Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of the Pandemic on Students New to Primary School According to Teachers' Views

Yıl 2023, , 297 - 311, 29.06.2023
https://doi.org/10.17556/erziefd.1128687

Öz

In this study, it is aimed to determine the opinions of teachers about the effects of the COVID-19 pandemic on students who have just started primary school. The research tried to reveal the progression of cognitive, emotional, and behavioral development of the students who were enrolled in the first grade at the beginning of the pandemic and continued to the third grade during the 2021-2022 academic year. The phenomenology design was preferred in the study. The participants of the research consist of 53 teachers who work as the third grade teachers in public schools in different regions of Turkey in the 2021-2022 academic year. As a result of the research, the differences observed in students were discussed in terms of cognitive and emotional development. In terms of cognitive development, it was concluded that there were differences in literacy skills, four operations skills, comprehension and perception, and learning motivation. In terms of emotional development, it has been determined that there are problems such as socialization, compliance with school and rules, indiscipline and technology addiction. The studies carried out by classroom teachers to eliminate these deficiencies have been revealed. Suggestions have been developed for practitioners and researchers in line with the findings.

Kaynakça

  • Alisinanoğlu, F., Karabulut, R. ve Türksoy, E. (2020). Pandemi sürecinde çocukluk dönemi korkularına yönelik aile görüşleri. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 6(14), 547–568.
  • Aydın, O. (2021). Covid 19 salgın sürecinin çocuklar üzerindeki etkileri. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 163–195. https://doi.org/10.29228/tead.11
  • Baran, A. ve Sadık, O. (2021). Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim sürecindeki hazırbulunuşlukları ve görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(38), 1–33. https://doi.org/10.14520/adyusbd.862639
  • Baz, B. (2021). COVID-19 salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim Dergisi, 3(1), 25–35. https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.1.3
  • Bilgili, F. (2007). İlköğretim 1. sınıfa yeni başlayan öğrencilere uygulanan eğitim-öğretime hazırlık çalışmalarının öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Braun, V. ve Clarke, V. (2019). Reflecting on reflexive thematic analysis. Qualitative Research in Sport, Exercise and Health, 11(4), 589–597. https://doi.org/10.1080/2159676X.2019.1628806
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11–53.
  • Contini, D., Tommaso, M. L. Di, Muratori, C., Piazzalunga, D. ve Schiavon, L. (2021). The Covid-19 pandemic and school closure: Learning loss in mathematics in primary education. IZA Institue of Labor Economics.
  • Cooper, H., Nye, B., Charlton, K., Lindsay, J. ve Greathouse, S. (1996). The effects of summer vacation on achievement test scores: A narrative and meta-analytic review. Review of Educational Research, 66(3), 227–268. https://doi.org/ 10.3102/00346543066003227
  • Corbin, J. ve Strauss, A. (2015). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for delevoping grounded theory (4. baskı). California: Sage Publications.
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev. Ed. S. B. Demir ve M. Bütün (ed.); 6. baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Creswell, J. W. ve Miller, D. L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory Into Practice, 39(3), 124–130. https://doi.org/10.1207/s15430421tip3903_2
  • Crouch, L. A. ve Gove, A. (2011). Leaps or one step at a time: Skirting or helping engage the debate ? The case of reading. W. Jacob ve J. Hawkins (Ed.), Policy Debates in Comparative, International, and Development Education (ss. 155–174) içinde. London: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9780230339361
  • Çelik, Z. ve Şahin, S. A. (2020). Pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde eğitimsel eşitsizliklerin yeniden üretimi. F. Kaleci, E. Başaran (Ed.), Pandemi sürecinde sosyoekonomik değişim ve dönüşümler: Fırsatlar, tehditler, yeni normlar içinde (ss.587-623). Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları.
  • Çilek, A., Uçan, A. ve Ermiş, M. (2021). Pandemi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 13(49).
  • Emmel, N. (2013). Sampling and choosing cases in qualitative research: A realist approach. Sage Publications.
  • Engzell, P., Frey, A. ve Verhagen, M. D. (2021). Learning loss due to school closures during the COVID-19 pandemic. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 118(17). https://doi.org/ 10.1073/PNAS.2022376118
  • Erçevik, A. ve Mukba, G. (2021). The COVID-19 pandemic: The experiences of children aged 11-14 years in Turkey. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8, 32–44. https://doi.org/10.52380/ijpes.2021.8.4.564
  • Ergüç Şahan, B. ve Parlar, H. (2021). Pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı problemler ve çözüm yolları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. https://doi.org/ 10.26466/opus.883814
  • Erol, M. ve Erol, A. (2020). Primary school students through the eyes of their parents during Covid-19 pandemic. Milli Eğitim, 49(1), 529–551. https://doi.org/ 10.37669/milliegitim.766194
  • Ferah Özcan, A. ve Saydam, E. N. (2021). İlkokul birinci sınıf öğretmenlerinin Covid 19 salgın sürecinde ilk okuma yazma öğretimine yönelik algıları. Journal of Individual Differences in Education, 3(2), 62–86. https://doi.org/10.47157/jietp.875187
  • Foti, P. (2020). Research in distance learning in Greek kindergarten schools during the pandemic of Covid-19: Possibilities, dilemmas, limitations. European Journal of Open Education and E-Learning Studies, 5(1), 19–40. https://doi.org/ 10.5281/zenodo.3839063
  • Howitt, D. (2013). Introduction to qualitative methods in psychology (3rd ed.). London: Pearson Education Limited.
  • Howitt, D. ve Cramer, D. (2017). Research Methods in Psychology (5th ed.). London: Pearson Education Limited.
  • Kasa Ayten, B. ve Ekmekci, S. (2021). Covid-19 pandemi döneminde ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin yazma hatalarının belirlenmesi. Turkish Studies - Learning and Literature, 16(3), 1787–1810. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.52060
  • Koç, E. S. (2021). İlkokul öğretim programlarının Covid-19 sonrası yaygınlaşan uzaktan eğitime uygunluğunun incelenmesi. International Anatolia Academic Online Journal, 7(1), 24–36.
  • Levinson, M., Cevik, M. ve Lipsitch, M. (2020). Reopening primary schools during the pandemic. The New England Jounal of Medicine, 24(382), 2368–2375. https://doi.org/ 10.1056/NEJMms2024920
  • Lincoln, Y. S. ve Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Sage Publications.
  • Mercan Uzun, E., Bütün Kar, E. ve Özdemir, Y. (2021). Examining first-grade teachers’ experiences and approaches regarding the impact of the COVID-19 pandemic on teaching and learning. Educational Process: International Journal, 10(3), 13–38. https://doi.org/10.22521/edupij.2021.103.2
  • Merriam, S. B. (1995). What can you tell from an N of 1?: Issues of validity and reliability in qualitative research. PAACE Journal of Lifelong Learning, 4, 51-60.
  • Merriam, S. B. ve Tisdell, E. J. (2016). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th Ed.). John Wiley & Sons.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. ve Saldana, J. (2014). Qualitative data analysis: a methods sourcebook (3rd Ed.). California: Sage Publications.
  • OECD. (2021). The state of global education: 18 months into the pandemic. Paris: OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/1a23bb23-en
  • Okatan, Ö. ve Tagay, Ö. (2021). İlkokul velilerinin görüşlerine göre COVID-19 pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 309–328. https://doi.org/10.17860/mersinefd.922991
  • Özcan, B. ve Saraç, L. (2020). Teachers’ roles and competencies ın online distance learning during the Covid-19 pandemic crisis: A case of physical education teachers. Milli Eğitim, 49(1), 459–475. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787127
  • Öztürk, B. ve Çetinkaya, A. (2021). Pandemi dönemi̇nde bi̇r eği̇ti̇m aracı olarak televi̇zyon: TRT EBA TV. İNİF E-Dergisi, 6(1), 140–162. https://doi.org/10.47107/inifedergi.886813
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative evaluation and research methods (3rd Ed.). California: Sage Publications.
  • Reimers, F. M. (2022a). Conclusions and implications. F. M. Reimers (Ed.), Primary and secondary education during Covid-19 (ss. 461–475) içinde. Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-81500-4_17
  • Reimers, F. M. (2022b). Learning from a pandemic. The impact of COVID-19 on education around the world. Primary and secondary education during Covid-19 (ss. 1–37) içinde. Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-81500-4_1
  • Reimers, F. M. ve Schleicher, A. (2020). 2020 COVID-19 pandemisine karşı eğitimde atılabilecek adımlara rehberlik edecek bir çerçeve. OECD Publishing. Erişim adresi: https://globaled.gse.harvard.edu/files/geii/files/framework_guide_v4_tr.pdf
  • Saldana, J. (2011). Fundamentals of qualitative research. New York: Oxford University Press.
  • Saldana, J. (2019). Nitel araştırmacılar için kodlama el kitabı (Çev. Ed. A. Tüfekci Akcan ve S. N. Şad). Ankara: Pegem Akademi.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109–129. https://doi.org/10.51948/auad.841632
  • Scarpellini, F., Segre, G., Cartabia, M., Zanetti, M., Campi, R. ve Clavenna, A. (2021). Distance learning in Italian primary and middle school children during the COVID- 19 pandemic: A national survey. BMC Public Health, 21(1035), 1–13. https://doi.org/10.1186/s12889-021-11026-x
  • Sertkaya Dinler, S. ve Dündar, H. (2021). Pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin yaşadığı problemler. International Journal of Field Education, 7(2), 112–133. https://doi.org/10.32570/ijofe.1031859
  • Sirem, Ö. ve Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerin in Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim. Turkısh Studies, 15(4), 993–1009. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.43346
  • Suri, H. (2011). Purposeful sampling in qualitative research synthesis. Qualitative Research Journal, 11(2), 63–75. https://doi.org/10.3316/QRJ1102063
  • Teymurlu, C. (2019). İlkokul öğrencilerinin okula uyumu ve yaşadıkları sorunlarla ilgili veli ve öğretmen görüşleri üzerine bir olgubilim çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Tomasik, M. J., Helbling, L. A. ve Moser, U. (2021). Educational gains of in-person vs. distance learning in primary and secondary schools: A natural experiment during the COVID-19 pandemic school closures in Switzerland. International Journal of Psychology, 56(4), 566–576. https://doi.org/10.1002/ijop.12728
  • Türk Tabipleri Birliği. (2021). COVID-19 ve okullar hakkında değerlendirme ve öneriler.
  • Uluçınar Sağır, Ş. ve Dal, E. (2021). Pandemi sürecinde EBA platformuna yönelik sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerinin görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 333–352. https://doi.org/10.53506/egitim.901669
  • World Bank. (2020). The COVID-19 pandemic: Shocks to pandemic and policy responses. World Bank Group Education. Erişim adresi: https://www.worldbank.org/en/topic/education/publication/the-covid19-pandemic-shocks-to-education-and-policy-responses
  • Yamamura, E. ve Tsustsui, Y. (2021). School closures and mental health during the COVID-19 pandemic in Japan. Journal of Population Economics, 34, 1261-1298. https://doi.org/10.1007/s00148-021-00844-3
  • Yaşar, S. (2021). Pandemi sonrası okula uyum sürecine yönelik okul psikolojik danışmanlarının görüşleri. Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 114–127.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S. ve Bektaş, F. (2021). COVID- 19 salgınının çocukların boş zaman etkinliklerinde yarattığı değişimin ebeveyn görüşleriyle değerlendirilmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26(1), 99–122.
  • Yılmaz, İ., Yılmaz, E. ve Savaş, B. (2021). İlkokul 1. sınıf öğretmenlerinin pandemi döneminde yüz yüze eğitime ilişkin görüşleri. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(9), 38–50.
  • Zhang, L., Zhang, D., Fang, J., Wan, Y., Tao, F. ve Sun, Y. (2020). Assessment of mental health of chinese primary school students before and after school closing and opening during the COVID-19 pandemic. JAMA Network Open, 3(9), 22–25. https://doi.org/10.1001/jamanetworkopen.2020.21482

