Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Relationship Between Mathematics Achievements and Attitudes Towards Mathematics Course in Turkey: A Meta-Analysis Study

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 3, 148 - 164, 30.12.2019
https://doi.org/10.17556/erziefd.483521

Öz

In
this study, it is aimed to present a more comprehensive result for new
researches by synthesizing the results of the research which examines the
relationship between the attitude towards mathematics and mathematics
achievement. The YÖK National Thesis Center, Ulakbim and Google Scholar
databases were searched to find relevant research. In this direction it has
been published between the years 2003-2017 and a  total of 7682 sample group data were
synthesized by including 19 research that examined the relationship between
students' attitudes towards mathematics and mathematics achievement in Turkey.
As a result of the meta-analysis, it was concluded that the effect size (r =
.327) was found to be positive and medium level according to the random effects
model between the attitude towards mathematics and mathematics achievement.
Comparative effect sizes were calculated according to education level and type
of publication. As a result of the moderator analysis conducted for the
education level, it was found that the relationship between mathematics
achievement and attitude in secondary school (r = .345) and high school (r =
.419) level was positive, moderately and significantly, university (r = -.
028). The relationship was found to be negative and weak. There was no
significant difference according to the type of publication.

Kaynakça

  • Abalı Öztürk Y. ve Şahin, Ç. (2015). Matematiğe ilişkin akademik başarı özyeterlilik ve tutum arasındaki ilişkilerin belirlenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 31, 343-366.
  • Abramson, J. H. (1994). Making sense of data (2nd edition). New York: Oxford University Press.
  • Akay, H. ve Boz, N. (2001). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik tutumları, matematiğe karşı öz-yeterlik algıları ve öğretmen öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 281-312.
  • Başol, G. ve Johanson, G. (2009). Effectiveness of frequent testing over achievement: a meta analysis study. International Journal of Human Sciences, 6 (2), 99-121.
  • Birgin, O. ve Demirkan, H. (2017). Yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının bazı değişkenler bakımından incelenmesi. E-uluslararası eğitim araştırmaları dergisi, 8 (2), 1-15.
  • Borenstein, M. (2009). Effect size for continuous data. In H. Cooper, L. V. Hedges & J. C. Valentine (Eds.), The handbook of research synthesis and meta-analysis (2nd ed.). New York: Russell Sage Foundation.
  • Borenstein, M., Hedges, L.V., Higgins, J.P.T. ve Rothstein H. (2013). Meta-Analize giriş.(Çev. Serkan Dinçer). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Çakmak E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (20.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Camnalbur, M., ve Erdoğan, Y. (2008). Bilgisayar destekli öğretimin etkililiği üzerine bir meta-analiz çalışması: Türkiye örneği. Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri, 8(2), 497-505.
  • Canakay, E., U. (2006). Müzik teorisi dersine ilişkin tutum ölçeği geliştirme. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumunda sunulan bildiri. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli, Türkiye.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillsdale, NJ: Lawrance Erlbaum Associates, Inc.
  • Cohen, L., Manion, L., ve Morrison, K. (2007). Experiments, quasi-experiments, single-case research and meta-analysis (Cohen, L., Manion,L., & Morrison,K. in Eds) Research methods in education (6th eds.). London: Routledge Falmer.
  • Cooper, H., Hedges, L. V., ve Valentine, J. C. (2009). The handbook of research synthesis and metaanalysis (2nd edition). New York: Russell Sage Publication.
  • Cüceloğlu, D. (2005). İnsan ve Davranışı (4.baskı). Ankara: Remzi.
  • Çalışkan, M. (2004). İlköğretim 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin tutum ve akademik benlik tasarımının başarıya etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde uygulamalı meta-analiz. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ekizoğlu, N., ve Tezer, M. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ile matematik başarı puanları arasındaki ilişki. Cypriot Journal of Educational Sciences, 2(1), 43-57.
  • Hacısalihoğlu Karadeniz M., ve Kelleci, D. (2015). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutumlarının başarıya etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 21-37.
  • Hedges, L. V., ve Olkin, I. (1985). Statistical method for meta-analysis. United Kingdom: Academic Press.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2008). Günümüzde insan ve insanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Kalın, G. (2010). İlköğretim öğrencilerinin matematik tutumları, özyeterlikleri, kaygıları ve dersteki başarılarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Keşan, C., Yetişir, Ş., ve Kaya, D. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin görsel, işitsel ve kinestetik durumlarının belirlenmesi ve matematiğe yönelik tutumlarının başarıya etkisi. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(4), 2660-2674.
