BibTex RIS Kaynak Göster

Yök Tez Merkezi ve Proquest Veri Tabanında Yer Alan Tarih Eğitimi Tezlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 18 Sayı: 2, 982 - 1001, 23.12.2016
https://doi.org/10.17556/jef.06505

Öz

Araştırmanın amacı Türkiye’de tarih eğitimi üzerine hazırlanmış tezleri araştırma konusu, kullanılan yöntem ve veri toplama araçları gibi farklı kriterler açısından değerlendirmek ve elde edilen sonuçları PROQUEST veri tabanında yer alan farklı ülkelere ait tarih eğitimi tezleri ile karşılaştırmaktır. Betimsel yöntemin kullanıldığı bu araştırmada, YÖK “Ulusal Tez Merkezi” ve PROQUEST veri tabanında yer alan tezler bilgisayar destekli tarama yöntemi ile farklı arama terimleri kullanılarak derlenmiştir. Derlenen tezler ülkelerine, yapılış yıllarına, üniversitelerine, düzeylerine (yüksek lisans veya doktora), konularına, kullanılan araştırma yöntemi, veri toplama araçları ve hedef kitlelerine göre içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda Türkiye’de tarih eğitimi üzerine yapılan tez çalışmalarının son 30 yılda giderek arttığı görülmüştür. Türkiye’de yapılan tezlerde öğretim yöntemleri ve tutuma yönelik çalışmaların ağır bastığı, uluslararası tezlerde ise öğretim teknoloji ve materyalleri ile program ve ders kitaplarının daha sık çalışıldığı görülmüştür. Türkiye’de yapılan tezlerin büyük bölümünde nicel araştırma yöntemleri ve nicel veri toplama araçları kullanılırken, PROQUEST’te yer alan uluslararası tezlerde bunun aksine nitel araştırma yöntemleri ve buna bağlı veri toplama araçlarının daha sıklıkla kullanıldığı görülmüştür.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Turan

Hasan Aslan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Turan, İ., & Aslan, H. (2016). Yök Tez Merkezi ve Proquest Veri Tabanında Yer Alan Tarih Eğitimi Tezlerinin Değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 982-1001. https://doi.org/10.17556/jef.06505