Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OPINIONS OF SCIENCE COURSE TEACHERS ABOUT THE SUBJECT TEACHING IN PRIMARY SCHOOL (Amasya Sample)

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 97 - 111, 01.12.2006

Öz

In this study the opinions of science course teachers about the subject teaching in primary school were studied to determine to realise this aim, a test including 9 open-ended questions on the scıence course teaching was applied to the science course teachers working at various primary school in Amasya. From the collected data, the positive and negative opinions of science course teachers were determined. According to the results,some suggestions were made.

Kaynakça

  • Akdeniz, A.R., Yiğit., N. Kurt, Ş. (2002). Yeni fen bilgisi öğretim programı ile ilgili öğretmenlerin görüşleri. V.ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongre- si bildirileri 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara, s. 400-407.
  • Akpınar, E; Ünal, G., Ergin, Ö. (2005). Farklı alanlardan mezun fen bilgisi öğret- menlerin fen öğretimine yönelik tutumları. Milli Eğitim Dergisi, 33: 168, 202-214.
  • Altınok, H. (2004). Öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumlarına ilişkin öğ- renci algıları ve öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutum ve güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1-8.
  • Argon, T., Kanbur, M. (2001). Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması.
  • X.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 7-9 Haziran, AİBÜ, Bolu, s. 1662-1073.
  • Ayas, A., Çepni, S. (1997). Fen bilgisi öğretimi. YÖK Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Ankara.
  • Bakaç, M. (2003). Fen bilgisi öğretiminde ölçme değerlendirme üzerine bir çalışma.
  • Milli Eğitim Dergisi, 157, 23-30
  • Can T, (2004). Etkili fen bilgisi öğretimi. http://www erg.sabanciuniv.edu/iok2004/ bildiriler/ Tuba Can.doc (16 Şubat 2005).
  • Çakır, Ö. S., Şahin, B., Şahin, T. (2000). Türkiye’de farklı coğrafi bölgede bulunan okullardaki öğrencilerin fen bilgisi dersinde bilişsel ve duyuşsal açıdan kar- şılaştırılmalı olarak incelenmesi. IV.Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiri- leri 6-8 Eylül, H.Ü. Ankara, s. 201-205.
  • Çepni, S., Küçük, M., Ayvacı, H.Ş. (2003). İlköğretim birinci kademedeki progra- mın uygulaması üzerine bir çalışma. G.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (3) 131-145.
  • Çetin, O., Hamurcu, H., Günay, Y. (2001). İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde De- ney Yapma Etkinliği ,Laboratuar Kullanımı Ve Güvenliğine Yönelik Öğ- renci Tutumları. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri 7-8 Eylül, M.Ü. İstanbul, s. 91-99.
  • Çoban, A. (2001). Fen bilgisi dersinin ilköğretim programları ve liselere giriş sınav- ları açısından değerlendirilmesi. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiri- leri 7-8 Eylül, M.Ü. İstanbul, s. 53-65.
  • Ekici, F.T., Ekici, E., Taşkın, S. (2002).Fen laboratuarlarının içinde bulunduğu du- rum. V.ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildirileri 16-18 Eylül, O.D.T.Ü. Ankara, s. 391-393.
  • Ergin, Ö., Akpınar, E. (2002). Öğrenci merkezli fen eğitimine yönelik bir uygulama.
  • V.Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildirileri 16-18 Ey- lül, O.D.T.Ü, Ankara, s. 84-90.
  • Genç, H ve Küçük, M. (2004). Öğrenci merkezli öğretim programının uygulanması üzerine bir durum tespit çalışması. XII. Ulusal eğitim bilimleri kongresi bil- dirileri 15-18 Ekim 2003 G.Ü., Antalya, s. 1555-1573
  • Gürdal, A. (1991). İlköğretim fen eğitiminde laboratuar ve araç kullanımı. MÜ. Eği- tim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 3, 145-155.
  • Gürkan, T., Gökçe, E. (2002). İlköğretim öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik görüşleri V.. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri 16-18 Eylül, O.D.T.Ü. Ankara, s. 329-337.
  • Gürses, A, Yalçın, M., Doğar, Ç. (2003). Fen sınıflarında öğretmenin yeri. Milli Eği- tim Dergisi, 57, 5-9.
  • Güven, B. (2001). İlköğretim birinci basamak 4. ve 5. sınıf fen bilgisi derslerinde sınıf öğretmenlerinin deney kullanma durumları. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 7-8 Eylül, M.Ü. İstanbul, s. 326-330.
