Bu araştırmada, cinsiyet, bölüm, akademik
performans, haftalık internet kullanım süresi, en çok zaman harcanan site türü
ve uzaktan eğitimle ilgili ön bilginin, öğretmen adaylarının uzaktan eğitime
yönelik tutumları üzerindeki etkileri araştırılmıştır. Nedensel-karşılaştırmalı
türdeki bu nicel araştırmanın çalışma grubunu, bir devlet üniversitesinin
eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan toplamda 547 (398 kadın, 149 erkek)
olmak üzere, 191’i fen bilgisi, 138’i ilköğretim matematik ve 218’i sınıf
öğretmenliği programı lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri,
kişisel bilgi formu ve uzaktan eğitime yönelik tutum ölçeği ile toplanmıştır.
Verilerin analizinde, betimsel istatistik, Kolmogorov–Smirnov normal dağılım
testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Mann–Whitney U ve Kruskal Wallis
testleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğretmen adaylarının uzaktan
eğitime yönelik tutumlarının orta düzeyden yüksek olduğu görülmüştür.
Cinsiyetin (erkeklerin lehine), uzaktan eğitimle ilgili ön bilgiye sahip
olmanın, bölümün ve kullanılan site türünün öğretmen adaylarının uzaktan
eğitime yönelik tutum puanları üzerinde anlamlı bir etkisi varken, akademik
performansın ve internet kullanım süresinin etkisinin olmadığı bulunmuştur.
Elde edilen bulgular ışığında önerilere yer verilmiştir.
Bölüm | Bu Sayıda |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2017 |
Kabul Tarihi | 26 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |