Eğitim sürecinde öğrenilen bilgilerin öğrencilerin ihtiyaçlarını ne derecede cevap veriyor olması öğrencilerin bilgiyi öğrenme düzeyini doğrudan etkilemektedir. Bu bağlamda öğrencilerin öğrendikleri bilgileri günlük yaşamlarıyla ilişkilendirebilme düzeyleri fen bilimleri dersinde başarılı olmalarında oldukça etkilidir. Bu araştırmada öğrencilerin fen bilimleri dersinde öğrendikleri bilgilerini günlük yaşamlarıyla ilişkilendirebilmeleri konusundaki farkındalıkları ve fen bilimleri dersindeki başarıları arasındaki ilişkiyi tespit etmek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Erzurum İli’ne bağlı Oltu İlçe’sinde ortaokul 5. sınıfta öğrenim gören 78 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılarak Kamaraj ve Beyazıtoğlu (2009) tarafından geliştirilen “Fen Bilimleri Dersini Günlük Yaşamla İlişkilendirme Ölçeği” ve araştırmacı tarafından geliştirilmiş fen bilimleri dersi başarı testi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS paket programıyla değerlendirilerek analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin fen bilimleri dersindeki başarıları ile cinsiyetler arasında anlamlı farklılık bulunmazken öğrencilerin bilgilerini günlük yaşamlarıyla ilişkilendirebilmelerindeki farkındalıkları ile cinsiyetleri arasında bayanlar lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Ayrıca öğrencilerin fen bilimleri dersindeki başarıları ve fen bilimleri dersindeki bilgileri günlük yaşamlarıyla ilişkilendirebilmeleri konusundaki farkındalıkları arasında pozitif yönde ve orta düzeyde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 18 Sayı: 2 |