  • Güzel, H. (2000). İlköğretim okullarında I. ve II. Kademedeki fen bilgisi derslerinde laboratuar etkinlikleri ve araç kullanımı düzeyi. IV. Fen bilimleri eğitimi kongresi bildirileri 6-8 Eylül, H.Ü. Ankara, s. 181-187.
  • Güzel, H. (2004). Fizik derslerindeki başarı ile matematiğe karşı tutum arasındaki ilişki. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen bilimleri Enstitüsü Dergisi. 8-2 özel sayı .74-78.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. İstanbul:öğretmen kitapları dizisi, Milli Eği- tim Basımevi.
  • Kaptan, F., Korkmaz, H. (2001a). Mevcut fen bilgisi fen 2001-2002 Öğretim yılında uygulamaya konulacak olan yeni fen bilgisi programının karşılaştırılması. Çağdaş Eğitim Dergisi, 273, 33-38.
  • Kaptan F., Korkmaz, H. (2001b). İlköğretim okullarında fen bilgisi dersinin uygu- lanmasında karşılaşılan güçlükler. Çağdaş Eğitim Dergisi, 281, 19-26.
  • Karaer, H. (2003). Amasya ili merkez ilçede bulunan ortaöğretim öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. XVII.Ulusal Kimya Kong- resi Bildiri Özetleri, 8-11 Eylül, İ.Ü. İstanbul, s. 494.
  • Karaer, H. (2005). Lise fen bölümü öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları- nın belirlenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, Aralık (326 ): 23-30.
  • Kesercioğlu, T., Bakaç, M., Aydın, H., Alpat, Ş. (1996). Türkiye genelinde ilköğre- tim okullarının II. kademesinde fen eğitiminin bugünkü durumu üzerine bir çalışma. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri, 18-20 Eylül, M.Ü. İs- tanbul, s. 26-32.
  • Kocakülah, M.S., Kocakülah, A. (2002). İlköğretim fen eğitiminde yapılan deneysel çalışmalar ile ilgili öğretmen görüşleri. V.ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildirileri 16-18 Eylül ,O.D.T.Ü. Ankara, s. 100-107.
  • Kuşakçı, F., Büyüköztürk, Ş. (2004). İlköğretim 8. sınıf yeni fen bilgisi ders kitabı- nın fen programının amaçlarıyla uygunluğu. XII. Ulusal eğitim bilimleri kongresi bildirileri, 15-18 Ekim 2003 ,G.Ü. Eğitim Fakültesi, Antalya, s. 1637-1653.
  • MEB. (2000). İlköğretim okulu fen bilgisi dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Morgil, İ., Seçken, N. (2002). Kimya eğitiminde öğrenci tutumlarını etkileyen fak- törlerin ölçülmesi. V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri16-18 Eylül, O.D.T.Ü. Ankara, s. 171-176.
  • Savran, A., Çakıroğlu, J., Özkan Ö. (2002). Fen bilgisi öğretmenlerinin yeni fen bil- gisi programına yönelik düşünceleri. V.ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildirileri 16-18 Eylül, O.D.T.Ü. Ankara, s. 203-207.
  • Semenderelioğlu, F. (2002). 2001-2002 Öğretim yılında uygulanan ilköğretim 2. kademe fen bilgisi müfredatının müspet ve menfi noktaları. V.ulusal fen bi- limleri ve matematik eğitimi kongresi bildirileri 16-18 Eylül, O.D.T.Ü. Ankara, s. 208-212.
  • Serin, A. (2002). Fen eğitiminde laboratuar. V. Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildirileri 16-18 Eylül, O.D.T.Ü. Ankara, s. 403-406.
  • Sünbül, A. M., Afyon, A.,Yağız, D., Aslan, O. (2004). İlköğretim 2. kademe fen bilgisi derslerinde akademik başarıyı yordamada öğrencilerin öğrenme stra- teji, stil ve tutumlarının etkisi. XII. Ulusal eğitim bilimleri kongresi bildiri- leri 15-18 Ekim 2003 G.Ü., Antalya, s. 1573-1588.
  • Şimşek, S. (2000). Fen bilimlerinde ölçme değerlendirmenin önemi. Milli Eğitim Dergisi,148, 42-49.
  • Yılmaz, A., Morgil, İ. (1992). Türkiye’de fen öğretiminin genel bir değerlendirilme- si, sonuçları ve önerileri. HÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 269-278.

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM II. KADEMEDEKİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ (Amasya Örneği)

Yıl 2006, Cilt: 8 Sayı: 2, 97 - 111, 01.12.2006

Öz

Bu çalışmada, ilköğretim II. Kademede fen bilgisi dersine giren öğretmenlerin fen bilgisi öğretimi hakkındaki görüşlerini belirlenmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Amasya ilindeki değişik ilköğretim II. Kademede çalışan fen bilgisi öğretmenlerine fen bilgisi öğretimi ile ilgili 9 soru içeren açık uçlu bir test uygulanmıştır. Elde edilen verilerden ilköğretim II. Kademedeki fen bilgisi öğretiminin olumlu ve olumsuz yönleri belirlenmiş ve bu sonuçlar doğrultusunda öneriler yapılmıştır.

