Bu
çalışmada ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin algılarına göre iş
doyumu ve okul etkililiği arasındaki ilişki araştırma konusu yapılmıştır. Bu
amaçla Erzurum İli Merkez Aziziye ilçesinde görev yapmakta olan tesadüfi küme
örneklem yöntemiyle seçilen 214 sınıf öğretmenine JSS-İş doyumu ile
araştırmacılar tarafından Türkçeye uyarlanan okul etkililiği ölçeği
uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS
22 programı ile Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon ve Çoklu Regresyon analizi
kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda sınıf
öğretmenlerinin bazı iş doyumu alt boyutları ve iş doyumu toplam puanları ile
okul etkililiği arasında aynı yönde ilişkiler bulunmuştur. Regresyon analizi
sonucunda iş doyumu alt boyutlarının birlikte okul etkililiğinin % 27’sini
açıkladığı görülmüştür. Bulgular ışığında sonuçlar özetlenmiş ve uygulayıcı ve
araştırmacılara bazı öneriler sunulmuştur.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 19 Sayı: 1 |