Resim-iş öğretmenliği programındaki resim
anasanat atölye derslerindeki sanatsal yaratım süreçlerinin nasıl olduğunu
ortaya çıkarmaya amaçlayan bu araştırma betimsel tarama olarak desenlenen nitel
bir çalışmadır. Sanatsal yaratım sürecine yönelik var olan durum öğrenci
görüşleriyle betimlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu; Karadeniz
Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş
Öğretmenliği Programından 12 son sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Bu
araştırmada nitel veriler; açık uçlu anket ve odak grup görüşme araçları ile
toplanmıştır. Araştırma için hazırlanan açık uçlu anket sorularının ardından
odak grup görüşmesi sorularıyla öğrencilerin sanatsal yaratımlarına ilişkin
daha derin ve detaylı bilgi edinmek amaçlanmıştır. Veri araçlarından elde
edilen nitel veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmişlerdir. Araştırma
sonuçlarına göre; sanatsal yaratımda bulunan kişinin, mevcut becerileri,
birikimi, ruh hali, duyguları, motivasyonu, yaratmaya yönelik isteği ve hırsı,
sanatsal yaratımına etki eden önemli faktörler olarak öne çıkmaktadır. Aynı
zamanda kişinin sanatsal yaratım sürecinde, fikir edinmede kararsızlık ve fikir
aktarımında zorlanma şeklinde iki önemli problem yaşadığı görülmüştür. Ayrıca
araştırmadaki resim-iş öğretmenliği son sınıf öğrencilerinin anasanat atölye
derslerindeki çalışmalarında ağırlıklı olarak sanatsal yapının görsel biçimsel
boyutuna önem verdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
Sanatsal yaratıcılık-sanatsal yaratım resim iş öğretmenliği öğrencileri anasanat atölye dersi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Bu Sayıda |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Mart 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1 |