Kaynakça

  • Akdeniz, A.R., Yiğit., N. Kurt, Ş. (2002). Yeni fen bilgisi öğretim programı ile ilgili öğretmenlerin görüşleri. V.ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongre- si bildirileri 16-18 Eylül, ODTÜ, Ankara, s. 400-407.
  • Akpınar, E; Ünal, G., Ergin, Ö. (2005). Farklı alanlardan mezun fen bilgisi öğret- menlerin fen öğretimine yönelik tutumları. Milli Eğitim Dergisi, 33: 168, 202-214.
  • Altınok, H. (2004). Öğretmenlerinin fen öğretimine yönelik tutumlarına ilişkin öğ- renci algıları ve öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik tutum ve güdüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 1-8.
  • Argon, T., Kanbur, M. (2001). Eğitim fakültelerinin yeniden yapılandırılması.
  • X.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildirileri 7-9 Haziran, AİBÜ, Bolu, s. 1662-1073.
  • Ayas, A., Çepni, S. (1997). Fen bilgisi öğretimi. YÖK Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Ankara.
  • Bakaç, M. (2003). Fen bilgisi öğretiminde ölçme değerlendirme üzerine bir çalışma.
  • Milli Eğitim Dergisi, 157, 23-30
  • Can T, (2004). Etkili fen bilgisi öğretimi. http://www erg.sabanciuniv.edu/iok2004/ bildiriler/ Tuba Can.doc (16 Şubat 2005).
  • Çakır, Ö. S., Şahin, B., Şahin, T. (2000). Türkiye’de farklı coğrafi bölgede bulunan okullardaki öğrencilerin fen bilgisi dersinde bilişsel ve duyuşsal açıdan kar- şılaştırılmalı olarak incelenmesi. IV.Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildiri- leri 6-8 Eylül, H.Ü. Ankara, s. 201-205.
  • Çepni, S., Küçük, M., Ayvacı, H.Ş. (2003). İlköğretim birinci kademedeki progra- mın uygulaması üzerine bir çalışma. G.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (3) 131-145.
  • Çetin, O., Hamurcu, H., Günay, Y. (2001). İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde De- ney Yapma Etkinliği ,Laboratuar Kullanımı Ve Güvenliğine Yönelik Öğ- renci Tutumları. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri 7-8 Eylül, M.Ü. İstanbul, s. 91-99.
  • Çoban, A. (2001). Fen bilgisi dersinin ilköğretim programları ve liselere giriş sınav- ları açısından değerlendirilmesi. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiri- leri 7-8 Eylül, M.Ü. İstanbul, s. 53-65.
  • Ekici, F.T., Ekici, E., Taşkın, S. (2002).Fen laboratuarlarının içinde bulunduğu du- rum. V.ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildirileri 16-18 Eylül, O.D.T.Ü. Ankara, s. 391-393.
  • Ergin, Ö., Akpınar, E. (2002). Öğrenci merkezli fen eğitimine yönelik bir uygulama.
  • V.Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildirileri 16-18 Ey- lül, O.D.T.Ü, Ankara, s. 84-90.
  • Genç, H ve Küçük, M. (2004). Öğrenci merkezli öğretim programının uygulanması üzerine bir durum tespit çalışması. XII. Ulusal eğitim bilimleri kongresi bil- dirileri 15-18 Ekim 2003 G.Ü., Antalya, s. 1555-1573
  • Gürdal, A. (1991). İlköğretim fen eğitiminde laboratuar ve araç kullanımı. MÜ. Eği- tim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 3, 145-155.
  • Gürkan, T., Gökçe, E. (2002). İlköğretim öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik görüşleri V.. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri 16-18 Eylül, O.D.T.Ü. Ankara, s. 329-337.
  • Gürses, A, Yalçın, M., Doğar, Ç. (2003). Fen sınıflarında öğretmenin yeri. Milli Eği- tim Dergisi, 57, 5-9.
  • Güven, B. (2001). İlköğretim birinci basamak 4. ve 5. sınıf fen bilgisi derslerinde sınıf öğretmenlerinin deney kullanma durumları. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, 7-8 Eylül, M.Ü. İstanbul, s. 326-330.
  • Güzel, H. (2000). İlköğretim okullarında I. ve II. Kademedeki fen bilgisi derslerinde laboratuar etkinlikleri ve araç kullanımı düzeyi. IV. Fen bilimleri eğitimi kongresi bildirileri 6-8 Eylül, H.Ü. Ankara, s. 181-187.
