Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf sosyal bilgiler dersinde Anlamaya Dayalı Tasarım Modelinin (UbD) öğrencilerin problem çözme, iş birliği becerisi ve akademik başarısına etkisini incelemektir. Araştırma karma yöntemle yürütülmüş ve araştırmada zenginleştirilmiş desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını dördüncü sınıfa devam eden 22’si deney, 19’u kontrol grubunda olmak üzere toplam 41 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama araçlarından “Problem Çözme Basamakları Öğretmen Gözlem Formu”, “İş Birlikli Öğrenme Rubriği”, “UbD Uygulaması Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmıştır. Nicel veri toplama aracı olarak “Problem Çözme Becerisi Ölçeği”, “İş Birlikli Çalışma Ölçeği”, “Sosyal Bilgiler Akademik Başarı Testi” kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde betimsel istatistik sonuçlarından, nicel verilerin analizinde Mann-Whitney U, Welch t-testi, ANOVA ve Shapiro-Wilk testinden faydalanılmıştır. Araştırmanın verilerinden elde edilen bulgular, UbD’nin problem çözme ve iş birlikli çalışma becerisinin gelişimine, akademik başarının artmasına katkı sağladığı ve öğrencilerin öğrenme sürecine karşı motivasyonlarını arttırdığını göstermektedir.
: Anlamaya dayalı tasarım (UbD) problem çözme işbirliği akademik başarı
Kırıkkale Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu
The purpose of this study is to examine the effect of the Understanding by Design Model (UbD) on students' problem-solving skills, collaboration skills, and overall academic achievement in the fourth-grade social studies course. The research was conducted with mixed methods, and an enriched design was used in the study. The participants of the study consisted of 41 fourth-grade students: 22 in the experimental group and 19 in the control group. 'Problem-Solving Steps Teacher Observation Form', 'Cooperative Learning Rubric', and 'UbD Application Teacher Interview Form' were used as qualitative data collection tools. 'Problem-Solving Skills Scale', 'Cooperative Work Scale', and 'Social Studies Academic Achievement Test' were used as quantitative data collection tools. Descriptive statistics results were used to analyze qualitative data, and Mann-Whitney U, Welch t-test, ANOVA, and Shapiro-Wilk test were used to analyze quantitative data. The findings obtained from the data of the study show that UbD contributed to the development of problem-solving and collaborative working skills, increased academic achievement, and increased students' motivation towards the learning process.
Understanding by Design (UbD) problem solving collaboration academic achievement
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 12 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |