Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A CASE STUDY: EVALUATION OF SCIENCE TEXTBOOK THAT USED IN 7th GRADE IN TURKEY

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 14, 01.06.2005

Öz

In this study, it is aimed to evaluate the science textbook currently used in the 7thgrade by the prospective teachers. The sample of the study includes 80 volunteer prospec- tive teachers attending to elementary science department of Amasya Education Faculty. An evaluation scale in the literature which is suitable to the conditions of our country and formed in likert type and the textbook are presented to the sample group. According to the obtained data, it is found that the quantity evaluation to determine the quality of the text- book is at an adequate level. The arithmetic means obtained from the criteria under Organi- zation and Phsical Appearance of the Textbook main titles is lower than the other titles. The necessary proposals are presented to the authors, teachers, prospective teachers and the people who interest on the topic.

Kaynakça

  • Akdeniz, A.R. & Karamustafaoğlu, O. (2001). Implemented student activities and gained behaviours in an “Science Education-Target Analysis” course, Educational Science: Theory & Practice, Vol.1(2), 245-258.
  • Alkan, H., Sezer, M., Köroğlu, H. ve Özçelik, A. Z. (1999). Matematik öğretiminde yararla- nılan ders kitapları, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu -23/25 Eylül 1998 KTÜ-, Bildiri Kitabı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, s: 41-45.
  • Barlow, R. (1999). Statistics: a guide to the use of statistical methods in the physical sciences, John Wiley ve Sons.
  • Büyük, Ş., Baş, Z. B., Salmaner, V. ve Görür, N. (2002). İlköğretim fen bilgisi 7 ders kitabı, MEB Yayınları, Ankara.
  • Colette, A.T. & Chiappetta, E.L. (1989). Science instruction in the middle and secondary schools, Merrill Publishing Company.
  • Çepni, S., Ayvacı, H.Ş. ve Keleş, E. (2001). Fizik ders kitaplarını değerlendirme ölçeği, Milli Eğitim, Sayı: 152, 27-33.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan değerlendirmeye öğrenme sanatı, Ankara. Karamustafaoğlu, S. (2004). Fen bilgisi ve kimya öğretiminde kullanılabilecek basit araç-
  • gereç geliştirilmesi ve bunların öğrenci başarısına etkisi, Basılmamış Doktora Tezi,
  • Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Karamustafaoğlu, S., Sevim, S., Karamustafaoğlu, O. & Çepni, S. (2003). Analysis of high schools’ chemistry exam questions according to Bloom’s taxonomy, Chemistry Education: Research and Practice, Vol. 4 (1), 25-30.
  • Küçükahmet, L., (1994). Öğretim ilke ve yöntemleri, Gazi büro kitapevi, Ankara.
  • Merriam, S.B. (1988). Case study research in education, a qualitative approach, Jossey-Bass Publishers, San Francisco, USA.
  • Pelletier, C.M., (1995). A handbook of techniques and strategies for coaching student teachers, A Simon and Schuster Company, USA.
  • Yalın, H.İ. (1999). Öğretim teknolojisi ve materyal geliştirme, Nobel Yayın Dağı- tım, Ankara.

TÜRKİYE’DE YÜRÜRLÜKTE OLAN FEN BİLGİSİ 7. SINIF DERS KİTABININ DEĞERLENDİRİLMESİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI

Yıl 2005, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 14, 01.06.2005

Öz

Gerçekleştirilen çalışmada yürürlükteki Fen Bilgisi 7. sınıf ders kitabının öğretmen adayları tarafından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemi, Amasya Eğitim Fakültesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Birinci ve İkinci Öğretim Programlarında öğrenim gören toplam 80 gönüllü öğretmen adayıdır. Örneklem grubuna, ilgili fen bilgisi ders kitabı ile bu kitabın değerlendirilmesinde kullanılacak olan, ülkemiz şartlarına uygulaması gerçekleştirilmiş likert tipi düzeninde oluşturulmuş, literatürdeki bir değerlendirme ölçeği sunulmuştur. Elde edilen verilere göre; fen bilgisi ders kitabının niteliğinin belirlenmesine yönelik nicel değerlendirmesinin genelde normal düzeyde olduğu tespit edilirken, kullanılan ölçekteki Ders Kitabının Fiziksel Görünümü ve Organizasyon ana başlıklarının altındaki maddelerden topladıkları puanların aritmetik ortalamalarının diğer ana başlıklara oranla daha düşük olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre ders kitabı yazarlarına, öğretmen ve öğretmen adayları ile konuyla ilgilenenlere gerekli öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Akdeniz, A.R. & Karamustafaoğlu, O. (2001). Implemented student activities and gained behaviours in an “Science Education-Target Analysis” course, Educational Science: Theory & Practice, Vol.1(2), 245-258.
  • Alkan, H., Sezer, M., Köroğlu, H. ve Özçelik, A. Z. (1999). Matematik öğretiminde yararla- nılan ders kitapları, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu -23/25 Eylül 1998 KTÜ-, Bildiri Kitabı, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, s: 41-45.
  • Barlow, R. (1999). Statistics: a guide to the use of statistical methods in the physical sciences, John Wiley ve Sons.
  • Büyük, Ş., Baş, Z. B., Salmaner, V. ve Görür, N. (2002). İlköğretim fen bilgisi 7 ders kitabı, MEB Yayınları, Ankara.
  • Colette, A.T. & Chiappetta, E.L. (1989). Science instruction in the middle and secondary schools, Merrill Publishing Company.
  • Çepni, S., Ayvacı, H.Ş. ve Keleş, E. (2001). Fizik ders kitaplarını değerlendirme ölçeği, Milli Eğitim, Sayı: 152, 27-33.
  • Demirel, Ö. (1999). Planlamadan değerlendirmeye öğrenme sanatı, Ankara. Karamustafaoğlu, S. (2004). Fen bilgisi ve kimya öğretiminde kullanılabilecek basit araç-
  • gereç geliştirilmesi ve bunların öğrenci başarısına etkisi, Basılmamış Doktora Tezi,
  • Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Karamustafaoğlu, S., Sevim, S., Karamustafaoğlu, O. & Çepni, S. (2003). Analysis of high schools’ chemistry exam questions according to Bloom’s taxonomy, Chemistry Education: Research and Practice, Vol. 4 (1), 25-30.
  • Küçükahmet, L., (1994). Öğretim ilke ve yöntemleri, Gazi büro kitapevi, Ankara.
  • Merriam, S.B. (1988). Case study research in education, a qualitative approach, Jossey-Bass Publishers, San Francisco, USA.
  • Pelletier, C.M., (1995). A handbook of techniques and strategies for coaching student teachers, A Simon and Schuster Company, USA.
  • Yalın, H.İ. (1999). Öğretim teknolojisi ve materyal geliştirme, Nobel Yayın Dağı- tım, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Orhan Karamustafaoğlu Bu kişi benim

Ali Üstün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Karamustafaoğlu, O., & Üstün, A. (2005). TÜRKİYE’DE YÜRÜRLÜKTE OLAN FEN BİLGİSİ 7. SINIF DERS KİTABININ DEĞERLENDİRİLMESİ: BİR DURUM ÇALIŞMASI. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 1-14.