Günlük
yaşam problemlerinin bir bölümünün çözümü matematiksel düşünme becerileri
gerektirir. Her birey kendi yaşamının bu problemlerine çözüm bulacak kadar
matematiği kullanmalıdır. Bireylerin farklı birtakım özelliklere sahip olduğu
bilinmektedir. Tüm bireylere uygun bir öğretim, onların ihtiyaçlarını,
özelliklerini dikkate almalıdır. Farklı özelliklere sahip bireylerin farklı
yollardan öğretiminin sağlanması farklılaştırılmış öğretim tasarımı ile mümkündür.
Çalışma,
farklılaştırılmış öğretim tasarımının öğrencilerin bilişüstü becerilerine ve
matematik akademik başarılarına etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırmada
öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılmış, deney grubu olarak bir
ilköğretim kurumunun altıncı sınıf öğrencileri belirlenmiştir. Deney Grubu 30,
Kontrol Grubu 30 öğrenciden oluşmuştur. Farklılaştırılmış öğretim tasarımı
matematik dersi olasılık konusu için hazırlanmıştır. Araştırmacı tarafından
geliştirilen, geçerlik ve
güvenirlik çalışmaları yapılmış akademik başarı testi ve Aydın ve Ubuz (2010)
tarafından Türkçe’ye uyarlanan Bilişüstü
Yeti Anketi uygulamadan önce ve sonra olmak üzere iki defa uygulanmıştır.
Araştırma sonucunda,
deney grubu ile kontrol grubu Bilişüstü Yeti Testi puanlarında anlamlı
farklılık bulunamamıştır. Araştırmanın ikinci alt problemi için deney grubunun matematik akademik başarısı
ile kontrol grubunun matematik akademik başarısı arasında deney grubu lehine
anlamlı farklılık bulunmuştur. Bu bulgular yorumlanarak,
uygulayıcılar ve araştırmacılar için öneriler geliştirilmiştir.
Farklılaştırılmış öğretim öğretim tasarımı bilişüstü beceriler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 24 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |