Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

GEOGRAPHY AND ACTİVE TEACHİNG METHODS

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 1, 65 - 77, 01.06.2004

Öz

The purpose of this study is to determine the activite teaching methods which are practiced in geography and accepted as important. True and effective methods must be used in geography teaching to constitute relations between society and natural environment and to earn the people a different world view. Expression, question- answer, demonstration, outing- observation, labor and experiment and a problem solving methods can be practiced into the subjects of geography. In addition the usage of active teaching methods must be effectively used by the teachers to transfer the knowledge and realize the targets in the society.

Kaynakça

  • Aydın, A., (2001), Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, 3.Baskı, İstanbul: Alfa Yayınla- rı, s.7.
  • Barth, J. L. ve Demirtaş, A., (1997), İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi Kaynak Üniteler, Ankara: YÖK Dünya Bankası, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, s. 11.2-11.18.
  • Beydoğan, Ö., (Tarihsiz), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Erzurum: Eser Ofset, s.49-78.
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C., (1994), Genel Öğretim Metodları, Konya: Atlas Kitabevi, s. 103.
  • Demircioğlu, İ., (2003), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Öğretim Strateji- leri), (Ed.: Cemil Öztürk ve Dursun Dilek), 2.Baskı, Ankara: Pegem Ya- yıncılık, s. 136-146.
  • Descartes, (1999), Aklın Yönetimi İçin Kurallar (Çev.: Müntekim Ökmen), 2. Baskı,
  • İstanbul: Sosyal Yayınlar, s. 25.
  • Doğanay, H., (1993a), Coğrafya’da Metodoloji (Genel Metotlar ve Özel Öğretim Metotları), Ankara: MEB Yayınları, s. 122-129.
  • Doğanay, H., (1993b), Coğrafya’ya Giriş I (Metotlar, İlkeler ve Terminoloji), Anka- ra: Gazi Büro Kitapevi, s. 10.
  • Doğanay, H., (2002), Coğrafya Öğretim Yöntemleri (Ortaöğretim Coğrafya Eğiti- minin Esasları), Erzurum: Aktif Yayınevi, s. 147-173.
  • Duruhan, K., (2002), Öğrenme–Öğretme Süreçleri ve Aktif Öğretim Yöntemleri,
  • Eğitim Araştırmaları Dergisi, Sayı:8, 126-135.
  • Efe, R., (1996-1997), Coğrafya’da Yeni Yaklaşımlar, Coğrafya Eğitiminde Çağdaş Metot ve Teknikler, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:1, 135-150.
  • Erden, M. ve Akman, Y., ( 1995), Eğitim Psikolojisi, İstanbul: Arkadaş Yayınevi, s.121.
  • Erden, M., (Tarihsiz), Sosyal Bilgiler Öğretimi, İstanbul: Alkım Yayınevi, s. 101- 112.
  • Gardner, W., Demirtaş, A. ve Doğanay, A., (1997), Sosyal Bilimler Öğretimi, Anka- ra: YÖK Dünya Bankası, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, s. 4.15-4.16.
  • Gök, Y. ve Girgin, M., (2001), Ortaöğretim Coğrafya Programında Deney ve Gezi- Gözlemin Önemi, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 6, 61-73.
  • Güngördü, E., (2002), Coğrafya’da Öğretim Yöntemleri, İlkeler ve Uygulamaları, Ankara: Nobel Yayınevi, s. 7.
  • İzbırak, R., (1969), Coğrafî Araştırma Gezileri ve Hazırlıkları, Coğrafya Araştırma- ları Dergisi, Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi Coğrafya Araştırmaları Enstitüsü Yayını, Sayı:2, s.10.
  • Karch, R.R. ve Estabrooke, E.C., (1963), Öğretim Teknikleri (Çev.: İbrahim Paro ve
  • İbrahim Yurt), Ankara: MEB Yayınları, s. 48-54.
  • Küçükahmet, L., (1997), Eğitim Programları ve Öğretim (Öğretim İlke ve Yöntem- leri), 8. Baskı. Ankara: Gazi Kitabevi, s. 59-86.
  • Moore, K., (2000), Öğretim Becerileri (Çev.: Nizamettin Kaya), Ankara: Nobel Yayınevi, s. 79-80.
  • Sönmez, V., (1998), Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu, Ankara: Anı Yayıncılık, s.1.
  • Sönmez, V., (2004), Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, 11. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık, s. 204.
  • Ünal, Ç. ve Çelikkaya, T., (2004), İlköğretim I. Kademe Sosyal Bilgiler Dersi Coğ- rafya Konularının Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler İle Bunla- rın Uygulanma Sıklığı, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 11, 151-165.

COĞRAFYA VE AKTİF ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

Yıl 2004, Cilt: 6 Sayı: 1, 65 - 77, 01.06.2004

Öz

Bu çalışmanın amacı, coğrafyada uygulanan ve önemli sayılan aktif öğretim yöntemlerini belirlemektir. Toplum ve doğal çevre arasındaki ilişkilerinin oluşması ve insanlara farklı bir dünya görüşü kazandırması için, coğrafya öğretiminde doğru ve etkili yöntemlerin uygulanması gerekir. Anlatım, soru- cevap, gösteri, gezi-gözlem, iş ve deney ile problem çözme yöntemleri coğrafya konuları içinde uygulanabilir. Ayrıca bilginin aktarımı ve top-umdaki hedeflerin gerçekleşmesi açısından aktif öğretim yöntemlerinin öğretmenler tarafından etkili bir biçimde kullanılması önemlidir.

Kaynakça

  • Aydın, A., (2001), Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, 3.Baskı, İstanbul: Alfa Yayınla- rı, s.7.
  • Barth, J. L. ve Demirtaş, A., (1997), İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi Kaynak Üniteler, Ankara: YÖK Dünya Bankası, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, s. 11.2-11.18.
  • Beydoğan, Ö., (Tarihsiz), Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Erzurum: Eser Ofset, s.49-78.
  • Büyükkaragöz, S. ve Çivi, C., (1994), Genel Öğretim Metodları, Konya: Atlas Kitabevi, s. 103.
  • Demircioğlu, İ., (2003), Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi (Öğretim Strateji- leri), (Ed.: Cemil Öztürk ve Dursun Dilek), 2.Baskı, Ankara: Pegem Ya- yıncılık, s. 136-146.
  • Descartes, (1999), Aklın Yönetimi İçin Kurallar (Çev.: Müntekim Ökmen), 2. Baskı,
  • İstanbul: Sosyal Yayınlar, s. 25.
  • Doğanay, H., (1993a), Coğrafya’da Metodoloji (Genel Metotlar ve Özel Öğretim Metotları), Ankara: MEB Yayınları, s. 122-129.
  • Doğanay, H., (1993b), Coğrafya’ya Giriş I (Metotlar, İlkeler ve Terminoloji), Anka- ra: Gazi Büro Kitapevi, s. 10.
  • Doğanay, H., (2002), Coğrafya Öğretim Yöntemleri (Ortaöğretim Coğrafya Eğiti- minin Esasları), Erzurum: Aktif Yayınevi, s. 147-173.
  • Duruhan, K., (2002), Öğrenme–Öğretme Süreçleri ve Aktif Öğretim Yöntemleri,
  • Eğitim Araştırmaları Dergisi, Sayı:8, 126-135.
  • Efe, R., (1996-1997), Coğrafya’da Yeni Yaklaşımlar, Coğrafya Eğitiminde Çağdaş Metot ve Teknikler, Marmara Coğrafya Dergisi, Sayı:1, 135-150.
  • Erden, M. ve Akman, Y., ( 1995), Eğitim Psikolojisi, İstanbul: Arkadaş Yayınevi, s.121.
  • Erden, M., (Tarihsiz), Sosyal Bilgiler Öğretimi, İstanbul: Alkım Yayınevi, s. 101- 112.
  • Gardner, W., Demirtaş, A. ve Doğanay, A., (1997), Sosyal Bilimler Öğretimi, Anka- ra: YÖK Dünya Bankası, Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, s. 4.15-4.16.
  • Gök, Y. ve Girgin, M., (2001), Ortaöğretim Coğrafya Programında Deney ve Gezi- Gözlemin Önemi, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 6, 61-73.
  • Güngördü, E., (2002), Coğrafya’da Öğretim Yöntemleri, İlkeler ve Uygulamaları, Ankara: Nobel Yayınevi, s. 7.
  • İzbırak, R., (1969), Coğrafî Araştırma Gezileri ve Hazırlıkları, Coğrafya Araştırma- ları Dergisi, Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi Coğrafya Araştırmaları Enstitüsü Yayını, Sayı:2, s.10.
  • Karch, R.R. ve Estabrooke, E.C., (1963), Öğretim Teknikleri (Çev.: İbrahim Paro ve
  • İbrahim Yurt), Ankara: MEB Yayınları, s. 48-54.
  • Küçükahmet, L., (1997), Eğitim Programları ve Öğretim (Öğretim İlke ve Yöntem- leri), 8. Baskı. Ankara: Gazi Kitabevi, s. 59-86.
  • Moore, K., (2000), Öğretim Becerileri (Çev.: Nizamettin Kaya), Ankara: Nobel Yayınevi, s. 79-80.
  • Sönmez, V., (1998), Sosyal Bilgiler Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu, Ankara: Anı Yayıncılık, s.1.
  • Sönmez, V., (2004), Program Geliştirmede Öğretmen Elkitabı, 11. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık, s. 204.
  • Ünal, Ç. ve Çelikkaya, T., (2004), İlköğretim I. Kademe Sosyal Bilgiler Dersi Coğ- rafya Konularının Öğretiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler İle Bunla- rın Uygulanma Sıklığı, Doğu Coğrafya Dergisi, Sayı: 11, 151-165.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Gülpınar Akbulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akbulut, G. (2004). COĞRAFYA VE AKTİF ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 65-77.