  • Kılıç, A. S. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin genel başarıları, matematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları, güdülenmeleri ve matematik kaygıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kulinskaya E, Morgenthaler S, ve Staudte RG. (2008). Meta-analysis: a guide to calibrating and combining statistical evidence. John Wiley and Sons.
  • Ma, X. ve Kishor, N. (1997). Assessing the relationship between attitude toward mathematics and achievement in mathematics: A meta-analysis. Journal of Research in Mathematics Education, 28 (1), 26-47.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (2002). The qualitative researcher’s companion. California: Sage Publications.
  • National Research Council (NRC). (1988). Improving indicators of the quality of science and mathematics education in grades K-12. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Özçelik, D. A. (1987). Eğitim programları ve öğretimi. Ankara: ÖSYM yayınları.
  • Peker, M., ve Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 157–166.
  • Petticrew, M., ve Roberts, H. (2006). Systematic reviews in the social sciences. MA-USA: Blackwell Publishers Ltd.
  • Reçber, Ş. (2011). An investigation of the relationship among the seventh grade students' mathematics self efficacy, mathematics anxiety, attitudes towards mathematics and mathematics achievement regarding gender and school type. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Saracoğlu, F. (2016). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ve matematik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Sarıer, Y. (2016) . Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Ankara.
  • Sezgin, M. (2007). Öğrencilerin matematik başarılarına etki eden faktörler. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Beykent University, İstanbul.
  • Sezgin, M. (2013). Öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarının akademik özyeterlik algıları ve algıladıkları öğretmen davranışları açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Şentürk, B. (2010). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin genel başarıları, natematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları ve matematik kaygıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Tarım, K. (2003). Kubaşık öğrenme yönteminin matematik öğretimindeki etkinliği ve kubaşık öğrenme yöntemine ilişkin bir meta analiz çalışması. Yayımlanmamış Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları: Bitlis ili örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96.
  • Taylor, S. E., Peplau, L. A., ve Sears, D. O. (2007). Sosyal Psikoloji. Ankara: İmge Yayınevi.
  • Tweedie, R. L., Smelser, N. J., ve Baltes, P. B. (2004). Meta-analysis: Overview International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences. (pp. 9717-9724): Elsevier Science Ltd.
  • Üstün, U., ve Eryılmaz, A. (2014). Etkili araştırma sentezleri yapabilmek için bir araştırma yöntemi: Meta-analiz. Eğitim ve Bilim, 39 (174), 1-32.
  • Yavuz, H. Ç., Demirtaşlı, R. N., Yalçın, S. ve Dibek, M. İ. (2017). Türk öğrencilerin TIMSS 2007 ve 2011 matematik başarısında öğrenci ve öğretmen özelliklerinin etkileri. Eğitim ve Bilim, 42(189), 27-47.
  • Yenilmez, K., ve Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 132–146.
  • Yenilmez, K., ve Özbey, N. (2006). Özel okul ve devlet okulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri üzerine bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 431-448.
  • Yetim, H. (2006). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin matematik ve Türkçe derslerine yönelik tutumları ile bu derslerdeki başarıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yetişir, Ş. (2007). 8. sınıf matematik öğretiminde öğrencilerin işitsel, görsel ve kinestetik düzeylerinin belirlenmesi ve matematik öğretimindeki önemi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yurtsever, A. (2018). 6. Sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterlilikleri, matematik başarıları ve tutumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yücel, Z., ve Koç, M. (2011). The relationship between the prediction level of elementary school students’ math achievement by their math attitudes and gender. Elementary Education Online, 10(1), 133-143.
  • Zysberg, L. (2012). A brief history of attitudes and their measurement. In L. Zysberg (Edt.), Education in a competitive and globalizing world: Student attitudes (pp. 3-15). New York, NY, USA: Nova Science Publishers, Inc.

Türkiye’deki Öğrencilerin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ile Matematik Başarıları Arasındaki İlişki: Bir Meta-Analiz Çalışması

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 3, 148 - 164, 30.12.2019
https://doi.org/10.17556/erziefd.483521

