Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sınıf Eğitimi Öğrencilerinin İngilizce Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 1, 265 - 280, 01.04.2018
https://doi.org/10.17556/erziefd.316605

Öz

Bu
çalışmanın amacı, sınıf eğitimi anabilim dalında okuyan öğrencilerin İngilizce öğretimine
yönelik ö-yeterlik inançlarının belirlenmesidir. Bu kapsamda sınıf eğitimi
anabilim dalı dördüncü sınıfta okuyan ve gönüllü olan otuz öğrenci ile yarı
yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. İçerik analizi sonucunda, dört
öğrencinin İngilizce öğretiminde kendisini yeterli, yirmialtı öğrencinin ise
kendisini İngilizce öğretimi noktasında yetersiz bulduğu tespit edilmiştir.
İngilizce öğretiminde öz-yeterlik inancı düşük olan öğrencilerin ifadeleri
incelendiğinde, özellikle konuşma-telaffuz, cümle kurma-yazma ve derse uygun
hazırlık yapma noktasında problem yaşayacaklarını ifade etmişlerdir. Sınıf
Eğitimi Öğrencileri; İngilizce öğretimine yönelik öz-yeterlik inançlarının
düşük olmasının nedenini, teorik ve ezbere dayalı eğitim verilmesine ve İngilizce
derslerinin etkileşim ve uygulama olmadan gramer ağırlıklı verilmesine
bağlamıştır. 

Kaynakça

  • Bandura, A. (1997). Self efficacy the exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company

Self-Efficacy Beliefs of Students of Primary Education towards Teaching English

Yıl 2018, Cilt: 20 Sayı: 1, 265 - 280, 01.04.2018
https://doi.org/10.17556/erziefd.316605

Öz

Kaynakça

  • Bandura, A. (1997). Self efficacy the exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Bu Sayıda
Yazarlar

Dilek İlhan Beyaztaş 0000-0002-7642-9087

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Kabul Tarihi 13 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA İlhan Beyaztaş, D. (2018). Sınıf Eğitimi Öğrencilerinin İngilizce Öğretimine Yönelik Öz-Yeterlik İnançları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 265-280. https://doi.org/10.17556/erziefd.316605