  • Güzel, H. (2004). Fizik derslerindeki başarı ile matematiğe karşı tutum arasındaki ilişki. Süleyman Demirel Üniversitesi Fen bilimleri Enstitüsü Dergisi. 8-2 özel sayı .74-78.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. İstanbul:öğretmen kitapları dizisi, Milli Eği- tim Basımevi.
  • Kaptan, F., Korkmaz, H. (2001a). Mevcut fen bilgisi fen 2001-2002 Öğretim yılında uygulamaya konulacak olan yeni fen bilgisi programının karşılaştırılması. Çağdaş Eğitim Dergisi, 273, 33-38.
  • Kaptan F., Korkmaz, H. (2001b). İlköğretim okullarında fen bilgisi dersinin uygu- lanmasında karşılaşılan güçlükler. Çağdaş Eğitim Dergisi, 281, 19-26.
  • Karaer, H. (2003). Amasya ili merkez ilçede bulunan ortaöğretim öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi. XVII.Ulusal Kimya Kong- resi Bildiri Özetleri, 8-11 Eylül, İ.Ü. İstanbul, s. 494.
  • Karaer, H. (2005). Lise fen bölümü öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutumları- nın belirlenmesi. Çağdaş Eğitim Dergisi, Aralık (326 ): 23-30.
  • Kesercioğlu, T., Bakaç, M., Aydın, H., Alpat, Ş. (1996). Türkiye genelinde ilköğre- tim okullarının II. kademesinde fen eğitiminin bugünkü durumu üzerine bir çalışma. II. Ulusal Eğitim Sempozyumu Bildirileri, 18-20 Eylül, M.Ü. İs- tanbul, s. 26-32.
  • Kocakülah, M.S., Kocakülah, A. (2002). İlköğretim fen eğitiminde yapılan deneysel çalışmalar ile ilgili öğretmen görüşleri. V.ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildirileri 16-18 Eylül ,O.D.T.Ü. Ankara, s. 100-107.
  • Kuşakçı, F., Büyüköztürk, Ş. (2004). İlköğretim 8. sınıf yeni fen bilgisi ders kitabı- nın fen programının amaçlarıyla uygunluğu. XII. Ulusal eğitim bilimleri kongresi bildirileri, 15-18 Ekim 2003 ,G.Ü. Eğitim Fakültesi, Antalya, s. 1637-1653.
  • MEB. (2000). İlköğretim okulu fen bilgisi dersi öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Morgil, İ., Seçken, N. (2002). Kimya eğitiminde öğrenci tutumlarını etkileyen fak- törlerin ölçülmesi. V.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri16-18 Eylül, O.D.T.Ü. Ankara, s. 171-176.
  • Savran, A., Çakıroğlu, J., Özkan Ö. (2002). Fen bilgisi öğretmenlerinin yeni fen bil- gisi programına yönelik düşünceleri. V.ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildirileri 16-18 Eylül, O.D.T.Ü. Ankara, s. 203-207.
  • Semenderelioğlu, F. (2002). 2001-2002 Öğretim yılında uygulanan ilköğretim 2. kademe fen bilgisi müfredatının müspet ve menfi noktaları. V.ulusal fen bi- limleri ve matematik eğitimi kongresi bildirileri 16-18 Eylül, O.D.T.Ü. Ankara, s. 208-212.
  • Serin, A. (2002). Fen eğitiminde laboratuar. V. Ulusal fen bilimleri ve matematik eğitimi kongresi bildirileri 16-18 Eylül, O.D.T.Ü. Ankara, s. 403-406.
  • Sünbül, A. M., Afyon, A.,Yağız, D., Aslan, O. (2004). İlköğretim 2. kademe fen bilgisi derslerinde akademik başarıyı yordamada öğrencilerin öğrenme stra- teji, stil ve tutumlarının etkisi. XII. Ulusal eğitim bilimleri kongresi bildiri- leri 15-18 Ekim 2003 G.Ü., Antalya, s. 1573-1588.
  • Şimşek, S. (2000). Fen bilimlerinde ölçme değerlendirmenin önemi. Milli Eğitim Dergisi,148, 42-49.
  • Yılmaz, A., Morgil, İ. (1992). Türkiye’de fen öğretiminin genel bir değerlendirilme- si, sonuçları ve önerileri. HÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 7, 269-278.
Toplam 39 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Editöre Not
Yazarlar

Hatice Karaer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karaer, H. (2006). FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN İLKÖĞRETİM II. KADEMEDEKİ FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ (Amasya Örneği). Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(2), 97-111.