Bu çalışma ile sanat eğitiminde önemli bir yeri olan desen
derslerinde etkili bir malzeme olarak kullanılan füzeni, farklı öğretim
yaklaşımı –etkinlik temelli öğretim öğrenci merkezli yaklaşımı- ile
öğrencilerin kendilerinin yapmasına olanak sağlayan bir pratiğe dönüştürmek ve
bu pratiğin desen dersine yönelik etkisini öğrenci görüşlerine göre betimlemek
amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerin örnek olay tarama modeli kullanılmış
olan bu çalışmanın verileri öğrencilere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme
formu ile elde edilmiştir. Çalışma grubunu; 2017-2018 akademik yılı bahar
döneminde Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü
Resim-İş Eğitimi Ana Bilim Dalı 1. ve 2. sınıfa devam eden 43 öğrenci
oluşturmaktadır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve betimsel
olarak yorumlanmıştır. Çalışma sonucunda; öğrenci merkezli bir yapıyla
bütünleşen bu aktif öğrenme uygulamasını öğrencilerin olumlu bulduğu
saptanmıştır. Elde edilen verilere göre; öğrencilerin en çok aktif olarak
süreçte yer almaktan memnun kaldıklarını dile getirdikleri tespit edilmiştir.
İkinci sırada derse olan ilginin de arttığını ifade etmeleri dersin hedeflenen
amaca ulaşılabildiğini göstermektedir.
Desen desen dersi etkinlik temelli öğretim öğrenci merkezli yaklaşım aktif öğrenme kömür kalem yapımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 20 Sayı: 2 |