Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CİNSİYET VE MEZUN OLDUKLARI ORTA ÖĞRETİM PROGRAM TÜRÜNE GÖRE METİNLERİ DİLİN KULLANIM AMAÇLARI DOĞRULTUSUNDA AYIRT EDEBİLME BECERİLERİ

Yıl 2003, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 12, 01.06.2003

Öz

Bu çalışma, Eğitim fakültesi öğrencilerinin, Cumhuriyetimizin kurucusu M. K. Atatürk’ün milli eğitimimize ilişkin görüş ve düşüncelerini pedagojik ilkeler ışığında anlama ve yorumlama düzeylerini artırmalarına yöneliktir. Öğretmen adaylarının bu alandaki bilgi noksanlığını gidermeyi amaçlayan çalışmada kuramsal ve pedagojik boyut olmak üzere iki temel dayanaktan hareket edilmiştir. Atatürk'ün ulusal eğitim anlayışı ve eğitimci kişiliği Cumhuriyet dönemi eğitim felsefemizin bir ürünüdür. Büyük önderin övgüsüne layık yetenekli gençlerin öğretmenlik mesleğine yönlendirilmeleri gelecek kuşakların eğitimi açısından büyük önem taşımaktadır.

Kaynakça

  • Aktaş, Ş. (1986), Edebiyatta Üslûp ve Problemleri, Akçağ Yay., Ankara
  • Aktaş, Ş., Gündüz, O., (2001), Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yay.
  • Ankara
  • Ayata, C. Ş., (2003), Almanca ve Türkçede Metin Türü Olarak Yazın Eleştirisi, Mavibulut Yay., İstanbul
  • Bahar, H. H., (200l), Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, “Eğitim Fakül- tesi Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine İlişkin Yönelimleri ve Bu Etkin- likleri Gerçekleştirme Düzeyleri, Cilt: 3, Sayı: 1, s.12 -28
  • Günay, D., ( 2001), Metin Bilgisi, Multilingual Yay., İstanbul
  • İpşiroğlu, Z., (2001), Çağdaş Türk Yazını, (Dilidüzgün S.),”Türkiye’de Edebiyat Öğretimi ve Çağdaş Yönelimler”, Adam Yay., İstanbul
  • Kıran, Z., Kıran (Eziler) A., (2000), Yazınsal Okuma Süreçleri, Seçkin Yay. Ankara Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, (Tarih: 26.10.1981, Sayı: 2098) Özdamarlar, K. ve diğerleri, (2001), Lise Dilbilim 1, M.E.B. Yay., Ankara
  • Ünalan, Ş., (2001), Türkçe Öğretimi, Nobel Yay., Ankara

EDUCATION FACULTY FIRST-YEAR STUDENTS DISTINCTION ABILITIES OF LITERARY TEXT TYPES ON THE BASIC OF LANGUAGE USAGE BY GENDER AND TYPES OF HIGH SCHOOL GRADUATED

Yıl 2003, Cilt: 5 Sayı: 1, 1 - 12, 01.06.2003

Öz

In this study, freshmen teacher candidates in Erzincan College of Education are looked for their ability to distinguish text types and their differences among gender and high school type graduated. A scale constructed to measure this ability on the basis of language usage, the inventory for the ability of distinction texts by type. During the construction proc- ess, a pilot study with forty freshmen students is carried out to review and reconstruc the draft scale and to address the reliability and validity issues. Final scale is applied to 464 fisrt- year elementary teacher education students to collect data. A t-test and Variance Analysis are employed to seek the differences in abilities of gender and secondary programs groups. Moreover, a descriptive data analysis is also conducted and declared as frequencies and per- centages. Results showed that there is no diffrence between high school graduates, but fe- males distinguished texts types significantly better than males.

Kaynakça

  • Aktaş, Ş. (1986), Edebiyatta Üslûp ve Problemleri, Akçağ Yay., Ankara
  • Aktaş, Ş., Gündüz, O., (2001), Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı, Akçağ Yay.
  • Ankara
  • Ayata, C. Ş., (2003), Almanca ve Türkçede Metin Türü Olarak Yazın Eleştirisi, Mavibulut Yay., İstanbul
  • Bahar, H. H., (200l), Atatürk Üniversitesi Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, “Eğitim Fakül- tesi Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine İlişkin Yönelimleri ve Bu Etkin- likleri Gerçekleştirme Düzeyleri, Cilt: 3, Sayı: 1, s.12 -28
  • Günay, D., ( 2001), Metin Bilgisi, Multilingual Yay., İstanbul
  • İpşiroğlu, Z., (2001), Çağdaş Türk Yazını, (Dilidüzgün S.),”Türkiye’de Edebiyat Öğretimi ve Çağdaş Yönelimler”, Adam Yay., İstanbul
  • Kıran, Z., Kıran (Eziler) A., (2000), Yazınsal Okuma Süreçleri, Seçkin Yay. Ankara Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisi, (Tarih: 26.10.1981, Sayı: 2098) Özdamarlar, K. ve diğerleri, (2001), Lise Dilbilim 1, M.E.B. Yay., Ankara
  • Ünalan, Ş., (2001), Türkçe Öğretimi, Nobel Yay., Ankara
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Cem Şems Tümer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tümer, C. Ş. (2003). EĞİTİM FAKÜLTESİ BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CİNSİYET VE MEZUN OLDUKLARI ORTA ÖĞRETİM PROGRAM TÜRÜNE GÖRE METİNLERİ DİLİN KULLANIM AMAÇLARI DOĞRULTUSUNDA AYIRT EDEBİLME BECERİLERİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-12.