'de Enflasyon ve Enflasyon ile Savaşta başarı Koşulları", TÜSİAD Yayınları, İstanbul 1986
  • Aren, Sadun, “Para ve Para Politikası”, Gerçek Yayınevi, 6. Basım, İstanbul 2000
  • Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, “Yüksek Enflasyonun Aile içi İlişkiler Üze- rinde Etkisi”, Bilim Serisi, Ankara, 1997
  • Bayram, Servet “Türkiye’de Kitap Okuma Alışkanlığı”, İstanbul Ticaret Odası Yayını, No: 2001-15, İstanbul: 2001
  • Çiller, Tansu , Kaytaz, Mehmet “Kamu Kesimi Açıkları ve Enflasyon”, İstanbul Ticaret Odası Yayını, No:1989-11, İstanbul: 1989
  • Erk, Nejat. Fisunoğlu, Mahir. Çabuk, Altan “Enflasyonun Bankacılık Üzerine Etki- leri”, Türkiye Bankalar Birliği Yayınları, Ankara: 1994
  • Gürcan, Halil İbrahim "Okuma Alışkanlığı ile Kitap Yayımcılığının Kültürel İleti- şim ve Teknolojisine bağlı Sorunları Karşısında Türkiye Koşulları Teme- linde Bir Model Önerisi", Anadolu Üniversitesi S.B.E. Yayınları, Eskişehir 1999
  • Kılıçbay, Ahmet, “Türk Ekonomisinde Enflasyonun Anatomisi”, İstanbul Üniversi- tesi, İktisat Fakültesi Yayını, No:3274-507, İstanbul: 1984
  • Kibritçioğlu, Aykut-Rittenberg, Libby-Selçuk, Faruk "Inflation and Disinflation in Turkey", Ashgate Publishing Limited, Hampshire England 2002
  • Söylemez, Alev "Medya Ekonomisi ve Türkiye Örneği", Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara 1998
  • “Türkiye’de Enflasyon ve Enflasyon ile Savaşta Başarı Koşulları”, Türk Sanayici- leri ve İşadamları Derneği Yayını, No: TÜSİAD—t/86.7.90), İstanbul: 1986
  • Yılmaz, Kamil. Akçay, Cevdet. Alper, Emre “Enflasyon ve Büyüme Dinamikleri”, Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği, No: TÜSİAD-T/2002-12/341, İs- tanbul: Aralık 2002
  • “2000’li Yıllara Doğru Türkiye’nin Önde Gelen Sorunlarına Yaklaşımlar: 29- Enflasyon”, Türkiye Genç İşadamları Derneği Yayınları, İstanbul: 1997 www.die.gov.tr www.belgenet.com

Enflasyon ve Enflasyonun Okuma Alışkanlığına Etkisi

Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 19, 309 - 324, 01.12.2005

Öz

Enflasyon, Türkiye’nin ekonomik ve sosyal hedeflerine ulaşması, uluslararası alanda istediği noktaya gelmesi ve refah toplumuna dönüşmesi konularında karşılaştığı engeller arasında ilk sıradadır. Yüksek enflasyonun makro dengelerden, aile içi ilişkilere kadar olan pek çok alanda ekonomik, sosyal ve psikolojik olumsuz etkileri bulunmaktadır. Okuma alışkanlığı, ülkelerin gelişmişliğine bağlı olan kültürel bir aktivitedir. Okuma alışkanlığı kazanmada çevresel faktörlerin büyük etkisi bulunmaktadır. Türkiye'de enflasyon koşulları, diğer mal ve hizmet sektörlerinde olduğu gibi, kitap sektörünü de olumsuz yönde etkilemekte, kağıt fiyatlarının sürekli artması ve basım giderlerinin yükselmesine bağlı olarak gazete, dergi ve kitap fiyatlarının artmasına neden olmaktadır. Türkiye'de kitap, gazete ve dergi fiyatlarının yüksek olmasının, okumaya olan ilgiyi azalttığı yönünde eleştiriler bulunmaktadır

Kaynakça

  • Alkin, Erdoğan-Demirgil, Demir- Özmucur, Süleyman "Türkiye'de Enflasyon ve Enflasyon ile Savaşta başarı Koşulları", TÜSİAD Yayınları, İstanbul 1986
  • Aren, Sadun, “Para ve Para Politikası”, Gerçek Yayınevi, 6. Basım, İstanbul 2000
  • Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, “Yüksek Enflasyonun Aile içi İlişkiler Üze- rinde Etkisi”, Bilim Serisi, Ankara, 1997
  • Bayram, Servet “Türkiye’de Kitap Okuma Alışkanlığı”, İstanbul Ticaret Odası Yayını, No: 2001-15, İstanbul: 2001
  • Çiller, Tansu , Kaytaz, Mehmet “Kamu Kesimi Açıkları ve Enflasyon”, İstanbul Ticaret Odası Yayını, No:1989-11, İstanbul: 1989
  • Erk, Nejat. Fisunoğlu, Mahir. Çabuk, Altan “Enflasyonun Bankacılık Üzerine Etki- leri”, Türkiye Bankalar Birliği Yayınları, Ankara: 1994
  • Gürcan, Halil İbrahim "Okuma Alışkanlığı ile Kitap Yayımcılığının Kültürel İleti- şim ve Teknolojisine bağlı Sorunları Karşısında Türkiye Koşulları Teme- linde Bir Model Önerisi", Anadolu Üniversitesi S.B.E. Yayınları, Eskişehir 1999
  • Kılıçbay, Ahmet, “Türk Ekonomisinde Enflasyonun Anatomisi”, İstanbul Üniversi- tesi, İktisat Fakültesi Yayını, No:3274-507, İstanbul: 1984
  • Kibritçioğlu, Aykut-Rittenberg, Libby-Selçuk, Faruk "Inflation and Disinflation in Turkey", Ashgate Publishing Limited, Hampshire England 2002
  • Söylemez, Alev "Medya Ekonomisi ve Türkiye Örneği", Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, Ankara 1998
  • “Türkiye’de Enflasyon ve Enflasyon ile Savaşta Başarı Koşulları”, Türk Sanayici- leri ve İşadamları Derneği Yayını, No: TÜSİAD—t/86.7.90), İstanbul: 1986
  • Yılmaz, Kamil. Akçay, Cevdet. Alper, Emre “Enflasyon ve Büyüme Dinamikleri”, Türk Sanayicileri ve İşadamları Derneği, No: TÜSİAD-T/2002-12/341, İs- tanbul: Aralık 2002
  • “2000’li Yıllara Doğru Türkiye’nin Önde Gelen Sorunlarına Yaklaşımlar: 29- Enflasyon”, Türkiye Genç İşadamları Derneği Yayınları, İstanbul: 1997 www.die.gov.tr www.belgenet.com
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77JY33TY
Bölüm Makaleler / Articles
Yazarlar

Pınar Seden Meral Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2005
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Meral, P. S. (2005). Enflasyon ve Enflasyonun Okuma Alışkanlığına Etkisi. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(19), 309-324.

ERCİYES AKADEMİ | 2021 | sbedergi@erciyes.edu.tr Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.