This study examines the effect of pre-service teachers’ education and student teaching on their views about classroom management, classroom management strategies and skills, and problem solving skills. Case study, a form of qualitative research, is used as the research method in this study. Participants of this study included 8 pre-service teachers studying in Early Childhood Teacher Education Program in one of the universities in Turkey. Data were collected through three focus group interviews. Interviews were video-recorded and later transcribed for coding and analysis. Nvivo 8 program is used to code and analyze the data. Participants of this study felt that the education they are receiving is too theoretical and is not put into practice. Moreover, they stated that the content of the classroom management class is not suited to early childhood education.
Early Childhood Education Teacher Education Classroom Management
Bu çalışma ile okul öncesi öğretmen adaylarının aldıkları eğitimlerin ve uygulama deneyimlerinin sınıf yönetimi, sınıfta disiplini sağlama, sorunlarla başa çıkma ve problem çözme yeterlilikleri üzerine etkisi incelenecektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden özel durum çalışması (Case Study) kullanılmıştır. Araştırmanın verileri odak grup görüşmeleri ile elde edilmiştir. Çalışmanın katılımcılarını bir üniversitenin eğitim fakültesinde okul öncesi öğretmenliği ana bilim dalında eğitimini sürdürmekte olan sekiz son sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Görüşme için odak grup oluşturulmuş ve bu grupla 3 oturum halinde görüşmeler yapılmıştır. Tüm görüşmeler video kayıt cihazı ile kayıt altına alınmış ve sonrasında yazıya dökülmüştür. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda verilerin nitel veri analiz aracı NVivo 8 ile analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonuç kısmında elde edilen bulguların değerlendirilmesi yapılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |