Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Milli Eğitimin Genel Amaçlarına İlişkin Görüşleri: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği

Yıl 2023, , 651 - 664, 25.12.2023
https://doi.org/10.17556/erziefd.1318445

Öz

Bu çalışmada “Millî Eğitim Temel Kanunu’nda ifadesini bulan” Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçlarına ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2019–2020 eğitim-öğretim yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde lisans eğitimi gören 4. sınıf öğrencilerinden 17 kadın ve 10 erkek olmak üzere toplam 27 öğrenciden oluşmaktadır. Yapılan görüşmeler, içerik analizi ile kodlanarak tema ve alt temalar oluşturulmuştur. Öğretmen adaylarının “Millî Eğitimin genel amaçlarına” ilişkin görüşlerinin; sorumluluk sahibi vatandaş, Türk Milletinin kültür ve değerlerine bağlılık, kişisel mutluluk temalarına ilişkin olumlu görüş bildirdikleri, Atatürk İnkılap İlkeleri ve Milliyetçiliğine bağlılık temasına ilişkin olumsuz görüş bildirdikleri tespit edilmiştir. Görüşlerinin belirlenmesinde öğretim elemanlarının, ders içeriklerinin ve yapılan etkinliklerin etkili olduğu belirlenmiştir.

Destekleyen Kurum

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi

Proje Numarası

201921A105

Teşekkür

Araştırmama desteklerinden dolayı Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri (BAP) Koordinasyon Birimine teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Akbaba, B., Demirtaş, B., Birbudak, T. S. ve Kılcan, B. (2016). Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının Atatürk İlkeleri ve İnkılâp tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi,24(3), 1343-1358. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/22607/241634
  • Akbaba, B., Demirtaş, B., Birbudak, T. S. ve Kılcan, B. (2014). Tarih öğretmeni adaylarının Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. ZeitschriftfürdieWelt der Türken Journal of World of Turks, 6(2), 207-226.
  • Akça, Y., Şahan, G. ve Tural, A. (2017). Türkiye’nin kalkınma planlarında eğitim politikalarının değerlendirilmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD),3(2),394 403. https://dergipark.org.tr/en/pub/intjcss/issue/33182/369814
  • Akçatepe, A. G. (2013). Eğitim Fakülteleri eğitim bilimleri bölümü akademisyenlerinin yükseköğretimin amaçlarına ilişkin görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Akın, U. (2021). Türk Eğitim Sistemi ve okul yönetimi. U. Akın (Ed), Türk Eğitim Sisteminin amaçları ve temel ilkeleri içinde (s.1-27). Ankara: Pegem Akademi.
  • Avcı, E. K. ve İbret, B. Ü. (2016). Vatanseverlik değerine ilişkin okulöncesi öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,24(5), 2501-2518. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/27735/317925
  • Aydın, A. (2015). Eğitim politikası. Ankara: Pegem Akademi.
  • Başıbüyük, A., Pala, Şenol Mail. (2023). Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Coğrafya Dersi Öğretim Programları Kazanımlarının Afet Eğitimi Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 25 Sayı 2 (184-197). https://doi.org/10.17556/erziefd.1063242
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş., E, Çakmak., Ö, Akgün., Ş, Karadeniz., F, Demirel. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara:Pegem Akademi.
  • Çetinkaya, M. (2018). Topluma hizmet uygulamaları etkinliklerinin öğretmen adaylarının sosyal becerileri ve öz yeterlik inanç düzeylerine etkisi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi,8(3), 623-635. https://dergipark.org.tr/tr/pub/odusobiad/issue/40617/429899
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Faiz, M., Turan, S. ve Avcı, E. K. (2021). Sınıf eğitimi öğretmen adaylarının vatanseverlik değerine ilişkin görüşleri. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi,6(1), 67-87. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubad/issue/62625/899326
  • Fidan, N. K. (2009). Öğretmen adaylarının değer öğretimine ilişkin görüşleri. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 2(2), 1-18. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pegegog/issue/22591/241299
  • Gökçe, O. (2019). Klasik ve nitel içerik analizi. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Hareket, E., Erdoğan, E. ve Dündar, H. (2016). Türk Eğitim Sistemine İlişkin bir durum çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,5(1), 287-299. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/39856/471780
  • Karamustafaoğlu, O. ve Özmen, H. (2004). Toplumumuzda ve öğretmen adayları arasında öğretmenlik mesleğine verilen değer üzerine bir araştırma. Değerler Eğitimi Dergisi,2(6), 35-49. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded/issue/29193/312564
  • Karagöz, S. & Rüzgar, M.E. (2020). The observations of student teachers in regard to professional qualifications of advisor teachers during teaching practicum. International Journal of Educational Research Review, 5(2),141-150. https://doi.org/10.24331/ijere.691323
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kartal, S. (2013). Öğretmen adaylarının görüşlerine göre eğitim sistemimizde değiştirilmesi gereken noktalar. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı (6), 248-262. https://dergipark.org.tr/tr/pub/usaksosbil/issue/21642/232646