Öz

Bu
araştırmada, matematik dersine yönelik tutumu ile matematik başarısı arasındaki
ilişkiyi inceleyen araştırmalarının sonuçlarının meta-analiz yöntemi ile
sentezlenerek yeni araştırmalar için daha kapsamlı sonuç ortaya çıkarmak
amaçlanmıştır. Araştırmada Türkiye’de yapılmış matematik dersine yönelik tutum ile
matematik başarısı arasındaki ilişkiyi inceleyen araştırmalar “YÖK Ulusal Tez
Merkezi”, “Ulakbim” ve “Google Scholar” veri tabanlarında taranmıştır.
2003-2017 yılları arasında yayımlanmış 19 araştırma meta-analize dahil edilerek
toplam 7682 kişilik örneklem grubundan elde edilen veriler sentezlenmiştir.
Analiz sonucunda matematik dersine yönelik tutumu ile matematik başarısı
arasında rassal etkiler modeline göre bulunan etki büyüklüğünün (r=.327) pozitif
yönde ve orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmada, öğrenim
kademesi ile yayım türüne göre karşılaştırmalı etki büyüklükleri de
hesaplanmıştır. Öğrenim kademesi için yapılan moderatör analizleri sonucunda,
ortaokul (r=.345) ve lise (r=.419) kademesinde yapılan araştırmalarda matematik
başarısı ve tutumu arasındaki ilişkinin pozitif yönde, orta düzeyde ve anlamlı
olduğu, üniversite (r=-.028) kademesindeki ilişkinin ise negatif yönde, zayıf
düzeyde ve anlamlı olduğu bulunmuştur. Yayım türüne göre ise anlamlı bir
farklılaşma bulunmamıştır.