Öğretmen Görüşlerine Göre Pandemi Sürecinin İlkokula Yeni Başlayan Öğrenciler Üzerindeki Etkileri

Yıl 2023, , 297 - 311, 29.06.2023
https://doi.org/10.17556/erziefd.1128687

Öz

Bu araştırmada, COVID-19 pandemi sürecinin ilkokula yeni başlayan öğrenciler üzerinde ne tür etkiler yarattığına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada pandemi sürecinin başlangıcında 1. sınıfa kayıtlı olan ve araştırmanın yürütüldüğü dönemde (2021-2022 eğitim-öğretim yılı) 3. sınıfa devam eden öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve davranışsal gelişimlerinin nasıl bir seyir izlediği ortaya konmaya çalışılmıştır. Araştırmada olgubilim deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın katılımcıları, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin farklı bölgelerindeki illerde bulunan devlet okullarında 3. sınıf öğretmeni olarak görev yapan 53 öğretmenden oluşmaktadır. Yüz yüze ve çevrimiçi görüşmeler sonucunda, öğrencilerde gözlenen farklılıklar bilişsel ve duyuşsal gelişim açısından ele alınmıştır. Bilişsel gelişim açısından okuma yazma becerileri, dört işlem becerileri, algılama, öğrenme motivasyonu konularında farklılıklar görüldüğü sonucuna ulaşılmıştır. Duyuşsal gelişim açısından ise sosyalleşme, okula ve kurallara uyma, disiplinsizlik, teknoloji bağımlılığı gibi sorunlar yaşandığı belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin, bu eksikliklere yönelik olarak yaptıkları çalışmalar ortaya konmuştur. Ulaşılan bulgular doğrultusunda uygulayıcılar ve araştırmacılar için öneriler geliştirilmiştir.

Kaynakça

  • Alisinanoğlu, F., Karabulut, R. ve Türksoy, E. (2020). Pandemi sürecinde çocukluk dönemi korkularına yönelik aile görüşleri. Uluslararası Beşeri Bilimler ve Eğitim Dergisi, 6(14), 547–568.
  • Aydın, O. (2021). Covid 19 salgın sürecinin çocuklar üzerindeki etkileri. Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 163–195. https://doi.org/10.29228/tead.11
  • Baran, A. ve Sadık, O. (2021). Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim sürecindeki hazırbulunuşlukları ve görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(38), 1–33. https://doi.org/10.14520/adyusbd.862639
  • Baz, B. (2021). COVID-19 salgını sürecinde öğrencilerin olası öğrenme kayıpları üzerine bir değerlendirme. Temel Eğitim Dergisi, 3(1), 25–35. https://doi.org/10.52105/temelegitim.3.1.3
  • Bilgili, F. (2007). İlköğretim 1. sınıfa yeni başlayan öğrencilere uygulanan eğitim-öğretime hazırlık çalışmalarının öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerine göre değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Braun, V. ve Clarke, V. (2019). Reflecting on reflexive thematic analysis. Qualitative Research in Sport, Exercise and Health, 11(4), 589–597. https://doi.org/10.1080/2159676X.2019.1628806
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11–53.
  • Contini, D., Tommaso, M. L. Di, Muratori, C., Piazzalunga, D. ve Schiavon, L. (2021). The Covid-19 pandemic and school closure: Learning loss in mathematics in primary education. IZA Institue of Labor Economics.
  • Cooper, H., Nye, B., Charlton, K., Lindsay, J. ve Greathouse, S. (1996). The effects of summer vacation on achievement test scores: A narrative and meta-analytic review. Review of Educational Research, 66(3), 227–268. https://doi.org/ 10.3102/00346543066003227
  • Corbin, J. ve Strauss, A. (2015). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for delevoping grounded theory (4. baskı). California: Sage Publications.
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (Çev. Ed. S. B. Demir ve M. Bütün (ed.); 6. baskı). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Creswell, J. W. ve Miller, D. L. (2000). Determining validity in qualitative inquiry. Theory Into Practice, 39(3), 124–130. https://doi.org/10.1207/s15430421tip3903_2
  • Crouch, L. A. ve Gove, A. (2011). Leaps or one step at a time: Skirting or helping engage the debate ? The case of reading. W. Jacob ve J. Hawkins (Ed.), Policy Debates in Comparative, International, and Development Education (ss. 155–174) içinde. London: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1057/9780230339361
  • Çelik, Z. ve Şahin, S. A. (2020). Pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde eğitimsel eşitsizliklerin yeniden üretimi. F. Kaleci, E. Başaran (Ed.), Pandemi sürecinde sosyoekonomik değişim ve dönüşümler: Fırsatlar, tehditler, yeni normlar içinde (ss.587-623). Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi Yayınları.
  • Çilek, A., Uçan, A. ve Ermiş, M. (2021). Pandemi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. TURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisi, 13(49).
  • Emmel, N. (2013). Sampling and choosing cases in qualitative research: A realist approach. Sage Publications.
  • Engzell, P., Frey, A. ve Verhagen, M. D. (2021). Learning loss due to school closures during the COVID-19 pandemic. Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 118(17). https://doi.org/ 10.1073/PNAS.2022376118
  • Erçevik, A. ve Mukba, G. (2021). The COVID-19 pandemic: The experiences of children aged 11-14 years in Turkey. International Journal of Psychology and Educational Studies, 8, 32–44. https://doi.org/10.52380/ijpes.2021.8.4.564
  • Ergüç Şahan, B. ve Parlar, H. (2021). Pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı problemler ve çözüm yolları. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. https://doi.org/ 10.26466/opus.883814
