Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kömür Kalem Yapımı Etkinliği ile İşlenen Desen Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri

Yıl 2018, , 558 - 570, 22.08.2018
https://doi.org/10.17556/erziefd.440784

Öz

Bu çalışma ile sanat eğitiminde önemli bir yeri olan desen
derslerinde etkili bir malzeme olarak kullanılan füzeni, farklı öğretim
yaklaşımı –etkinlik temelli öğretim öğrenci merkezli yaklaşımı- ile
öğrencilerin kendilerinin yapmasına olanak sağlayan bir pratiğe dönüştürmek ve
bu pratiğin desen dersine yönelik etkisini öğrenci görüşlerine göre betimlemek
amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerin örnek olay tarama modeli kullanılmış
olan bu çalışmanın verileri öğrencilere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme
formu ile elde edilmiştir. Çalışma grubunu; 2017-2018 akademik yılı bahar
döneminde Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı 1. ve 2. sınıfa devam eden 43 öğrenci
oluşturmaktadır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve betimsel
olarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda; öğrenci merkezli bir yapıyla
bütünleşen bu aktif öğrenme uygulamasını öğrencilerin olumlu bulduğu
saptanmıştır. Elde edilen verilere göre; öğrencilerin en çok aktif olarak
süreçte yer almaktan memnun kaldıklarını dile getirdikleri tespit edilmiştir.
İkinci sırada derse olan ilginin de arttığını ifade etmeleri dersin hedeflenen
amaca ulaşılabildiğini göstermektedir.

Kaynakça

  • Avcı, S. (2014), Füzenle Desen Çizmek, Akdeniz Sanat Dergisi,7(13), 1-15.
  • Ayaydın, A. (2010), Desen Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme Üzerine Bir Araştırma, Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 159-172.
  • Batdı, V. (2014), Etkinlik Temelli Öğrenme Yaklaşımının Akademik Başarıya Etkisi (Meta Analitik ve Tematik Bir Çalışma), e-International Journal of EducationalResearch, 5(3), 39-55.
  • Bingöl, M. P. (2015), Desen Eğitiminde Edebiyatın Rolü Kafka ve Wells Örneği, Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 16, 27-45.
  • Bulut, Ü. (2003), Plastik Sanatlar Eğitiminde Desen Çalışmaları, M.Ü. Atatürk Eğitim Bilimleri Dergisi, 18, 21-24.
  • Gökçe, O. (2006). İçerik Analizi Kuramsal ve Pratik Bilgiler. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • İşcanoğlu, K. (2017), Basit Kömür Kalem Yapımı ve Yeni Bir Medyum Olarak Zor Silinen Kömür Kalem, Bartın Üniversitesi Çeşm-i Cihan: Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları E ‐ Dergisi, 4 (2), 48-61.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayıcılık.
  • Karasu G. ve Mehmet N. (2007), Desen Teknik ve Malzemeleri, Kayseri: Erciyes Üniversitesi, Netform Matbaacılık A.Ş.
  • Müftüoğlu, M. O. (2011), Desen Temel Süreçler, İstanbul: Say Yayınları.
  • Yıldırım, A.,Şimsek, H. (2003). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Bu Sayıda
Yazarlar

Ferhunde Küçükşen Öner 0000-0001-5251-4327

Süreyya Genç 0000-0001-7733-0006

Yayımlanma Tarihi 22 Ağustos 2018
Kabul Tarihi 25 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Küçükşen Öner, F., & Genç, S. (2018). Kömür Kalem Yapımı Etkinliği ile İşlenen Desen Dersine Yönelik Öğrenci Görüşleri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 558-570. https://doi.org/10.17556/erziefd.440784