Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GRADUATE STUDENT’S PERCEPTION AND USE OF LEISURE TIME (Atatürk University Example)

Yıl 2003, Cilt: 5 Sayı: 2, 1 - 31, 01.12.2003

Öz

People hardly keep up with developments that occurs very frequently. This improvement is shaped up in relation to conceptions and habits. In this field study Atatürk Universty students perception of spare time is sought. It is aimed to determine the effects of their socio-economical status and cultural backgrounds, to find out whether they are influenced by the variables such as economical status gender and educational level, to discover whether they make use of their spare time properly, to figure out the differences among several majors. This study also seorced for the effects of family and social structure, economical status demographical factors on the perception of spare time. The data are collected a self-prepared questionaire. The instrument is tested by conducting a pilot study. The questionaire is handed out to 1000 students from different majors. Most of them was male and the rest of the sample is female. The response is 95% , and the quastionaire inculudes 22 items.

Kaynakça

  • TEZCAN Mahmut, Boş Zamanların Değerlendirilmesi Sosyolojisi, Atilla Kitapevi, Ankara 1994, s: 1.
  • KARAKÜÇÜK Suat, Rekreasyon, Seren Ofset, Ankara 1997, s: 2. 3- ADAIR John, Etkili zaman Yönetimi, Babıali Kültür Yayıncılığı,
  • İstanbul 2003, s: 25.
  • TERZİOĞLU, E. Ahmet, ”Türk Folkloru İçinde Halk Oyunları Oynayanların Psiko-Sosyal Özellikleri ve Oyunların Şahsiyet Gelişimine Etkisi” İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul, 1992, s.5.
  • TERZİOĞLU, E. Ahmet, “Halk Oyunlarının Eğitimde Rolü” Türk Halk Oyunları Öğretiminde Karşılaşılan Problemler Sempozyumu Bildirileri” , Ankara, 1991, s.43.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMANLARINI DEĞERLENDİRME ANLAYIŞ VE ALIŞKANLIKLARI (Atatürk Üniversitesi Örneği)

Yıl 2003, Cilt: 5 Sayı: 2, 1 - 31, 01.12.2003

Öz

Her şeyin çok hızlı bir şekilde geliştiği günümüzde, insanoğlu bu gelişmeye ayak uydurmakta bazen zorluk çekmektedir. Gerçekleştirdiğimiz bu alan araştırmasında Atatürk Üniversitesi öğrencilerinin boş zaman anlayış ve alışkanlıklarının hangi düzeyde olduğunu tespit etmek, öğrencilerin sosyo-ekonomik ve kültürel yaşantılarının bu anlayış ve alışkanlıklar üzerine etkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Üniversite öğrencileri boş zaman değerlendirmede gelir düzeyi, cinsiyet, eğitim düzeyi gibi değişkenlerden etkilenip etkilenmedikleri, öğrencilerin boş zamanlarını verimli kullanıp kullanmadığı, bu durum olumsuz ise sebepleri, boş zaman anlayış ve alışkanlığında bölümler arası farklılıkları, ailenin, sosyal çevrenin, ekonomik durumun ve demografik faktörlerin boş zaman anlayışı üzerine etkisinin neler olduğu araştırılmıştır. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Hazırlanan anket formunun anlaşılabilirliğinin test edilmesi için bir pilot uygulama yapılmıştır. Anketör olarak uygulama yapılan bölümlerin araştırma görevlilerinden yararlanılmıştır.22 sorudan oluşan anket farklı bölümlerde okuyan 1000 öğrenciye uygulanmıştır.

Kaynakça

  • TEZCAN Mahmut, Boş Zamanların Değerlendirilmesi Sosyolojisi, Atilla Kitapevi, Ankara 1994, s: 1.
  • KARAKÜÇÜK Suat, Rekreasyon, Seren Ofset, Ankara 1997, s: 2. 3- ADAIR John, Etkili zaman Yönetimi, Babıali Kültür Yayıncılığı,
  • İstanbul 2003, s: 25.
  • TERZİOĞLU, E. Ahmet, ”Türk Folkloru İçinde Halk Oyunları Oynayanların Psiko-Sosyal Özellikleri ve Oyunların Şahsiyet Gelişimine Etkisi” İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul, 1992, s.5.
  • TERZİOĞLU, E. Ahmet, “Halk Oyunlarının Eğitimde Rolü” Türk Halk Oyunları Öğretiminde Karşılaşılan Problemler Sempozyumu Bildirileri” , Ankara, 1991, s.43.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Ahmet Terzioğlu Bu kişi benim

Mehmet Yazıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Terzioğlu, A., & Yazıcı, M. (2003). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN BOŞ ZAMANLARINI DEĞERLENDİRME ANLAYIŞ VE ALIŞKANLIKLARI (Atatürk Üniversitesi Örneği). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 1-31.