This research was carried out with the participation of teachers from various levels and branches working in institutions affiliated to the Ministry of National Education (MONE) in order to examine social change and alienation created by the media and social media in line with the opinions of teachers. The fact that teachers are in the position of educating and therefore guiding the society suggests that society has priority in adapting to the globalizing world. From this point of view, the aim of the research is to understand the teachers’ views on the social change and alienation created by globalization through media and social media. Phenomenon science pattern was used in the research. The participant group of the study was determined from the province of Kayseri, and interview form was used. In the analysis of research data, MAXQDA 12 program was used. At the end of the findings, the teachers had general knowledge about the concepts of globalization, media, social media, social change and alienation. While the results of positive social change created by globalization through the media provided cultural interaction, awareness-raising and easy communication, it was achieved that social media provided rapid interaction and communication, easy and fast communication of social responsibility projects, creating freedom of expression.
Bu araştırma, küreselleşmenin medya ve sosyal medya üzerinden yarattığı toplumsal değişme ve yabancılaşmanın öğretmenler görüşleri doğrultusunda incelenmesi için MEB’e bağlı kurumlarda çalışmakta olan çeşitli kademe ve branşlardaki öğretmenlerin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin, toplumu eğiten ve dolayısıyla yönlendiren konumda olması, küreselleşen dünyaya uyum konusunda da toplumun ön ayağı olduğunu düşündürmektedir. Buradan hareketle araştırmanın amacı, öğretmenlerin, küreselleşmenin medya ve sosyal medya üzerinden yarattığı toplumsal değişme ve yabancılaşma hakkındaki görüşlerini anlamaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubu Kayseri ilinden belirlenmiş ve verilerin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde MAXQDA 12 programından yararlanılmıştır. Araştırma sonunda öğretmenlerin küreselleşme, medya, sosyal medya, toplumsal değişim ve yabancılaşma kavramları ile ilgili genel bilgilere sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Küreselleşmenin medya üzerinden yarattığı olumlu toplumsal değişmenin, kültürel etkileşimi, bilinç kazanmayı, kolay iletişimi sağladığı sonuçlarına ulaşılırken, sosyal medyanın ise hızlı etkileşim ve iletişimi sağladığı, sosyal sorumluluk projelerinin kolay ve hızlı iletilmesi, ifade özgürlüğü yaratması gibi olumlu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 19 Şubat 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |