This study has been planned to find out the attitudes of academic and management personnel at universities towards the usage of computer and internet. Participants of this study consist of 238 academic and management personnels of Erzincan University. In this study, the usage percentage of applications on computer and internet has been searched. The effects of personnels’ personalities and experiences on the study have been commented via the findings obtained from cross tables. With the help of the results, suggestions to present and foreseen problems have been made. Therefore, this study aims to help raise the awareness of and educate the university personnel about the topic by revealing the rate of their awareness related to this topic.
Usage of computer and internet applications on computer and internet communication environment on internet internet banking online shopping transactions.
Bu çalışma üniversitelerde görev yapan akademik ve idari personelin bilgi-sayar ve internet kullanımına dair tutumlarını araştırmak üzere planlanmıştır. Ça-lışmanın katılımcıları Erzincan Üniversitesi akademik ve idari personelinden seçilen 238 kişidir. Çalışmada internet ve bilgisayar süzerindeki uygulamaların kullanım yoğunlukları araştırılmıştır. Personel türünün ve çalışma yılı tecrübesinin konu üze-rindeki etkileri çapraz tablolardan elde edilen bulgularla yorumlanmıştır. Elde edilen sonuçlar ışığında, hâlihazırda ortaya çıkan ve öngörülen muhtemel problemlere çözüm teklifleri getirilmiştir. Dolayısıyla bu araştırma, konuyla ilgili olarak üniversite çalışanlarının şuur seviyesini ortaya koyarak yapılması gereken bilinç-lendirme ve eğitim çalışmalarına katkıda bulunmayı amaçlamaktadır
Bilgisayar ve internet kullanımı bilgisayar ve internet üzerindeki uygulamalar internet üzerindeki iletişim ortamları internet bankacılığı online alış veriş işlemleri.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Editöre Not |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 12 Sayı: 2 |