  • Erol, M. ve Erol, A. (2020). Primary school students through the eyes of their parents during Covid-19 pandemic. Milli Eğitim, 49(1), 529–551. https://doi.org/ 10.37669/milliegitim.766194
  • Ferah Özcan, A. ve Saydam, E. N. (2021). İlkokul birinci sınıf öğretmenlerinin Covid 19 salgın sürecinde ilk okuma yazma öğretimine yönelik algıları. Journal of Individual Differences in Education, 3(2), 62–86. https://doi.org/10.47157/jietp.875187
  • Foti, P. (2020). Research in distance learning in Greek kindergarten schools during the pandemic of Covid-19: Possibilities, dilemmas, limitations. European Journal of Open Education and E-Learning Studies, 5(1), 19–40. https://doi.org/ 10.5281/zenodo.3839063
  • Howitt, D. (2013). Introduction to qualitative methods in psychology (3rd ed.). London: Pearson Education Limited.
  • Howitt, D. ve Cramer, D. (2017). Research Methods in Psychology (5th ed.). London: Pearson Education Limited.
  • Kasa Ayten, B. ve Ekmekci, S. (2021). Covid-19 pandemi döneminde ilkokul 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin yazma hatalarının belirlenmesi. Turkish Studies - Learning and Literature, 16(3), 1787–1810. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.52060
  • Koç, E. S. (2021). İlkokul öğretim programlarının Covid-19 sonrası yaygınlaşan uzaktan eğitime uygunluğunun incelenmesi. International Anatolia Academic Online Journal, 7(1), 24–36.
  • Levinson, M., Cevik, M. ve Lipsitch, M. (2020). Reopening primary schools during the pandemic. The New England Jounal of Medicine, 24(382), 2368–2375. https://doi.org/ 10.1056/NEJMms2024920
  • Lincoln, Y. S. ve Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Sage Publications.
  • Mercan Uzun, E., Bütün Kar, E. ve Özdemir, Y. (2021). Examining first-grade teachers’ experiences and approaches regarding the impact of the COVID-19 pandemic on teaching and learning. Educational Process: International Journal, 10(3), 13–38. https://doi.org/10.22521/edupij.2021.103.2
  • Merriam, S. B. (1995). What can you tell from an N of 1?: Issues of validity and reliability in qualitative research. PAACE Journal of Lifelong Learning, 4, 51-60.
  • Merriam, S. B. ve Tisdell, E. J. (2016). Qualitative research: A guide to design and implementation (4th Ed.). John Wiley & Sons.
  • Miles, M. B., Huberman, A. M. ve Saldana, J. (2014). Qualitative data analysis: a methods sourcebook (3rd Ed.). California: Sage Publications.
  • OECD. (2021). The state of global education: 18 months into the pandemic. Paris: OECD Publishing. https://doi.org/10.1787/1a23bb23-en
  • Okatan, Ö. ve Tagay, Ö. (2021). İlkokul velilerinin görüşlerine göre COVID-19 pandemisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(2), 309–328. https://doi.org/10.17860/mersinefd.922991
  • Özcan, B. ve Saraç, L. (2020). Teachers’ roles and competencies ın online distance learning during the Covid-19 pandemic crisis: A case of physical education teachers. Milli Eğitim, 49(1), 459–475. https://doi.org/10.37669/milliegitim.787127
  • Öztürk, B. ve Çetinkaya, A. (2021). Pandemi dönemi̇nde bi̇r eği̇ti̇m aracı olarak televi̇zyon: TRT EBA TV. İNİF E-Dergisi, 6(1), 140–162. https://doi.org/10.47107/inifedergi.886813
  • Patton, M. Q. (2002). Qualitative evaluation and research methods (3rd Ed.). California: Sage Publications.
  • Reimers, F. M. (2022a). Conclusions and implications. F. M. Reimers (Ed.), Primary and secondary education during Covid-19 (ss. 461–475) içinde. Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-81500-4_17
  • Reimers, F. M. (2022b). Learning from a pandemic. The impact of COVID-19 on education around the world. Primary and secondary education during Covid-19 (ss. 1–37) içinde. Springer Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-81500-4_1
  • Reimers, F. M. ve Schleicher, A. (2020). 2020 COVID-19 pandemisine karşı eğitimde atılabilecek adımlara rehberlik edecek bir çerçeve. OECD Publishing. Erişim adresi: https://globaled.gse.harvard.edu/files/geii/files/framework_guide_v4_tr.pdf
  • Saldana, J. (2011). Fundamentals of qualitative research. New York: Oxford University Press.
  • Saldana, J. (2019). Nitel araştırmacılar için kodlama el kitabı (Çev. Ed. A. Tüfekci Akcan ve S. N. Şad). Ankara: Pegem Akademi.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(2), 109–129. https://doi.org/10.51948/auad.841632
  • Scarpellini, F., Segre, G., Cartabia, M., Zanetti, M., Campi, R. ve Clavenna, A. (2021). Distance learning in Italian primary and middle school children during the COVID- 19 pandemic: A national survey. BMC Public Health, 21(1035), 1–13. https://doi.org/10.1186/s12889-021-11026-x
  • Sertkaya Dinler, S. ve Dündar, H. (2021). Pandemi döneminde sınıf öğretmenlerinin yaşadığı problemler. International Journal of Field Education, 7(2), 112–133. https://doi.org/10.32570/ijofe.1031859
  • Sirem, Ö. ve Baş, Ö. (2020). Okuma güçlüğü olan ilkokul öğrencilerin in Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim. Turkısh Studies, 15(4), 993–1009. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.43346
  • Suri, H. (2011). Purposeful sampling in qualitative research synthesis. Qualitative Research Journal, 11(2), 63–75. https://doi.org/10.3316/QRJ1102063
  • Teymurlu, C. (2019). İlkokul öğrencilerinin okula uyumu ve yaşadıkları sorunlarla ilgili veli ve öğretmen görüşleri üzerine bir olgubilim çalışması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Tomasik, M. J., Helbling, L. A. ve Moser, U. (2021). Educational gains of in-person vs. distance learning in primary and secondary schools: A natural experiment during the COVID-19 pandemic school closures in Switzerland. International Journal of Psychology, 56(4), 566–576. https://doi.org/10.1002/ijop.12728
  • Türk Tabipleri Birliği. (2021). COVID-19 ve okullar hakkında değerlendirme ve öneriler.
  • Uluçınar Sağır, Ş. ve Dal, E. (2021). Pandemi sürecinde EBA platformuna yönelik sınıf öğretmenlerinin ve öğrencilerinin görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 333–352. https://doi.org/10.53506/egitim.901669
  • World Bank. (2020). The COVID-19 pandemic: Shocks to pandemic and policy responses. World Bank Group Education. Erişim adresi: https://www.worldbank.org/en/topic/education/publication/the-covid19-pandemic-shocks-to-education-and-policy-responses
  • Yamamura, E. ve Tsustsui, Y. (2021). School closures and mental health during the COVID-19 pandemic in Japan. Journal of Population Economics, 34, 1261-1298. https://doi.org/10.1007/s00148-021-00844-3
  • Yaşar, S. (2021). Pandemi sonrası okula uyum sürecine yönelik okul psikolojik danışmanlarının görüşleri. Muş Alparslan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 114–127.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, S. ve Bektaş, F. (2021). COVID- 19 salgınının çocukların boş zaman etkinliklerinde yarattığı değişimin ebeveyn görüşleriyle değerlendirilmesi. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 26(1), 99–122.
  • Yılmaz, İ., Yılmaz, E. ve Savaş, B. (2021). İlkokul 1. sınıf öğretmenlerinin pandemi döneminde yüz yüze eğitime ilişkin görüşleri. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(9), 38–50.
  • Zhang, L., Zhang, D., Fang, J., Wan, Y., Tao, F. ve Sun, Y. (2020). Assessment of mental health of chinese primary school students before and after school closing and opening during the COVID-19 pandemic. JAMA Network Open, 3(9), 22–25. https://doi.org/10.1001/jamanetworkopen.2020.21482
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Bu Sayıda
Yazarlar

Erdener Arısoy 0000-0002-8031-3335

Niyazi Özer 0000-0001-7745-6645

Erken Görünüm Tarihi 9 Haziran 2023
Yayımlanma Tarihi 29 Haziran 2023
Kabul Tarihi 31 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Arısoy, E., & Özer, N. (2023). Öğretmen Görüşlerine Göre Pandemi Sürecinin İlkokula Yeni Başlayan Öğrenciler Üzerindeki Etkileri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(2), 297-311. https://doi.org/10.17556/erziefd.1128687