Kaynakça

  • Abalı Öztürk Y. ve Şahin, Ç. (2015). Matematiğe ilişkin akademik başarı özyeterlilik ve tutum arasındaki ilişkilerin belirlenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 31, 343-366.
  • Abramson, J. H. (1994). Making sense of data (2nd edition). New York: Oxford University Press.
  • Akay, H. ve Boz, N. (2001). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik tutumları, matematiğe karşı öz-yeterlik algıları ve öğretmen öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(2), 281-312.
  • Başol, G. ve Johanson, G. (2009). Effectiveness of frequent testing over achievement: a meta analysis study. International Journal of Human Sciences, 6 (2), 99-121.
  • Birgin, O. ve Demirkan, H. (2017). Yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin matematiğe yönelik tutumlarının bazı değişkenler bakımından incelenmesi. E-uluslararası eğitim araştırmaları dergisi, 8 (2), 1-15.
  • Borenstein, M. (2009). Effect size for continuous data. In H. Cooper, L. V. Hedges & J. C. Valentine (Eds.), The handbook of research synthesis and meta-analysis (2nd ed.). New York: Russell Sage Foundation.
  • Borenstein, M., Hedges, L.V., Higgins, J.P.T. ve Rothstein H. (2013). Meta-Analize giriş.(Çev. Serkan Dinçer). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç, Çakmak E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., ve Demirel, F. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri (20.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Camnalbur, M., ve Erdoğan, Y. (2008). Bilgisayar destekli öğretimin etkililiği üzerine bir meta-analiz çalışması: Türkiye örneği. Kuram ve uygulamada eğitim bilimleri, 8(2), 497-505.
  • Canakay, E., U. (2006). Müzik teorisi dersine ilişkin tutum ölçeği geliştirme. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumunda sunulan bildiri. Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Denizli, Türkiye.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillsdale, NJ: Lawrance Erlbaum Associates, Inc.
  • Cohen, L., Manion, L., ve Morrison, K. (2007). Experiments, quasi-experiments, single-case research and meta-analysis (Cohen, L., Manion,L., & Morrison,K. in Eds) Research methods in education (6th eds.). London: Routledge Falmer.
  • Cooper, H., Hedges, L. V., ve Valentine, J. C. (2009). The handbook of research synthesis and metaanalysis (2nd edition). New York: Russell Sage Publication.
  • Cüceloğlu, D. (2005). İnsan ve Davranışı (4.baskı). Ankara: Remzi.
  • Çalışkan, M. (2004). İlköğretim 8. sınıf düzeyindeki öğrencilerin tutum ve akademik benlik tasarımının başarıya etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Dinçer, S. (2014). Eğitim bilimlerinde uygulamalı meta-analiz. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ekizoğlu, N., ve Tezer, M. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ile matematik başarı puanları arasındaki ilişki. Cypriot Journal of Educational Sciences, 2(1), 43-57.
  • Hacısalihoğlu Karadeniz M., ve Kelleci, D. (2015). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin matematik dersine ilişkin tutumlarının başarıya etkisi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 21-37.
  • Hedges, L. V., ve Olkin, I. (1985). Statistical method for meta-analysis. United Kingdom: Academic Press.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2008). Günümüzde insan ve insanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Kalın, G. (2010). İlköğretim öğrencilerinin matematik tutumları, özyeterlikleri, kaygıları ve dersteki başarılarının incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Başkent Üniversitesi, Ankara.
  • Keşan, C., Yetişir, Ş., ve Kaya, D. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin görsel, işitsel ve kinestetik durumlarının belirlenmesi ve matematiğe yönelik tutumlarının başarıya etkisi. E-Journal of New World Sciences Academy, 6(4), 2660-2674.
  • Kılıç, A. S. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin genel başarıları, matematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları, güdülenmeleri ve matematik kaygıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kulinskaya E, Morgenthaler S, ve Staudte RG. (2008). Meta-analysis: a guide to calibrating and combining statistical evidence. John Wiley and Sons.
  • Ma, X. ve Kishor, N. (1997). Assessing the relationship between attitude toward mathematics and achievement in mathematics: A meta-analysis. Journal of Research in Mathematics Education, 28 (1), 26-47.
  • Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). (2017). Matematik dersi öğretim programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Miles, M. B., ve Huberman, A. M. (2002). The qualitative researcher’s companion. California: Sage Publications.
  • National Research Council (NRC). (1988). Improving indicators of the quality of science and mathematics education in grades K-12. Washington, DC: The National Academies Press.
  • Özçelik, D. A. (1987). Eğitim programları ve öğretimi. Ankara: ÖSYM yayınları.
  • Peker, M., ve Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 157–166.
  • Petticrew, M., ve Roberts, H. (2006). Systematic reviews in the social sciences. MA-USA: Blackwell Publishers Ltd.
  • Reçber, Ş. (2011). An investigation of the relationship among the seventh grade students' mathematics self efficacy, mathematics anxiety, attitudes towards mathematics and mathematics achievement regarding gender and school type. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Saracoğlu, F. (2016). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ve matematik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir.
  • Sarıer, Y. (2016) . Türkiye’de öğrencilerin akademik başarısını etkileyen faktörler: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Ankara.
  • Sezgin, M. (2007). Öğrencilerin matematik başarılarına etki eden faktörler. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Beykent University, İstanbul.
  • Sezgin, M. (2013). Öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarının akademik özyeterlik algıları ve algıladıkları öğretmen davranışları açısından incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Şentürk, B. (2010). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin genel başarıları, natematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları ve matematik kaygıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Tarım, K. (2003). Kubaşık öğrenme yönteminin matematik öğretimindeki etkinliği ve kubaşık öğrenme yöntemine ilişkin bir meta analiz çalışması. Yayımlanmamış Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Taşdemir, C. (2009). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin matematik dersine karşı tutumları: Bitlis ili örneği. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 89-96.
  • Taylor, S. E., Peplau, L. A., ve Sears, D. O. (2007). Sosyal Psikoloji. Ankara: İmge Yayınevi.
  • Tweedie, R. L., Smelser, N. J., ve Baltes, P. B. (2004). Meta-analysis: Overview International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences. (pp. 9717-9724): Elsevier Science Ltd.
  • Üstün, U., ve Eryılmaz, A. (2014). Etkili araştırma sentezleri yapabilmek için bir araştırma yöntemi: Meta-analiz. Eğitim ve Bilim, 39 (174), 1-32.
  • Yavuz, H. Ç., Demirtaşlı, R. N., Yalçın, S. ve Dibek, M. İ. (2017). Türk öğrencilerin TIMSS 2007 ve 2011 matematik başarısında öğrenci ve öğretmen özelliklerinin etkileri. Eğitim ve Bilim, 42(189), 27-47.
  • Yenilmez, K., ve Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 132–146.
  • Yenilmez, K., ve Özbey, N. (2006). Özel okul ve devlet okulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri üzerine bir araştırma. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 431-448.
  • Yetim, H. (2006). İlköğretim 8.sınıf öğrencilerinin matematik ve Türkçe derslerine yönelik tutumları ile bu derslerdeki başarıları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yetişir, Ş. (2007). 8. sınıf matematik öğretiminde öğrencilerin işitsel, görsel ve kinestetik düzeylerinin belirlenmesi ve matematik öğretimindeki önemi üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Yurtsever, A. (2018). 6. Sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterlilikleri, matematik başarıları ve tutumları arasındaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Yücel, Z., ve Koç, M. (2011). The relationship between the prediction level of elementary school students’ math achievement by their math attitudes and gender. Elementary Education Online, 10(1), 133-143.
  • Zysberg, L. (2012). A brief history of attitudes and their measurement. In L. Zysberg (Edt.), Education in a competitive and globalizing world: Student attitudes (pp. 3-15). New York, NY, USA: Nova Science Publishers, Inc.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berna Cantürk Günhan 0000-0002-9585-0811

Faden Topuz Bu kişi benim 0000-0002-9585-0811

Duygu Bedir Bu kişi benim 0000-0002-9585-0811

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Kabul Tarihi 26 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Cantürk Günhan, B., Topuz, F., & Bedir, D. (2019). Türkiye’deki Öğrencilerin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ile Matematik Başarıları Arasındaki İlişki: Bir Meta-Analiz Çalışması. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 148-164. https://doi.org/10.17556/erziefd.483521