BibTex RIS Kaynak Göster

Yetişkinlerin Davranışlarını Değiştirmenin Güçlüğü: Bölme Örneği

Yıl 2017, , 184 - 198, 17.04.2017
https://doi.org/10.17556/erziefd.308694

Öz

Bu araştırma ile ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının doğal
sayılarla yapılan bölme işlemi ile ilgili bilgilerini ölçmek amaçlanmıştır.
Araştırmada nicel ve nitel desenleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmada
deneklerin bölme işlemi ilgili alan ve öğretimsel stratejileri bilgilerini
belirlemek amaçlı olarak 10 soru sorulmuş, adaylarından soruları öğrenci
düzeyinde açıklamalı olarak çözmeleri istenmiştir. Yapılan değerlendirmede
adayların alan ve öğretimsel stratejiler bilgisi yönüyle eksikliklerinin olduğu
ve adayların en sık
yaptıkları
hata kendinilerince kural oluşturup bu yanlış kurala göre işlemi yapmaya
çalışmalarıdır. Devamında adaylara özel öğretim yöntemleri dersi kapsamında
bölme işlemi ve öğretimi ile ilgili telafi uygulaması yapılmıştır. Yapılan
uygulamanın ardından sontest ve 3 ay sonra da kalıcılık testi uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının bölme işlemi ile ilgili alan ve
öğretimsel stratejileri bilgilerinin arttığı belirlenmiştir.Ancak öğrenilen
bilgilerin sürdürülebilir bir davranış haline dönüştürülmesinde uygulama
sonrasına göre ciddi bir düşüş olmuştur.

Kaynakça

  • Albayrak, M. (2010). Eğitim fakülteleri ve sınıf öğretmenleri için ilköğretimde matematik ve öğretimi-I (3. Baskı). Erzurum: Mega Ofset Matbaacılık.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Albayrak

Mertkan Şimşek

Yayımlanma Tarihi 17 Nisan 2017
Kabul Tarihi 17 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017

Kaynak Göster

APA Albayrak, M., & Şimşek, M. (2017). Yetişkinlerin Davranışlarını Değiştirmenin Güçlüğü: Bölme Örneği. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(1), 184-198. https://doi.org/10.17556/erziefd.308694