  • Kavas, A. B. ve Bugay, A. (2009). Öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitimlerinde gördükleri eksiklikler ve çözüm önerileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,1(25), 13-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11118/132968
  • Korkmaz, Ö. (2009). Eğitim fakültelerinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(4), 879-902. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26109/275084
  • Kösterelioğlu, İ.,& Bayar, A. (2014). Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin güncel bir değerlendirme. TheJournal of AcademicSocialScienceStudies,25(1), 177- 187. www.doi.org/10.9761/JASSS2279
  • Kutlu Abu, N. , Bacanak, A. & Gökdere, M. (2016). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1) , 287-307 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/24319/257710
  • Küçük, Z. A. ve Polat, S. (2013). İlköğretim okul yöneticilerinin eğitime ve eğitimin amaçlarına ilişkin görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(1), 239-255. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tinisos/issue/38518/446305
  • Lincoln, Y. S. & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage
  • Miles, M. B. &Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. USA, CA: Sage.
  • Neuman, W. Lawrence. (2014). Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. (Çev.Sedef Özge). I-II. İstanbul: Yayın Odası Yayınları.
  • Özbek, R. (2017). Vatandaşlık ve insan hakları eğitimi ders amaçlarının gerçekleşme düzeyi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 18(1), 359-371. www.doi.org/10.17679/inuefd.302771
  • Özdemir, F. ve Kaplan, A (2017). Öğretmen adaylarının bakış açısından Türk Eğitim Sisteminin sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume,12(28), 577-592. www.doi.org/10.24106/kefdergi.4095
  • Özdemir, S. M. ve Tokcan, H. (2010). Topluma hizmet uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(30), 41-61.
  • Özüçetin, Y. ve Nadar, S. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi dersinin üniversiteler düzeyinde okutulmaya başlanması ve gelinen süreç. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(11), 466-476.
  • Özsoy, G., Özsoy, S., Özkara, Y. ve Memiş, A. D. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörler. İlköğretim Online 9(3), 910-921. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8594/106883
  • Özyılmaz, Ö. (2021). Türk Millî Eğitim Sisteminin sorunları ve çözüm arayışları. Ankara: Pegem Resmi Gazete. (Haziran, 1973). Haziran, 1973, Sayı: 14574.
  • Sezer, Ş. (2020). Öğretmen adaylarının görüşlerine göre türk millî eğitiminin genel amaçlarının gerçekleşme düzeyi. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(24), 2269-2296. https://doi.org/10.26466/opus.619531
  • Şişman, M. (2020).Türk Eğitim Sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem
  • Toprakçı, E., Yücel, H., B, Bilbay, A., Bahcıvan, E., Çakırer, İ. ve Bayraktutan, İ. (2010). Öğretmen ve öğretmen adaylarının Türk millî eğitiminin genel amaç ve ilkelerinden haberdarlık düzeyleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 971- 999. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26102/275021
  • Yalçınoğlu, P., Ersoy, A. (2015). Nitel Araştırmaya Giriş. Ankara:Anı.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri Ankara: Seçkin.
  • Yue, X. Y. (2019) Exploring effective methods of teacher professional development in üniversity for 21st. Century Education. International Journal of Innovation Education and Research, 7(5), 248-257. https://doi.org/10.31686/ijier.Vol7.Iss5.1506

Opinions Of Teacher Candidates On The General Goals Of National Education: The Case of Eskişehir Osmangazi University Faculty of Education

Yıl 2023, , 651 - 664, 25.12.2023
https://doi.org/10.17556/erziefd.1318445

Öz

The aim of this study is to determine whether teacher candidates are educated according to ‘General Goals of Turkish National Education’ expressed in the ‘National Education Fundamental Law’. The subgoals of this research are specified in consideration of three items which form ‘General Goals of Turkish National Education’. One of the qualitative research methods, namely phenomenology was used in the research. The study group of the research consisted of 27 students, 17 female and 10 male, from the fourth grade students studying at Eskişehir Osmangazi University Faculty of Education in the academical year of 2019-2020. The hemes and subthemes were formed by coding the interviews with content analysis. The analysis concerning the opinions of teacher candidates on ‘General Goals of National Education’ revealed positive views regarding responsible citizens, commitment to the culture and values of the Turkish Nation, personal wellness while showing negative opinions about loyalty to Atatürk’s Revolution Principles and Nationalism. It has been registered that academicians, contents of the courses and performed activities are effective in establishing the opinions.

Proje Numarası

201921A105

Kaynakça

  • Akbaba, B., Demirtaş, B., Birbudak, T. S. ve Kılcan, B. (2016). Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının Atatürk İlkeleri ve İnkılâp tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi,24(3), 1343-1358. https://dergipark.org.tr/tr/pub/kefdergi/issue/22607/241634
  • Akbaba, B., Demirtaş, B., Birbudak, T. S. ve Kılcan, B. (2014). Tarih öğretmeni adaylarının Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. ZeitschriftfürdieWelt der Türken Journal of World of Turks, 6(2), 207-226.
  • Akça, Y., Şahan, G. ve Tural, A. (2017). Türkiye’nin kalkınma planlarında eğitim politikalarının değerlendirilmesi. Uluslararası Kültürel ve Sosyal Araştırmalar Dergisi (UKSAD),3(2),394 403. https://dergipark.org.tr/en/pub/intjcss/issue/33182/369814
  • Akçatepe, A. G. (2013). Eğitim Fakülteleri eğitim bilimleri bölümü akademisyenlerinin yükseköğretimin amaçlarına ilişkin görüşleri (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Akın, U. (2021). Türk Eğitim Sistemi ve okul yönetimi. U. Akın (Ed), Türk Eğitim Sisteminin amaçları ve temel ilkeleri içinde (s.1-27). Ankara: Pegem Akademi.
  • Avcı, E. K. ve İbret, B. Ü. (2016). Vatanseverlik değerine ilişkin okulöncesi öğretmen adaylarının görüşlerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,24(5), 2501-2518. https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/27735/317925
  • Aydın, A. (2015). Eğitim politikası. Ankara: Pegem Akademi.
  • Başıbüyük, A., Pala, Şenol Mail. (2023). Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler ve Coğrafya Dersi Öğretim Programları Kazanımlarının Afet Eğitimi Açısından İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 25 Sayı 2 (184-197). https://doi.org/10.17556/erziefd.1063242
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerde içerik analizi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Büyüköztürk, Ş., E, Çakmak., Ö, Akgün., Ş, Karadeniz., F, Demirel. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara:Pegem Akademi.
  • Çetinkaya, M. (2018). Topluma hizmet uygulamaları etkinliklerinin öğretmen adaylarının sosyal becerileri ve öz yeterlik inanç düzeylerine etkisi. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi,8(3), 623-635. https://dergipark.org.tr/tr/pub/odusobiad/issue/40617/429899
  • Ekiz, D. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Faiz, M., Turan, S. ve Avcı, E. K. (2021). Sınıf eğitimi öğretmen adaylarının vatanseverlik değerine ilişkin görüşleri. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi,6(1), 67-87. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tubad/issue/62625/899326
  • Fidan, N. K. (2009). Öğretmen adaylarının değer öğretimine ilişkin görüşleri. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 2(2), 1-18. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pegegog/issue/22591/241299
  • Gökçe, O. (2019). Klasik ve nitel içerik analizi. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Hareket, E., Erdoğan, E. ve Dündar, H. (2016). Türk Eğitim Sistemine İlişkin bir durum çalışması. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi,5(1), 287-299. https://dergipark.org.tr/tr/pub/milliegitim/issue/39856/471780
  • Karamustafaoğlu, O. ve Özmen, H. (2004). Toplumumuzda ve öğretmen adayları arasında öğretmenlik mesleğine verilen değer üzerine bir araştırma. Değerler Eğitimi Dergisi,2(6), 35-49. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ded/issue/29193/312564
  • Karagöz, S. & Rüzgar, M.E. (2020). The observations of student teachers in regard to professional qualifications of advisor teachers during teaching practicum. International Journal of Educational Research Review, 5(2),141-150. https://doi.org/10.24331/ijere.691323
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Kartal, S. (2013). Öğretmen adaylarının görüşlerine göre eğitim sistemimizde değiştirilmesi gereken noktalar. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Özel Sayı (6), 248-262. https://dergipark.org.tr/tr/pub/usaksosbil/issue/21642/232646
  • Kavas, A. B. ve Bugay, A. (2009). Öğretmen adaylarının hizmet öncesi eğitimlerinde gördükleri eksiklikler ve çözüm önerileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,1(25), 13-21. https://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/11118/132968
  • Korkmaz, Ö. (2009). Eğitim fakültelerinin öğrencilerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeylerine etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(4), 879-902. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26109/275084
  • Kösterelioğlu, İ.,& Bayar, A. (2014). Türk eğitim sisteminin sorunlarına ilişkin güncel bir değerlendirme. TheJournal of AcademicSocialScienceStudies,25(1), 177- 187. www.doi.org/10.9761/JASSS2279
  • Kutlu Abu, N. , Bacanak, A. & Gökdere, M. (2016). Öğretmen Adaylarının Türk Eğitim Sisteminin Sorunlarına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5 (1) , 287-307 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/amauefd/issue/24319/257710
  • Küçük, Z. A. ve Polat, S. (2013). İlköğretim okul yöneticilerinin eğitime ve eğitimin amaçlarına ilişkin görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 3(1), 239-255. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tinisos/issue/38518/446305
  • Lincoln, Y. S. & Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage
  • Miles, M. B. &Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. USA, CA: Sage.
  • Neuman, W. Lawrence. (2014). Toplumsal Araştırma Yöntemleri, Nitel ve Nicel Yaklaşımlar. (Çev.Sedef Özge). I-II. İstanbul: Yayın Odası Yayınları.
  • Özbek, R. (2017). Vatandaşlık ve insan hakları eğitimi ders amaçlarının gerçekleşme düzeyi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 18(1), 359-371. www.doi.org/10.17679/inuefd.302771
  • Özdemir, F. ve Kaplan, A (2017). Öğretmen adaylarının bakış açısından Türk Eğitim Sisteminin sorunları ve bu sorunlara yönelik çözüm önerileri. International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume,12(28), 577-592. www.doi.org/10.24106/kefdergi.4095
  • Özdemir, S. M. ve Tokcan, H. (2010). Topluma hizmet uygulamaları dersinin öğretmen adaylarının görüşlerine göre değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(30), 41-61.
  • Özüçetin, Y. ve Nadar, S. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi dersinin üniversiteler düzeyinde okutulmaya başlanması ve gelinen süreç. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(11), 466-476.
  • Özsoy, G., Özsoy, S., Özkara, Y. ve Memiş, A. D. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğini tercih etmelerinde etkili olan faktörler. İlköğretim Online 9(3), 910-921. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8594/106883
  • Özyılmaz, Ö. (2021). Türk Millî Eğitim Sisteminin sorunları ve çözüm arayışları. Ankara: Pegem Resmi Gazete. (Haziran, 1973). Haziran, 1973, Sayı: 14574.
  • Sezer, Ş. (2020). Öğretmen adaylarının görüşlerine göre türk millî eğitiminin genel amaçlarının gerçekleşme düzeyi. OPUS-Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 15(24), 2269-2296. https://doi.org/10.26466/opus.619531
  • Şişman, M. (2020).Türk Eğitim Sistemi ve okul yönetimi. Ankara: Pegem
  • Toprakçı, E., Yücel, H., B, Bilbay, A., Bahcıvan, E., Çakırer, İ. ve Bayraktutan, İ. (2010). Öğretmen ve öğretmen adaylarının Türk millî eğitiminin genel amaç ve ilkelerinden haberdarlık düzeyleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 971- 999. https://dergipark.org.tr/tr/pub/tebd/issue/26102/275021
  • Yalçınoğlu, P., Ersoy, A. (2015). Nitel Araştırmaya Giriş. Ankara:Anı.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri Ankara: Seçkin.
  • Yue, X. Y. (2019) Exploring effective methods of teacher professional development in üniversity for 21st. Century Education. International Journal of Innovation Education and Research, 7(5), 248-257. https://doi.org/10.31686/ijier.Vol7.Iss5.1506
Toplam 40 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Bu Sayıda
Yazarlar

Pınar Soykut 0000-0002-5107-6297

Halis Adnan Arslantaş 0000-0002-5289-9017

Proje Numarası 201921A105
Erken Görünüm Tarihi 6 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2023
Kabul Tarihi 29 Ekim 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Soykut, P., & Arslantaş, H. A. (2023). Öğretmen Adaylarının Milli Eğitimin Genel Amaçlarına İlişkin Görüşleri: Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25(4), 651-664. https://doi.org/10.17556/erziefd.1318445